Protokoły z Sesji Rady - archiwum

Protokoł nr 12

P R O T O K O Ł Nr 12
z XII Sesji Rady Gminy Bobrowniki z dnia 27 maja 2004 roku
Początek Sesji – godzina 10,00.
Obrady XII Sesji Rady Gminy otworzył Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Parol.
Przywitał wszystkich zebranych. Stwierdził quorum. Na Sesji obecnych 14 radnych z tym, że radni Pan Tadeusz Dankowski i Pan Odo Pawletta spóźnili się 60 min. Nieobecny na sesji radny Pan Grzegorz Zakrzewski. Rada może podejmować prawomocne uchwały. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do niniejszego protokołu.
Na Sesji obecni byli sołtysi . Lista obecności sołtysów stanowi zał. Nr 2 do niniejszego protokołu. Nieobecny sołtys Pan Waldemar Gutowski.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad XII Sesji Rady Gminy.

Porządek obrad :
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
2. Wybór sekretarza obrad.
3. Przyjęcie protokołu z ostatniej Sesji Rady Gminy.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Gminy.
5. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Bobrowniki na 2003 r.
6. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki za inkaso łącznego zobowiązania.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr IX/46/2003 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 02 grudnia w sprawie ustalenia podatku od posiadania psów na rok podatkowy 2004.
8. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia statutów sołectw.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu GOPS.
10. Przedstawienie protokołów z posiedzeń Komisji Rady Gminy.
11. Sprawozdanie Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami.
12. Informacja o realizacji uchwał i wniosków z ostatniej Sesji Rady Gminy.
13. Wolne wnioski i zapytania.
14. Zakończenie obrad.
Wniosków w sprawie zmiany porządku obrad nie było.
Porządek obrad stanowi zał. Nr 3 do niniejszego protokołu.



Ad. 2
Wybór sekretarza obrad.

Na sekretarza obrad zgodnie z zasadą wg kolejności na liście obecności został Pan Jan Suski.

Ad. 3
Przyjęcie protokołu z ostatniej Sesji Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przyjęcie protokołu Nr 11 z ostatniej Sesji Rady Gminy zgodnie z przyjętą zasadą - bez czytania (protokoł znajduje się do wglądu codziennie w godzinach pracy urzędu).
- za przyjęciem protokołu bez czytania – głosowało 10 radnych
- wstrzymało się – 2 radnych
W głosowaniu brało udział 12 radnych. Protokoł z XI Sesji Rady Gminy został przyjęty większością głosów.

Ad. 4
Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Gminy.

Pani Jolanta Parzniewska przedstawiła pisma skierowane do Rady Gminy:

3.1. Pani Arlety Kopczyńskiej zam. Stare Rybitwy 11 o przedłużenie umowy najmu lokalu oraz wliczenie w czynsz kosztów wymiany dwóch okien w kwocie 960,86zł. (kserokopia rachunku stanowi załącznik do pisma).
Pan Paweł Majewski postawił wniosek o przedłużenie Pani Arlecie Kopczyńskiej umowy najmu na okres 3 lat i wliczenie kosztu wymiany okien w kwocie 960,86zł w czynsz.
- za przyjęciem wniosku głosowało 12 radnych. W głosowaniu brało udział 12 radnych.
Rada jednogłośnie podjęła decyzję o przedłużeniu Pani Arlecie Kopczyńskiej umowy najmu na lokal na okres 3 lat i zaliczeniu kosztu wymiany okien w kwocie 960,86zł. w czynsz (pisma P. Kopczyńskiej wraz z kserokopią rachunku oraz wyciągiem z protokołu – pkt. 3.1 przekazano Panu Miłosławowi Majda).

3.2. Pana Kazimierza Śliwińskiego z prośbą o przeprowadzenie prac konserwacyjnych na rzece Gryzce, Grabiniance i Doprowadzalniku oraz powołanie komisji, która dokona kontroli rowów melioracyjnych.
Pani Wójt poinformowała, że zwróciła się z pismem do Kujawsko-Pomorskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych we Włocławku o ujęcie do konserwacji na rok bieżący w/w rzek oraz do Starostwa Powiatowego w Lipnie o powołanie komisji, która dokona kontroli rowów melioracyjnych w miejscach, gdzie występują konflikty i podejmie stosowne decyzje.
Pan Sławomir Kraziński zaproponował, aby sprawę tę przekazać Pani Wójt – problem powtarza się od wielu lat, może naciski wywierane przez Gminę na Zarząd Melioracji spowodują, że rzeki zostaną oczyszczone.

