P R O T O K O Ł Nr 13
z XIII Sesji Rady Gminy Bobrowniki z dnia 24 sierpnia 2004 roku
Początek Sesji – godzina 10,00.
Obrady XIII Sesji Rady Gminy otworzył Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Parol.
Przywitał wszystkich zebranych. Stwierdził quorum. Na Sesji obecnych było 11 radnych z tym, że radny Pan Odo Pawletta spóźnili się 40 min, natomiast radna Pani Kazimiera Zwolińska zwolniła się o godzinie 12,30. Nieobecni na sesji radni: Pan Mieczysław Kopczyński, Pan Longin Pietrusiński, Pan Grzegorz Zakrzewski i Pan Sławomir Zwoliński. Rada może podejmować prawomocne uchwały. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do niniejszego protokołu.
Na Sesji obecni byli sołtysi . Lista obecności sołtysów stanowi zał. Nr 2 do niniejszego protokołu. Nieobecni na Sesji sołtysi: Pan Zbigniew Grudowski i Pan Jarosław Bojarski.
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad XIII Sesji Rady Gminy.
Porządek obrad :
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
2. Wybór sekretarza obrad.
3. Przyjęcie protokołu z ostatniej Sesji Rady Gminy.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Gminy.
5. Sprawozdanie Wójta Gminy z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2004r.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Bobrowniki na 2004 r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia gruntów położonych we wsi i gminie Bobrowniki.
8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół z terenu Gminy Bobrowniki na rok szkolny 2004/2005.
9. Przedstawienie protokołów z posiedzeń Komisji Rady Gminy .
10. Sprawozdanie Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami.
11. Informacja o realizacji uchwał i wniosków z ostatniej Sesji Rady Gminy.
12. Wolne wnioski i zapytania.
13. Zakończenie obrad.
Wniosków w sprawie zmiany porządku obrad nie było.
Porządek obrad stanowi zał. Nr 3 do niniejszego protokołu.
Ad. 2
Wybór sekretarza obrad.
Na sekretarza obrad zgodnie z zasadą wg kolejności na liście obecności został Pan Tadeusz Dankowski.
Ad. 3
Przyjęcie protokołu z ostatniej Sesji Rady Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przyjęcie protokołu Nr 12 z ostatniej Sesji Rady Gminy zgodnie z przyjętą zasadą - bez czytania (protokoł znajduje się do wglądu codziennie w godzinach pracy urzędu).
- za przyjęciem protokołu bez czytania – głosowało 7 radnych
- przeciw – 0 radnych
- wstrzymało się – 3 radnych
W głosowaniu brało udział 10 radnych. Protokoł z XII Sesji Rady Gminy został przyjęty większością głosów.
Ad. 4
Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Gminy.
Pani Jolanta Parzniewska odczytała pisma :
4.1. Pani Krystyny Chojnackiej zam. Brzustowa w sprawie dofinansowania kosztów zakupu materiałów budowlanych na budowę budynku mieszkalnego.
Pan Marian Gajewski zwrócił uwagę, że Gmina zaciągnęła kredyt na budowę szkoły i nie ma środków na udzielanie takiej pomocy. Stwierdził, że pomocy udziela się tylko w wypadkach losowych, ponieważ w przeciwnym wypadku mogą wpływać kolejne, podobne pisma, zaproponował odrzucenie wniosku w sprawie dofinansowania.
Pani Wójt poinformowała, że Pan Chojnacki odrzucił propozycję pracy w ramach robót publicznych.
Inni radni poparli również wniosek Pana Gajewskiego. W związku z tym Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przegłosowanie wniosku.
- za przyjęciem wniosku głosowało 10 radnych.
Radni jednogłośnie podjęli decyzję, aby nie udzielać Pani Krystynie Chojnackiej dofinansowania na budowę budynku mieszkalnego.
4.2. Mieszkańców wsi Stare Rybitwy ( dwa pisma) w sprawie budowy wodociągu dla wsi Stare Rybitwy.
Pan Jan Suski – przypomniał, że sprawa ta była już wcześniej omawiana i stawiał wniosek o ujęcie w planie, a tym samym i w budżecie budowy wodociągu dla wsi Stare Rybitwy.
Pani Wójt przypomniała, że w chwili obecnej jest opracowywana dokumentacje na budowę wodociągu dla wsi Rachcin.