Ad. 5
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy na 2004 rok.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że zmiany budżetu - dotacje zostały wprowadzone Zarządzeniem Wójta i nie zachodzi potrzeba podejmowania uchwały w powyższej sprawie.

Ad. 6
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki za inkaso łącznego zobowiązania.

Skarbnik Gminy Pan Paweł Grudowski przedstawił projekt uchwały. Poinformował, że w uchwale chodzi o zmianę inkasentów (inkasenci zostali określeni imiennie).
Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie było.
- za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych. W głosowaniu brało udział 12 radnych.
Uchwała Nr XII/62/2004 Rady Gminy Bobrowniki dnia 27 maja 2004 roku w sprawie zmiany uchwały Nr XIV/89/2000 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 30 listopada 2000 roku w sprawie ustalenia stawki wynagrodzenia za inkaso łącznego zobowiązania pieniężnego na terenie Gminy Bobrowniki została podjęta jednogłośnie i stanowi zał. Nr 4 do niniejszego protokołu.

Ad. 7
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr IX/46/2003Rady Gminy Bobrowniki z dnia 02 grudnia 2003 roku w sprawie ustalenia podatku od posiadania psów na rok podatkowy 2004 .

Skarbnik Gminy przedstawił projekt uchwały. Poinformował, że podobnie jak w przypadku poprzedniej uchwały chodzi o imienne określenie inkasentów podatku.
Uwag do projektu uchwały nie było.
- za przyjęciem uchwały głosowało – 12 radnych. W głosowaniu brało udział 12 radnych.
Uchwała Nr XII/63/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie zmiany uchwały Nr IX/46/2003 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 02 grudnia 2003 roku w sprawie ustalenia podatku od posiadania psów na rok podatkowy 2004 została podjęta jednogłośnie i stanowi zał. Nr 5 do niniejszego protokołu.

Ad. 8
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia statutów sołectw.

Pani Anna Ciesielska przedstawiła projekt uchwały. Projekty Statutów sołectw były przekazane sołtysom i Radom sołeckim do zaopiniowania przez zebrania wiejskie (na zebraniach wiejskich nie zgłoszono uwag do projektów statutów).
Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie było.
- za przyjęciem uchwały głosowało – 12 radnych.
W głosowaniu brało udział 12 radnych.
Uchwała Nr XII/64/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie nadania jednostkom pomocniczym Gminy Bobrowniki – sołectwom statutów została podjęta jednogłośnie i stanowi zał. Nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad. 9
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu GOPS.

Pani Anna Ciesielska przedstawiła projekt uchwały. Poinformowała, że zmiana ma związek z przejmowaniem przez GOPS wypłaty świadczeń (dostosowanie do aktualnie obowiązujących przepisów). Na pytania radnych wyjaśniła sprawę przyznawania wyprawek szkolnych (w tym przypadku również obowiązuje kryterium dochodowe w rodzinie).
Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie było.
- za przyjęciem uchwały głosowało – 14 radnych.
W głosowaniu brało udział 14 radnych.
Uchwała Nr XII/65/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bobrownikach została podjęta jednogłośnie i stanowi zał. Nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 10
Przedstawienie protokołów z posiedzeń Komisji Rady Gminy.

10. 1. Pani Jolanta Parzniewska przedstawiła wnioski z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Rekreacji, Zabezpieczenia Ładu i Porządku Publicznego odbytego w dniu 26 maja 2004r (protokoł znajduje się w teczce komisji).
WNIOSKI :
1. Priorytetowa sprawa w dalszym ciągu, to budowa szkoły.
2. Zatrudnić psychologa i pedagoga szkolnego – 2 godziny tygodniowo (wynagrodzenie refundowane jest przez Starostwo Powiatowe. Gmina ponosi koszty dojazdu i zabezpiecza pomieszczenie).
3. Wprowadzić nauczanie języka angielskiego w gimnazjum (zrezygnować z prowadzenia świetlicy dla gimnazjalistów, a zaoszczędzone środki przeznaczyć na wynagrodzenie nauczyciela języka angielskiego).
4. Przyznać godziny na logopedię - 4 – 6 godzin tygodniowo w Szkole Podstawowej w Bobrownikach.
Pan Sławomir Kraziński postawił wniosek o przyjęcie przez Radę wniosków Komisji.
- za przyjęciem wniosków komisji głosowało 14 radnych.
Wnioski Komisji zostały przyjęte jednogłośnie.

10. 2. Pan Sławomir Kraziński przedstawił protokoł z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budżetu i Finansów z dnia 20 kwietnia 2004r.
Komisja wnioskuje o remont w pierwszej kolejności dróg – tras autobusów szkolnych. Pozostałe drogi naprawiać w miarę potrzeb i możliwości finansowych.
Pan Kazimierz Ostrowski stwierdził, że drogi gminne są w złym stanie, a komisja tego nie stwierdza. Przy drodze Polichnowo – Gnojno rolnicy zostawili pas ziemi na poszerzenie drogi i należałoby ją wyrównać i poszerzyć.
Skarbnik Pan Paweł Grudowski, zwrócił uwagę, że wniosek Pana Ostrowskiego skutkuje kosztem około 30 tys.zł (wytyczenie drogi, utwardzenie).
Pan Sławomir Kraziński zwrócił uwagę, że komisja nie naprawia dróg, tylko wskazuje, które wymagają remontu. Przypomniał, że sprawa wytyczania dróg była już rozpatrywana na X Sesji Rady Gminy i wtedy radni 11 głosami zadecydowali o nie rozgraniczaniu dróg (przeciw – 2 głosy). Nie jest przeciwny rozgraniczaniu dróg, ale nie ma na ten cel środków.
Pan Marian Gajewski stwierdził, że droga była przez cały czas przejezdna, ale Pan Ostrowski obiecał mieszkańcom poszerzenie drogi. Krótki odcinek drogi jest poszerzony, a pozostała część jest zawężona, brakuje słupków granicznych. Poszerzenie drogi wymagałoby wytyczenia geodezyjnego, a na to nie ma środków.
Pan Tadeusz Dankowski stwierdził, że poszerzanie drogi w sytuacji, kiedy nie będzie cała utwardzona nie ma sensu, ponieważ ludzie i tak będą jeździli tylko środkiem drogi i po pewnym czasie ulegnie ona zwężeniu.
Pan Sławomir Kraziński zaproponował, aby Rada przegłosowała przyjęcie protokołu Komisji.
- za przyjęciem protokołu z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budżetu i Finansów z dnia 20. 04.2004r. – głosowało 12 radnych
- przeciw – 1 radny
- wstrzymał się – 1 radny.
Protokoł z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budżetu i Finansów został przyjęty większością głosów.

10. 3. Pan Jan Suski przedstawił protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej z dnia 27.04.2004r. i 24.05.2004r.
Wnioski Komisji z dnia 27.04.2004r.
1. Podwyższyć dodatek funkcyjny dla Pani Wójt do kwoty 1030zł, zgodnie z nowymi przepisami.
2. Przeanalizować możliwość zmiany uchwał w sprawie ustalenia regulaminów określających niektóre zasady wynagradzania nauczycieli – chodzi o dodatki mieszkaniowe i dodatki motywacyjne (dotyczy między innymi sprawdzania zeszytów języka polskiego).
3. Zwiększyć wymiar godzin zajęć dla dyrektorów szkół.
4. Zatrudnić psychologa i pedagoga szkolnego po 2 godziny tygodniowo.
5. Uzyskać pisemną opinię radcy prawnego zatrudnionego w gminie w sprawie dodatku specjalnego dla Pani Wójt.
6. Przygotować analizę kosztów nauczania jednego dziecka w każdej ze szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkola na terenie Gminy Bobrowniki przedstawić te informacje na najbliższej Sesji Rady Gminy.