Sekretarz Gminy Pan Paweł Grudowski zwrócił uwagę, że potrzeb jest wiele i radni będą musieli przy omawianiu, na kolejnej Sesji Rady Gminy, wniosków do budżetu na 2005 rok podjąć decyzję, jakie inwestycje umieścić w budżecie na 2005 rok.
Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Parol postawił wniosek, aby Pani Wójt opracowała Program rozwoju Gminy na poszczególne lata, a zaopiniowaniem wniosków do budżetu na 2005 rok powinna zająć się Komisja Rolnictwa, Budżetu i Finansów.
Pan Paweł Majewski zapytał jak wygląda sprawa dostawy wody do bloków w Rybitwach z ujęcia znajdującego się na terenie nieruchomości Pana Gitnera.
Pani Wójt odpowiedziała, że próbowała rozmawiać z Panem Gitnerem na ten temat ale nie można z nim dojść do porozumienia. Żona Pana Gitnera natomiast stwierdziła, że mieszkańcy bloków nieregularnie płacą za pobór wody.
Pan Paweł Grudowski poinformował, że sprawa dostawy wody do bloków w Rybitwach regulowana jest umowami pomiędzy Panem Gitnerem, a mieszkańcami.
Pan Andrzej Parol zapytał, czy wcześniej były wnioski mieszkańców wsi Rybitwy dotyczące budowy wodociągu.
Pan Paweł Majewski zwrócił uwagę, że w piśmie była mowa o wykupie hydroforni znajdującej się przy brojlerni. Należałoby zastanowić się, czy nie byłoby to korzystniejsze.
Pan Jan Suski stwierdził, że w przypadku wykupu hydroforni należałoby sprawdzić jak wyglądają sprawy własności, ponieważ kilkakrotnie zmieniali się właściciele.
Postawił również wniosek o podłączenie wsi Rybitwy do wodociągu gminnego ponieważ mieszkańcy wsi Rybitwy i Białe Błota nie są gorsi od pozostałych mieszkańców Gminy..
Pan Paweł Grudowski przypomniał, że aby rozpocząć inwestycję i złożyć wniosek o dofinansowanie należy posiadać pełną dokumentację wraz z pozwoleniem na budowę.
Pan Sławomir Kraziński zwrócił uwagę, że nie można rozpoczynać inwestycji, jeżeli nie ma w budżecie zaplanowanych środków.
Pan Marian Gajewski postawił wniosek o włączenie wniosku mieszkańców wsi Rybitwy w sprawie wodociągowania do głosowania na Sesji w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2005 rok.
- za przyjęciem wniosku głosowało – 10 radnych. W głosowaniu brało udział 10 radnych. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 5
Sprawozdanie Wójta Gminy z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2004r.
Sprawozdanie przedstawiła Skarbnik Gminy Pani Iwona Gutowska. Poprosiła o skreślenie w sprawozdaniu błędnego zapisu w wydatkach, w dziale 801 Oświata i wychowanie „zlecenie dowozu, bilety miesięczne, zakup autobusu”.
Następnie Pani Wójt odczytała Uchwałę nr 256/2004 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy informacji o wykonaniu budżetu za I półrocze 2004 roku.
Opinia jest pozytywna – zał. Nr 4 do niniejszego protokołu.
Pan Andrzej Parol zapytał, co oznacza zapis w sprawozdaniu, w dochodach dział Rolnictwo i Łowiectwo – kwota 33.492 i 100zł – za pobór wody.
Skarbnik Gminy odpowiedziała, że kwota 33.492zł – są to wpłaty za pobór wody z wodociągu natomiast 100zł – jest to jedna wpłata mieszkańca Gnojna za podłączenie się do wodociągu.
Pan Sławomir Kraziński zapytał w jakiej wysokości została ustalona opłata za podłączenie do wodociągu dla mieszkańców Gnojna.
Pani Wójt odpowiedziała, że ustalono opłatę w wysokości 1000zł. od gospodarstwa i 500zł. od każdej rodziny zamieszkującej w bloku w Gnojnie, ale mieszkańcy nie chcą podpisywać umów i regulować wpłat twierdząc, że podłączenie wody miało być wykonane za darmo.