Wnioski Komisji z dnia 24 maja 2004r:

1. Po regeneracji pompy paliwowej ustalić nową normę zużycia paliwa na autobus Jelcz 080.
2. Założyć kontrolkę (rejestr) ogumienia wszystkich pojazdów.
3. Przyśpieszyć zakup koparki.
4. Zobowiązać Przewodniczącego Rady Gminy do natychmiastowego rozwiązania sprawy działania Komisji Ochrony Zdrowia
Pani Wójt poinformowała, że oglądała wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy 2 koparki, ale nie została podjęta jeszcze decyzja o zakupie .
Pan Longin Pietrusiński zaproponował, aby przy zakupie koparki był obecny Pan Sławomir Zwoliński, który zna się na takim sprzęcie (ogłoszenie o zamiarze zakupu koparki można zamieścić w Internecie lub w prasie).
Pani Jolanta Parzniewska poprosiła o wyjaśnienia, co Komisja miała na myśli stawiając wniosek o zwiększenie godzin pracy dla dyrektorów szkół, jeżeli zwiększy się pensum godzin dla dyrektorów, to nie będą mieli oni czasu na wykonywanie prac administracyjnych.
Pani Anna Ciesielska wyjaśniła, że dyrektorzy szkół na terenie Gminy Bobrowniki mają podobne pensum jak w porównywalnych gminach. Pensum uchwalane jest przez Radę Gminy – na następną Sesję zostanie przygotowany projekt uchwały w powyższej sprawie. Dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół na terenie Gminy Bobrowniki mają po 6 – 9 godzin.
Pani Jolanta Parzniewska wyjaśniła, że tygodniowy wymiar godzin pracy dla nauczyciela wynosi 18 godzin, pozostałe godziny pracy, to nadgodziny. Wysoki koszt nadgodzin w szkole w Bobrownikach ma związek z ilością dzieci.
Pan Jan Suski poinformował, że dodatki za sprawdzanie zeszytów wypłacane są z budżetu Gminy, a Rada szuka oszczędności.
Pan Tadeusz Dankowski stwierdził, że na terenie Gminy występuje wysokie bezrobocie i należałoby zatrudnić nowych nauczycieli, a nie wypłacać nadgodzin.
Pani Jolanta Parzniewska poinformowała, że projekty organizacyjne szkół były sprawdzane przez kuratora i nie stwierdzono rażąco dużych nadgodzin.
Pani Anna Ciesielska poinformowała, że nauczyciel ustawowo może mieć 9 nadgodzin tygodniowo, a dodatek za sprawdzanie zeszytów dla polonistów wynosi 40,62zł.
Pan Paweł Majewski stwierdził, że nauczyciele powinni być dobrze wynagradzani, bo ma to związek z poziomem kształcenia dzieci w szkołach (nauczyciele dokształcają się z własnych środków, przeznaczają część środków z wynagrodzeń na zakup książek i innych materiałów dydaktyczno wychowawczych). W przypadku obniżenia wynagrodzeń, dobrzy nauczyciele mogą odejść do innych szkół i odbije się to na poziomie nauczania dzieci.
Pan Longin Pietrusiński zapytał o wyniki testów .
Pani Anna Ciesielska odpowiedziała, że test w szkołach podstawowych wypadł nieźle, powyżej średniej powiatowej ( najlepszy wynik, to 35 punktów na 40 możliwych do uzyskanie). Jej zdaniem czas na pisanie testów jest co najmniej o 30 min za krótki (dzieci z orzeczeniami z poradni piszą łącznie z dziećmi bez orzeczeń).
Pani Anna Ciesielska poinformowała, że wyliczyła koszt nauki 1 dziecka w szkole i przedszkolu, który wynosi:
- w Gimnazjum w Bobrownikach – 327zł,
- w Szkole Podstawowej w Bobrownikach – 349zł,
- w Szkole Podstawowej w Rachcinie – 565zł,
- w szkole Podstawowej w Gnojnie – 731,61zł.
Po dyskusji radni zaproponowali, aby Komisja Rewizyjna uaktualniła swoje wnioski, a rada przegłosowała poszczególne wnioski.

Po przerwie Komisja rewizyjna przedstawiła następujące wnioski:
1. Przygotować na następną sesję projekt uchwały w sprawie dodatków dla nauczycieli.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie (14 głosami).
2. Przyznać Pani Wójt dodatek funkcyjny w wysokości 1030zł. (zgodnie z nowym rozporządzeniem).
- za przyjęciem wniosku głosowało – 13 radnych
- wstrzymał się – 1 radny.
Uchwała Nr XII/66/2004 Rady Gminy Bobrowniki dnia 27 maja 2004 roku w sprawie zmiany uchwały Nr III/22/02 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 30 grudnia 2002 roku w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Bobrowniki została podjęta większością głosów i stanowi zał. Nr 8 do niniejszego protokołu.
3. Założyć rejestr ogumienia wszystkich pojazdów, ustalić nową normę zużycia paliwa na autobus Jelcz 080.
- za przyjęciem wniosku głosowało 14 radnych.
- wstrzymał się – 1 radny
Wniosek został przyjęty większością głosów.

Pan Odo Pawletta (w związku z wcześniejszym wnioskiem komisji i brakiem czasu) złożył rezygnację z funkcji przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
- za przyjęciem rezygnacji głosowało – 13 radnych
- wstrzymał się – 1 radny
Rezygnacja została przyjęta większością głosów.
Pan Odo Pawletta złożył wniosek o uzupełnienie składu komisji o Pana Pawła Majewskiego (pan Paweł Majewski wyraził zgodę na kandydowanie do składu Komisji)
- za przyjęciem wniosku głosowało 13 radnych
- wstrzymał się – 1 radny
Wniosek został przyjęty większością głosów.
Uchwała Nr XII/67/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie zmiany uchwały Nr II/9/02 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 03 grudnia 2002 roku w sprawie powołania składów osobowych stałych komisji Rady Gminy Rady Gminy została podjęta większością głosów i stanowi zał. Nr 9 do niniejszego protokołu.
Komisja ze swojego składu wybrała przewodniczącego. Nowym przewodniczącym komisji został Pan Paweł Majewski.
Ad. 11
Sprawozdanie Wójta miny z pracy w okresie między sesjami.

Pani Wójt przedstawiła sprawozdanie z pracy w okresie pomiędzy sesjami zał. Nr 10 do niniejszego protokołu.
Pan Longin Pietrusiński zapytał jak wygląda sprawa zaciągnięcia pożyczki na budowę szkoły.
Skarbnik Pan Paweł Grudowski odpowiedział, że było prowadzone postępowanie w sprawie o zamówienie publiczne w formie zapytania o cenę.
Zapytania o cenę skierowano do 8 banków, oferty złożyły – 2 banki. Wybrano Bank Ochrony Środowiska – najniższa cena. Środki powinny być dostępne na koncie do dnia 18.06.br. (po dostarczeniu niezbędnych dokumentów – zaświadczenia z ZUS, Urzędu Skarbowego itp.).
Pan Paweł Majewski zapytał jak wygląda sprawa kanalizacji w Bobrownikach.
Pani Wójt odpowiedziała, że dokumentacja jest na ukończeniu. Pozostało tylko uzgodnienie z energetyką.
Skarbnik dodatkowo poinformował, że 90tys.zł. z umorzenia z Funduszu Ochrony Środowiska musi zostać wydane w bieżącym roku lub trzeba zwrócić się z wnioskiem o przesunięciu na rok następny (istnieje możliwość zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z BOŚ – 3% na budowę sieci kanalizacyjnej).
Pani Wójt przedstawiła pismo – wezwanie do zapłaty z firmy EKOBUD – 2 faktury na kwotę 20.116zł i 58.926zł. Poinformowała, że udzieliła odpowiedzi podtrzymującej dotychczasowe stanowisko – odmowa zapłaty.
Pan Jan Suski stwierdził, że odcinek wodociągu położonego przez EKOBUD jest ułożony prawidłowo i należałoby prowadzić negocjacje w sprawie ewentualnego wykupu tego odcinka.
Pan Sławomir Kraziński przypomniał, że Rada wcześniej podjęła decyzję, aby nie prowadzić żadnych negocjacji z Panem Baranieckim i należy się tego trzymać ( Pan Baraniecki otrzymał odpowiedź, że może wystąpić z wnioskiem do sądu).
Pan Longin Pietrusiński zaproponował, aby zwrócić się z pismem do Pana Baranieckiego o odkopanie i zabranie rury.