Pan Sławomir Kraziński zwrócił uwagę, że wpłaty powinny być regulowane ponieważ mieszkańcy innych wsi dokonywali takich wpłat. Ponadto będzie budowany wodociąg w Rachcinie i wtedy mieszkańcy również nie zechcą wpłacać za podłączenie do wodociągu. Wszyscy mieszkańcy Gminy powinni być traktowani tak samo. Pani Wójt ustaliła opłatę i dopiero w sytuacji, kiedy będą odwołania Rada Gminy będzie musiała podjąć decyzję.
Pan Andrzej Parol zapytał, ile Gminę kosztowało przyłącze z Gminy Lipno.
Pani Wójt odpowiedziała, że przyłącze kosztowało 69 tys. zł.
Pan Marian Gajewski wyjaśnił, że wcześniej była mowa, że opłata za podłączenie do wodociągu we wsi Gnojono miała wynosić około 1500 – 1600zł. W chwili kiedy rozpoczęła się budowa wodociągu, wykonawca zachęcał mieszkańców do podłączania się, twierdząc, że Gmina otrzymała dofinansowanie z SAPARDU i mieszkańcy nie będą płacili za podłączenie się do wodociągu, wtedy nie było również mowy o podłączeniu z Gminy Lipno. Zapytał czy były spisane umowy z mieszkańcami wsi Gnojono o odpłatności.
Pan Sławomir Kraziński stwierdził, że nie można stwarzać precedensów, że mieszkańcy jednych wsi ponoszą opłaty, a innych nie.
Pan Paweł Grudowski zapytał, kto i kiedy poinformował mieszkańców wsi Gnojono, że podłączenie do wodociągu będzie nieodpłatnie.
Pani Jolanta Parzniewska zapytała czy radni kiedykolwiek ustalali opłatę za podłączenie do wodociągu we wsi Gnojono.
Pani Wójt odpowiedziała, że rada nie podejmowała takiej uchwały.
Pan Kazimierz Ostrowski zwrócił uwagę, że Gmina Fabianki buduje wodociąg dla wsi Lisek i mieszkańcy interesują się ile ich gminę będzie kosztowało podłączenie się do wodociągu we wsi Gnojono.
Pani Wójt wyjaśniła, że było wstępne porozumienie pomiędzy Gminą Lipno, Fabianki i Bobrowniki podpisane przez Wójtów: Ośmiałowskiego, Krzyżanowskiego i Grzegorzewskiego, ale o kwocie nie było mowy.
Pan Paweł Majewski zaproponował, aby Rada podjęła ewentualnie uchwałę ustalającą wysokość opłat za podłączenie do wodociągu, a umowy i opłaty pobierać przed rozpoczęciem inwestycji.
Pan Jan Suski zapytał co składa się na kwotę 1001 zł. w dochodach, dział 750 Administracja Publiczna oraz czy w wydatkach, w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zaplanowane są również wypłaty wynagrodzenia dla Prezesa OSP (czy Prezes pobiera wynagrodzenie). Zapytał również co składa się na wydatki w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Pani Skarbnik odpowiedziała, na kwotę 1001 zł. składają się wpływy z opłat administracyjnych od czynności urzędowych (np. za wydane zaświadczenia) oraz zwrot kosztów za korzystanie z telefonu służbowego do celów prywatnych.
Natomiast Sekretarz Gminy poinformował, że Prezes OSP nie pobiera wynagrodzenia – jest to funkcja społeczna. Z działu 754 wypłacane są wynagrodzenia dla kierowcy i Naczelnika OSP.
Koszty utrzymania wysypiska to:
- 4000zł. – dotacja dla firmy „NIDES” za obsługę wysypiska (utrzymanie porządku, zasypywanie śmieci itp.). Umowa z firmą „NIDES” została podpisana około 4 lata temu a koszty utrzymania wysypiska zmniejszyły się wtedy o około 50%,
- badania wody z piezometrów,
- opłaty za korzystanie ze środowiska
Natomiast przy oczyszczalni ścieków mylnie ujęto kwotę w § 6050 mylnie doliczono kwotę 28. 706zł, która powinna być w wydatkach inwestycyjnych (koszt wykonania dokumentacji). Pozostałe wydatki to:
- usługi 1.872zł (między innymi naprawa pompy)
- zakup materiałów (worki do pakowania osadu )
- koszty energii
Innych pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie było.
- za przyjęciem sprawozdania głosowało – 11 radnych.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2004 roku zostało przyjęte jednogłośnie – zał. Nr 5 do niniejszego protokołu.
Ad. 6
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy na 2004 rok.
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały.
Pan Sławomir Kraziński – zapytał o dochody ujęte w § 0840 (z czego pochodzą) oraz w § 0970.
Skarbnik Gminy odpowiedziała, że dochody w § 0840 pochodzą ze sprzedaży przyczepy drewnianej natomiast Sekretarz Gminy wyjaśnił, że wpłaty w § 0970 przekazują banki – są to spłaty za grunty z PFZ, które kiedyś pozostawały w banku, w tej chwili banki przekazują te środki gminom.
Pan Andrzej Parol zapytał, gdzie są środki ze sprzedaży sprzętu gminnego natomiast Pan Sławomir Kraziński zapytał ile jest tych środków – środki na zakup spycharko – koparki.
Pani Wójt odpowiedziała, że środków na zakup koparki było około 20tys. + 1.400zł ze sprzedaży przyczepy.
Sekretarz Gminy przyznał, że kwota 2000zł pochodząca ze sprzedaży sprzętu gminnego powinna być dołożona do środków przeznaczonych na zakup koparko-spycharki (przeoczenie) . Ponadto poinformował, że przesunięcie kwoty 15000zł. w dziale 010 Rolnictwo jest związane z koniecznością zapłaty faktury za pobór wody z Gminy Lipno za okres ponad 1 roku – w chwili obecnej z tego powodu brakuje już środków na zapłatę za energię elektryczną (hydrofornie i oczyszczalnia ścieków). Zmniejszenie planu wydatków w dziale 852 Opieka społeczna o kwotę 100000zł jest związane z tym, że GOPS przejmując wypłatę zasiłków rodzinnych nie wiedział ile będzie potrzebował środków i złożył zapotrzebowanie na wyrost. W chwili obecnej Urząd Wojewódzki zmniejszył dotację .
Pan Paweł Majewski zaproponował, aby w uchwałach w sprawie zmiany budżetu, przy numerach oznaczających działy dodać nazwy tych działów – to ułatwi pracę radnym.
Innych pytań i uwag do przedstawionej uchwały nie było.
- za przyjęciem uchwały głosowało – 11 radnych. W głosowaniu brało udział 11 radnych.
Uchwała Nr XIII/71/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 24 sierpnia 2004 roku w sprawie zmiany budżetu Gminy Bobrowniki na 2004 rok została podjęta jednogłośnie i stanowi zał. Nr 6 do niniejszego protokołu.
Ad. 7
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia gruntów położonych we wsi i gminie Bobrowniki.
Pani Wójt wyjaśniła, że chodzi o wykup gruntów we wsi Polichnowo – pod budowę przepompowni na wodociągu natomiast druga działka przeznaczona jest na powiększenie powierzchni działek przeznaczonych pod budowę szkoły wraz z łącznikiem i halą sportową – w związku z odwołaniem się Pana Rutkowskiego od decyzji pozwolenia na budowę.
Pan Andrzej Parol zapytał o jaką powierzchnię działki chodzi i za jaką cenę.
Sekretarz Gminy poinformował, że jest plan realizacyjny na budowę łącznika i hali sportowej. Narożnik hali sportowej jest odsunięty od granicy o 3 m. Starostwo wydało pozwolenie na budowę, ale właścicielka sąsiedniej działki odwołała się od decyzji. W sprawie wykupu działki przeprowadzono rozmowę z ojcem właścicielki, który faktycznie podejmuje decyzje w sprawie tych nieruchomości. Pan Rutkowski zażyczył sobie za 80 arów gruntów 15.000zł. + koszty podziału + koszty notariusza. Alternatywą jest cofnięcie tego budynku, ale fachowcy nie określili odległości na jaką należy odsunąć budynek od granicy.
Pan Andrzej Parol postawił wniosek, aby wykupić tę działkę po rozsądnej cenie – jego zdaniem na działce mógłby powstać pas zieleni.
Pan Jan Suski stwierdził, że jeżeli wydawane jest pozwolenia na budowę to powinny być wszystkie uzgodnienia.
Pan Paweł Majewski zaproponował, aby Sekretarz Gminy skontaktował się ze Starostwem Powiatowym w celu wyjaśnienia tego problemu – prawo budowlane mówi, że budynek powinien być odsunięty od granicy minimum o 4 m.
Sekretarz Gminy poinformował, że podczas rozmowy z nadzorem budowlanym uzyskał wyjaśnienie, że budynek bez okien musi być oddalony o 3m natomiast budynek z oknami o 4m od granicy działki. Na szczycie hali gimnastycznej nie ma okien więc powinno być wszystko w porządku, ale nie wiadomo jaka będzie decyzja Urzędu Wojewódzkiego w tej sprawie.
Pan Paweł Majewski postawił wniosek, aby nie wykupywać działki pod budowę hali gimnastycznej. Wykupić tylko działkę pod przepompownię na sieci wodociągowej.
- za przyjęciem wniosku głosowało 10 radnych. W głosowaniu brało udział 10 radnych. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały po uwzględnieniu wniosku i przeredagowaniu jej tekstu.
- za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych. W głosowaniu brało udział 10 radnych.
Uchwała Nr XIII/72/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 24 sierpnia 2004 roku w sprawie nabycia gruntów położonych we wsi Polichnowo gmina Bobrowniki została podjęta jednogłośnie i stanowi zał. Nr 7 do niniejszego protokołu.
Ad. 8
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół z terenu Gminy Bobrowniki na rok szkolny 2004/2005.
Pani Jolanta Parzniewska przedstawiła projekt uchwały.
Pan Sławomir Kraziński zapytał, czy są zmiany w liczbie godzin w porównaniu z rokiem poprzednim.
Pani Jolanta Parzniewska odpowiedziała, że wymiar godzin jest taki sam jak w roku ubiegłym. Dodatkowo poinformowała, że po zaciągnięciu opinii Pani Wizytator została podjęta decyzja o zatrudnieniu dwóch pedagogów szkolnych – po ½ etatu w Szkole Podstawowej i Gimnazjum w Bobrownikach
Pani Anna Ciesielska poinformowała, że raz w miesiącu będzie psycholog i pedagog szkolny z poradni w Lipnie – dla wszystkich szkół z terenu gminy.
W szkole w Bobrownikach będzie również logopeda.
Innych pytań i uwag do przedstawionego projektu uchwały nie było.
- za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych.
W głosowaniu brało udział 10 radnych.
Uchwała Nr XIII/73/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 24 sierpnia 2004 roku w sprawie ustalenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów i wicedyrektorów placówek oświatowych oraz pedagoga szkolnego z terenu Gminy Bobrowniki na rok szkolny 2004/2005 została podjęta jednogłośnie i stanowi zał. Nr 8 do niniejszego protokołu.
Ad. 9
Przedstawienie protokołów z posiedzeń komisji Rady Gminy.
9.1. Pan Paweł Majewski poinformował, że Komisja Ochrony Zdrowia.... obradowała dwukrotnie:
- I posiedzenie odbyło się w dniu 16.06.2004 roku. Tematem posiedzenia było zorientowanie się w sprawach opieki społecznej i ochrony środowiska (w związku ze zmianą składu osobowego komisji). Wyjaśnień komisji udzielili: Pan Paweł Grudowski, Pan Leszek Poliwko i Pani Lilla Lorenc .
Wnioskiem komisji było, aby Pan Majda na kolejne posiedzenie przygotował informację na temat funkcjonowania wodociągów gminnych, oczyszczalni ścieków oraz wysypiska komunalnego (protokoł znajduje się w teczce komisji).
- II posiedzenia odbyło się w dniu 23.08.2004r. Było to posiedzenie objazdowe.
- Komisja skontrolowała oczyszczalnię ścieków. Oczyszczalnia funkcjonuje prawidłowo. Wokół oczyszczalni jest porządek.
Komisja zwróciła tylko uwagę, że należy wymienić kilka żarówek na placu, pobudować studzienkę przy ujęciu wody oraz uzupełnić apteczkę.
- Wysypisko śmieci. Komisja stwierdziła, że wysypisko jest uporządkowane, śmieci przysypane, z daleka nie widać, że znajduje się tam wysypisko
Na wniosek Pana Sztuki - komisja wnioskuje, aby rozesłać okólniki informujące o możliwości nieodpłatnego dowożenia śmieci na wysypisko przez mieszkańców Gminy w każdą sobotę w godzinach 8,00 – 12,00 oraz poinformować mieszkańców, że istnieje obowiązek dokumentowania faktu wywozu śmieci z terenu posesji.
Komisja widzi również potrzebę zwrócenia uwagi na przyszłość wysypiska. Komisja wnioskuje, aby podpisać z Panem Sztuką porozumienie, które umożliwi mu wykorzystywanie piasku z terenu przeznaczonego na rozbudowę wysypiska, do przysypywania śmieci. Pan Sztuka zaoferował również, że może wykorzystać ziemię z wykopów przy szkole.
Pani Wójt odpowiedziała, że ziemia ta zostanie rozplanowana ponieważ teren boiska jest zaniżony.
- teren wokół zamku – na całym terenie porozrzucane są drobne śmieci natomiast nad Wisłą, naprzeciw Posterunku Policji znajduje się dzikie wysypisko, które należałoby uporządkować.
Pan Waldemar Gutowski zaapelował do członków komisji, aby sprawdzili czy były wydawane pozwolenia na usunięcie drzew we wsi Rybitwy Panu Gitnerowi. Zwrócił również uwagę, że we wsi Rybitwy naprzeciw budynku byłej szkoły znajduje się dzikie wysypisko.
Pan Odo Pawletta poraz kolejny zwrócił uwagę, że ścieki są wylewane w lasach i na polach, a jest to niedopuszczalne.
Innych pytań i wniosków do przedstawionych protokołów nie było.
- za przyjęciem protokołów z posiedzeń Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społ...... – głosowało 10 Radnych. Protokoły zostały przyjęte jednogłośnie (znajdują się w teczce Komisji).
9.2. Pan Jan Suski – przedstawił protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej.
I posiedzenie – w dniu 06 lipca 2004 roku . Tematem posiedzenia było :
- kontrola wykonania uchwał Rady Gminy przez Wójta
- sprawy bieżące
Wniosek z posiedzenia:
- wyjaśnić sprawę wycięcia topoli na drodze gminnej we wsi Rybitwy od asfaltu do rzeki Wisły.
II posiedzenie w dniach 12 i 19 sierpnia 2004r. Tematem posiedzenia było:
- Kontrola sprawdzająca wykonanie budżetu i zadań w I kwartale 2004 roku
- sprawy bieżące
Wnioski komisji:
- wyjaśnić sprawę budowy wodociągu we wsi Bobrownickie Pole (odcinek prowadzący do wysypiska odpadów komunalnych) – czy zostały podjęte jakieś kroki zmierzające do rozwiązania powyższego problemu
- wyjaśnić na najbliższej sesji sprawę przejęcia przez Gminę działki – ruiny zamku
- podjąć działania zmierzające do otrzymania z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dofinansowania na dożywianie dzieci
- założyć ewidencję przedmiotów nietrwałych i wyposażenia
Pani Wójt wyjaśniła, że prowadzona jest ewidencja przedmiotów nietrwałych (ewidencję prowadzi Pan Majda).
Pan Tadeusz Dankowski zapytał w jakim czasie pracownicy rozliczają się z pobranych zaliczek, co to takiego – zaliczka stała.
Pan Sekretarz odpowiedział, że pracownicy rozliczają się z zaliczek niezwłocznie natomiast zaliczka stała jest jedna i pobiera ją Pan Eugeniusz Dąbrowski, ponieważ zajmuje się drobnymi zakupami (części do pojazdów, papier, woda mineralna itp.). Jest to kwota 500zł. Pan Dąbrowski rozlicza się z wydanej gotówki (faktury) i pobiera kolejną kwotę. Faktury są opisywane. Prawdopodobnie nie została opisana faktura za program Lex, ale jest zawarta umowa. Nie są również opisywane faktury za paliwo, ale rozliczenie jest w karcie pojazdu.
Pan Andrzej Parol zapytał czy są prowadzone kontrolki numerów opon, czy są zabezpieczenia na licznikach pojazdów oraz dlaczego do chwili obecnej nie została zakupiona koparka (przekazał Pani Wójt Anonse z ogłoszeniami – sprzęt sprowadzany z zachodu).
Pani Wójt odpowiedziała, że kontrolki są prowadzone natomiast koparka nie została zakupiona ponieważ w tej cenie trudno znaleźć odpowiedni sprzęt.
Pan Marian Gajewski wyraził swoją wątpliwość czy zakup tej koparki spełni swoją rolę – kto będzie obsługiwał koparkę, remontował (pracownik musi posiadać uprawnienia). Podobne zdanie na temat zakupu koparki wyraził również Pan Tadeusz Dankowski.
Innych pytań i uwag do przedstawionych protokołów nie było (protokoły znajdują się w teczce Komisji).
W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy zaproponował głosowanie w sprawie przyjęcia protokołów Komisji Rewizyjnej.
- za przyjęciem protokołów głosowało 10 radnych.
Protokoły Komisji Rewizyjnej zostały przyjęte jednogłośnie.
9.3. Pani Jolanta Parzniewska przedstawiła protokoł z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Rekreacji, Zabezpieczenia Ładu i Porządku Publicznego z dnia 04 sierpnia 2004 roku.
Komisja dokonała lustracji szkół pod kątem przygotowania do rozpoczęcia roku szkolnego.
Wszystkie szkoły są dobrze przygotowane do rozpoczęcia roku szkolnego.
Ad. 10
Sprawozdanie Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami.
Pani Wójt przedstawiła sprawozdanie z pracy w okresie między sesjami (zał. Nr 9 do niniejszego protokołu).
Pan Andrzej Parol zapytał czy były prowadzone negocjacje z Panem Baranieckim oraz czy są pieniądze na ewentualny wykup wodociągu. W przeciwnym wypadku należałoby zgłosić dziką budowę.
Pani Wójt odpowiedziała, że zgodnie z wcześniejszą decyzją rady nie podjęła żadnych działań.
Pan Jan Suski stwierdził, że należy znaleźć jakieś wyjście z tej sytuacji, podjąć jakiekolwiek działania, rozmawiać z Panem Baranieckim. Jakiekolwiek działania są lepsze niż nie robienie nic.
Pan Paweł Majewski zwrócił uwagę, że rozmowy z Panem Baranieckim były już prowadzone i nie przyniosły żadnych rezultatów.
Pan Marian Gajewski przypomniał, że była powołana komisja ds. negocjacji z EKOBUD i wtedy on i Pan Grzegorz Zakrzewski proponowali ugodę natomiast reszta radnych była temu przeciwna.
Pan Tadeusz Dankowski zapytał, czy były jakieś pisma w powyższej sprawie w ostatnim okresie.
Pani Wójt odpowiedziała, że były pisma – wezwania do zapłaty i 2 faktury na kwoty: około 59 tys. zł. i 72 tys. zł. Faktury zostały odesłane.
Pan Paweł Majewski zapytał, czy jest dokumentacja na ten wodociąg.
Pan Paweł Grudowski odpowiedział, że jest dokumentacja z pozwoleniem na budowę, ale łącznie z dokumentacją na wysypisko.
Pan Odo Pawletta zwrócił uwagę, że na Sesji powinien być obecny radca prawny.
Pan Tadeusz Dankowski zaproponował, aby sprawą zajął się radca prawny, znalazł wyjście z tej sytuacji, przygotował odpowiednie pismo, które zostanie skierowane do Pana Baranieckiego.
Pan Paweł Grudowski poinformował, że dopóki nie będzie decyzji Rady Gminy o podjęciu rozmów z Panem Baranieckim i zabezpieczonych środków w budżecie nie można podjąć żadnych kroków. Stan faktyczny jest taki, że pozwolenie na budowę jest na Gminę natomiast Gmina nie ma dokumentacji. Decyzję w tej sprawie należy podjąć przy projekcie budżetu na 2005 rok.
Ad. 11
Informacja o realizacji uchwał i wniosków z ostatniej Sesji Rady Gminy.
Sekretarz Gminy Pan Paweł Grudowski przedstawił informację o realizacji uchwał i wniosków (informacja stanowi zał. Nr 10 do niniejszego protokołu).
Ad. 12
Wolne wnioski i zapytania
Pan Paweł Grudowski przedstawił plan dożynek połączonych z Dniem Bobrownik.
Pan Marian Gajewski przypomniał, że nie został naprawiony przepust na drodze do Gnojna w pobliżu posesji Pani Kaniewicz.
Sprawy do wyjaśnienia :
1. Wycięcie topoli we wsi Rybitwy
2. Likwidacja dzikich wysypisk śmieci
3. Wywożenie śmieci i gnojowicy na pola i do lasów.
Innych wniosków nie było.
Zakończenie obrad – godzina 14,20.
Na tym protokoł zakończono.
Protokołował:
E. Jankowska