Ad. 12
Informacja o realizacji uchwał i wniosków z ostatniej sesji Rady Gminy.

Pani Anna Ciesielska przedstawiła informację o realizacji uchwał i wniosków – informacja stanowi zał. Nr 11 do niniejszego protokołu.

Ad. 13
Wolne wnioski i zapytania.

Pani Wójt przypomniała, że jest pracownik z ARiMR (Pan Suchalewski), który pomaga rolnikom w wypełnianiu wniosków o dopłaty. Poinformowała również, że z Urzędu Wojewódzkiego zostały przekazane środki na dodatki suszowe. Odbyło się spotkanie z Komendantem Powiatowym Straży Pożarnej w sprawie OSP w Rachcinie. Gmina nie ma wpływu na władze straży, jak również prowadzenie działalności, czy rozwiązanie OSP. Bez względu na ilość OSP na terenie Gminy może być Komendant gminny OSP – nawet przy jednej jednostce.
Pan Sławomir Kraziński stwierdził, że OSP w Rachcinie powinna sama się rozwiązać, a ewentualnie młodzież powinna założyć nową organizację.
Pan Odo Pawletta postawił wniosek, aby Pani Wójt zwróciła się z pismem do właścicieli fermy drobiu w Rybitwach przypominającym o obowiązku utylizacji padłych kurcząt.
Pan Jan Suski zwrócił uwagę, że podczas kontroli przez Komisję Rewizyjną dokumentów księgowych były rachunki za paliwo dla OSP i uważa, że rozliczenia powinny być zatwierdzane przez straż powiatową.
Pan Longin Pietrusiński poinformował, że przy pożarze Powiatowa Straż zatwierdza godziny pracy motopompy i na tej podstawie rozlicza się zużycie paliwa.
Pani Wójt wyjaśniła, że każdy rachunek za paliwo jest opisany i potwierdzony przez komendanta OSP.
Skarbnik dodatkowo wyjaśnił, że w ubiegłym roku był wysoki rachunek za paliwo, ale zostały przez Komendanta potwierdzone wyjazdy do wiatrołomów. Urząd może sprawdzać wydatki w ramach udzielonych dotacji – OSP jest jednostką samodzielną, niezależną od Gminy.
Pani Jolanta Parzniewska zapytała czy zaplanowany jest termin Dnia Bobrownik i jaki jest przybliżony koszt organizacji takiej imprezy.
Pani Anna Ciesielska odpowiedziała, że nie został jeszcze zaplanowany termin natomiast koszt organizacji imprezy wynosi około 5tys. zł.
Pan Sławomir Kraziński zaproponował Dzień Bobrownik na 27 czerwca lub około 15 września br.
Pan Andrzej Parol postawił wniosek , aby Dzień Bobrownik połączyć z dożynkami i zorganizować w dniu 11 września 2004 roku.
- za przyjęciem wniosku głosowało – 7 radnych
- przeciw – 0 radnych
- wstrzymało się – 6 radnych
W głosowaniu brało udział – 13 radnych.
Większością głosów ustalono termin Dnia Bobrownik , łącznie z dożynkami na 11 września 2004 roku.

Pani Wójt postawiła wniosek o powołanie na stanowiska Sekretarza Gminy Pana Pawła Grudowskiego natomiast na stanowiska Skarbnika Gminy Pani Iwony Gutowskiej.
Pan Marian Gajewski zapytał, czy zmiana ta będzie łączyła się z zatrudnieniem nowych osób.
Pan Paweł Majewski zapytał, czy Pani Gutowska ma odpowiednie przygotowanie do pracy na stanowisku Skarbnika.
Pani Jolanta Parzniewska zapytała, czy dla Pana Grudowskiego zmiana stanowiska stanowi awans. Podziękowała w imieniu radnych za dotychczasową, dobrą współpracę.
Pan Paweł Grudowski odpowiedział, że Pani Iwona Gutowska posiada odpowiednie przygotowanie – ma skończony licencjat (ekonomia) i wymagany staż w księgowości . Zmiany stanowiska nie traktuje jako awansu – jest to stanowisko równorzędne. Zakres obowiązków dla Sekretarza ustala Pani Wójt. Zmiana ma na celu usprawnienie pracy urzędu.
Pan Tadeusz Dankowski uważa, że taka zmiana jest niekorzystna – niedoświadczona osoba na stanowisku Skarbnika. W podatkach były 3 osoby i sobie nie radziły (wiele osób nie płaci podatków), a teraz zmniejsza się jeszcze zatrudnienie.
Pani Wójt odpowiedziała, że Pan Grudowski zobowiązał się do nadzorowania w pierwszym okresie pracy Pani Gutowskiej i pomoc do momentu, do kiedy będzie potrzebna.
Pan Sławomir Kraziński zwrócił uwagę, że jeżeli są sytuacje, że ktoś nie płaci podatku należy zgłosić wniosek do Komisji Rewizyjnej o sprawdzenie tych nieprawidłowości.
Pan Jan Suski zapytał, czy w bieżącym roku były umorzenia podatku.
Pani Wójt odpowiedziała, że wpływają wnioski i są na bieżąco rozpatrywane. Kilka umorzeń było.
Pan Marian Gajewski zapytał Panią Iwonę Gutowską, czy poradzi sobie na nowym stanowisku natomiast Pan Paweł Majewski w jakim stopniu jest zorientowana w sprawach finansowych oraz czy zamierza jeszcze się kształcić - magisterium.
Pani Iwona Gutowska odpowiedziała, że jest zorientowana w około 50%, postara się w jak najkrótszym czasie uzupełnić swoją wiedzę, myślała również o kontynuowaniu nauki na studiach magisterskich.
Pani Jolanta Parzniewska stwierdziła, że jeżeli Pani Wójt zaproponowała takie przesunięcia, a osoby zainteresowane wyrażają zgodę na zmianę stanowiska, to na pewno poradzą sobie z nowymi obowiązkami, tym bardziej, że Pan Paweł Grudowski zaoferował Pani Iwonie Gutowskiej swoją pomoc.
Innych pytań nie było. Wobec tego Przewodniczący Rady Gminy przystąpił do przegłosowania następujących uchwał :
1. W sprawie odwołania Skarbnika Gminy Pana Pawła Grudowskiego.
- za przyjęciem uchwały głosowało – 9 radnych
- przeciw – 4 radnych
W głosowaniu brało udział 13 radnych.
Uchwała Nr XII/68/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie odwołania Skarbnika Gminy, który jest głównym księgowym budżetu Pana Pawła Grudowskiego została podjęta większością głosów i stanowi zał. Nr 12 do niniejszego protokołu.
2. W sprawie powołania na Skarbnika Gminy, który jest głównym księgowym budżetu Pani Iwony Gutowskiej.
- za przyjęciem uchwały głosowało – 9 radnych
- przeciw – 4 radnych
W głosowaniu brało udział 13 radnych
Uchwała Nr XII/69/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie powołania na Skarbnika Gminy, który jest głównym księgowym Pani Iwony Gutowskiej została podjęta większością głosów i stanowi zał. Nr 13 do niniejszego protokołu.
4. W sprawie powołania na Sekretarza Gminy Pana Pawła Grudowskiego.
- za przyjęciem uchwały głosowało – 9 radnych
- przeciw – 4 radnych
W głosowaniu brało udział 13 radnych.
Uchwała Nr XII/70/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie powołania Sekretarza Gminy została podjęta większością głosów i stanowi zał. Nr 14 do niniejszego protokołu.
Pan Paweł Majewski poinformował, że na spotkaniach z rodzicami w szkole omawiane były problemy uzależnień. Stwierdzono, że dzieci mają zbyt łatwy dostęp do alkoholu i papierosów – nie mają problemu z zakupem tych artykułów.
Postawił wniosek, aby tym problemem zajęła się Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ewentualnie Komisja Ochrony Zdrowia RG.
Innych wniosków nie było.
Zakończenie obrad – godzina 15,30.
Na tym protokoł zakończono.
Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Parol
Protokołował
E. Jankowska













Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 sierpnia 2004 14:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1345
27 sierpnia 2004 14:33 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu