Budżet

Sprawozdanie opisowe z realizacji budżetu za I półrocze 2008 roku

 

Sprawozdanie

z realizacji budżetu

Gminy Bobrowniki

w I półroczu 2008 roku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bobrowniki, lipiec 2008

 

 

 

Realizacja budżetu Gminy Bobrowniki za

I półrocze 2008 rok.

Część opisowa.

 

Budżet Gminy Bobrowniki na 2008 rok po ostatniej nowelizacji zarządzeniem Wójta Gminy Bobrowniki Nr 14/2008 z dnia 27.06.2008 roku wyniósł po stronie dochodów 8 524 312,00zł i po stronie wydatków 9 696 858,00zł. Deficyt budżetowy w kwocie 1 172 546,00zł związany jest z planowanymi inwestycjami. Deficyt budżetowy zaplanowano pokryć z kredytów i pożyczek.

Po stronie rozchodów budżetu zaplanowano spłaty rat kredytów i pożyczek na sumę 334 856,00zł. Wolne środki z rozliczeń pozostałe na koniec 2007 roku w kwocie 319 760,00zł zaplanowano na spłatę rat kredytów i pożyczek. Pozostałą część rat przypadających do spłaty w 2008 roku w kwocie 15 096,00zł zaplanowano pokryć z kredytu bankowego.

 

Dochody budżetowe

 

Dział 010-Rolnictwo i łowiectwo

Na dochody w tym dziale składały się wpływy za wodę i odprowadzanie ścieków w kwocie 47 991,65zł, dotacja na zwrot podatku akcyzowego od paliwa na cele rolnicze w kwocie 40 566,84zł, oraz wpłaty mieszkańców na budowę wodociagu w kwocie 22 475,00zł.

Łącznie w dziale było to 111 033,49zł, co stanowi 39,57% planu rocznego. Niższe od planowanego wykonanie dochodów w tym dziale wynika z tego, że nie rozstrzygnięto jeszcze konkursu na dofinansowanie ze środków UE budowy boisk sportowych i dotacja z tego tytułu nie została uzyskana.

 

Dział 600- Transport i łączność

Planowany dochód w tym dziale stanowi dofinansowanie modernizacji dróg gminnych w kwocie 110 000,00zł. Dochód nie został zrealizowany – inwestycja planowana jest do wykonania w II półroczu 2008.

 

Dział 700- Gospodarka mieszkaniowa

Wpływy w tym dziale stanowiły:

  • opłata za wieczyste użytkowanie nieruchomości – 150zł,

  • czynsze dzierżawne i za lokale mieszkalne – 17 021,08zł.

Razem dało to kwotę 17 171,08zł.

Stanowiła ona 62,89% planu rocznego.

 

 

Dział 710- Działalność usługowa

Planowany dochód w tym dziale - dotacja do ochrony grobów wojennych , nie został zrealizowany.

 

Dział 750-Administracja publiczna

Na dochody w tym dziale składały się:

  • dotacja celowa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej (U.S.C., ewidencja ludności, sprawy wojskowe i O.C.) w kwocie 29 500,00zł, oraz wpływy z opłat w zakresie zadań zleconych w kwocie 186,00zł,

  • wpływy za sprzedane składniki majatkowe kwocie 3 620,00zł,

  • prowizje, koszty administracyjne w kwocie 963,39zł,

  • wpływy z odsetek od należności innych niż podatkowe

w kwocie 13 945,83zł,

  • należności z tytułu wynagrodzenia dla płatnika z tytułu wykonywania zadań określonych przepisami prawa – 237,08zł,

  • darowizny 100,00zł,

  • wpływy z usług 138,99zł.

Razem dało to kwotę 48 691,29zł.

Stanowiła ona 61,20% planu rocznego. Wyższe od zakładanego wykonanie planu dochodów w tym dziale zwiazane jest z uzyskaniem wiekszych od zaplanowanych dochodów z odsetek od środków na rachunku bankowym.

 

Dział 751-Urzędy naczelnych organów władzy państw., kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa.

Na dochody w tym dziale składały się dotacje celowe na prowadzenie rejestru wyborców w kwocie 358,00zł oraz na wybory uzupełniające do Rady Gminy

w kwocie 2 137,00zł

Planowane dochody w tym dziale zrealizowano w 87,95%. Wyższe od zakładanego wykonanie wynika ze zrealizowania 100% dotacji na wybory uzupełniajace do Rady Gminy.

 

Dział 756-Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.

Na dochody w tym dziale składały się następujące wpływy:

  • z podatku dochodowego od osób fizycznych płaconych w

formie karty podatkowej – dochodów nie zrealizowano,

  • z podatków od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych: od nieruchomości – 754 880zł, rolnego – 142,00zł, leśnego – 13 890,00zł,od środków transportowych – 4 074,00zł,

  • z podatków i opłat od osób fizycznych: od nieruchomości – 17 047,17zł, rolnego – 93 042,84zł, leśnego – 2 187,32zł, od środków transportowych – 7 762,60zł, opłaty targowej – 1 346,00zł, od czynności cywilnoprawnych –

7 007,00zł, odsetki od tych należności – 2 337,26zł,

  • z Urzędu Skarbowego z opłaty skarbowej w kwocie 4 874,00zł, za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 19 406,33zł.

  • udziały Gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa: od osób prawnych -57,77zł (zwrot kwoty przekazanej przez Urząd Skarbowy) i osób fizycznych 227 810,00zł.

Łącznie w dziale dochody wyniosły 1 155 748,75zł i stanowi to 50,29% planu.

 

 

Dział 758-Różne rozliczenia

Na dochody w tym dziale składały się dochody z subwencji ogólnej dla gmin:

  • część oświatowa – 1 446 776,00zł,

  • część wyrównawcz – 313 704,00zł,

  • część równoważąca – 63 678,00zł.

Łącznie w dziale osiągnięto dochód w wysokości 1 824 158,00zł stanowiący 58,73% planu rocznego.

 

Dział 801-Oświata i wychowanie

Dochód w tym dziale stanowiły opłaty za przedszkole w kwocie 10 499,50zł, dotacja celowa na nauczanie języka angielskiego w klasach I i II szkoły podstawowej w kwocie 9 870,00zł oraz na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników

w kwocie 13 204,00zł.

Łącznie w dziale zrealizowano dochody na sumę 33 573,50zł.

Plan dochodów w dziale zrealizowano w 5,64%. Niskie wykonanie planu dochodów spowodowane jest nie uzyskaniem zaplanowanej dotacji na budowę obiektów sportowych przy szkole podstawowej w Bobrownikach.

 

Dział 852-Pomoc społeczna

Na dochody w tym dziale składały się wpływy z dotacji celowych na:

  • świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

z ubezpieczenia społecznego 634 800,00zł

  • składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre

świadczenia z pomocy społecznej w kwocie 4 850zł,

  • zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne

i zdrowotne podopiecznych GOPS w kwocie 361747,00zł,

  • ośrodek pomocy społecznej (łącznie z opiekunkami) w kwocie

68 817,00zł,

  • dożywianie uczniów w kwocie 41 271,00zł,

Łącznie wyniosły 1 111 485,00zł co stanowi 58,72% planu rocznego.

 

Dział 854-Edukacyjna opieka wychowawcza

Dochody w tym dziale stanowiła dotacja celowa na stypendia szkolne

w kwocie 130 366,00zł i było to 100,00% planowanej kwoty.

 

Dział 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Wpływy w tym dziale stanowiły wpływy z usług sprzętem gminnym. Uzyskano dochy w wysokości 994,54zł i było to 66,30% planu rocznego dochodów w dziale.

 

Łącznie uzyskano dochody na kwotę 4 435 716,65zł, która stanowiła 52,04 % planu rocznego.

 

 

 

 

Wydatki budżetowe

 

Dział 010-Rolnictwo i łowiectwo

Wydatki w tym dziale dotyczyły materiałów zakupionych na remonty hydroforni i sieci wodociągowej oraz bieżącą eksploatację w kwocie 16 504,29zł, usług związanych z siecią wodociągową i stacjami uzdatniania wody (dozór techniczny, badania wody usuwanie awarii oraz zakup wody z Gminy Lipno dla wsi Gnojno) w kwocie 9 095,06zł, zakup energii 12 658,57zł, opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska 3 699,60zł, prace projektowe dla potrzeb inwestycji w zakresie wodociągów 23 566,46zł, odpis od podatku rolnego na rzecz Izby Roplniczej w kwocie 234,28zł, oraz zwrot podatku akcyzowego od paliwa rolniczego w kwocie 39 771,36zł.

Łącznie było to 105 529,62zł.

Wydatki stanowiły 15,07% planu rocznego - niskie wykonanie planu spowodowane jest nie rozpoczęciem w I półroczu inwestycji na terenach rekreacyjnych przy ruinach zamku.

 

Dział 600-Transport i łączność

Wydatki w tym dziale to koszt remontów i zimowego utrzymania dróg, z tego wydatki materiałowe w kwocie 605,85zł, usługi w kwocie 183,00zł. Ogółem wydano 788,85zł, co stanowi 0,19% planu rocznego. Minimalne wykonanie planu w dziale wynika z tego, że większość robót na drogach związanych z remontami wykonano w ramach robót publicznych, zima była łagodna co nie spowodowało dużych kosztów zimowego utrzymania dróg, a także inwestycje w zakresie modernizacji dróg zaplanowane są na II półrocze 2008.

 

Dział 710-Działalność usługowa

Wydatki w tym dziale związane były z opracowywaniem decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania działek i wyniosły 3 050,00zł. Stanowi to 27,73% planu rocznego. Wykonanie finansowe uwarunkowane jest ilością wydawanych decyzji. Ponadto w dziale nie realizowano zaplanowanych wydatków związanych z ochroną grobów wojennych.

 

Dział 750-Administracja publiczna

Na wydatki w tym dziale składały się:

  • realizacja zadań z zakresu administracji rządowej (U.S.C., ewidencja ludności, sprawy wojskowe i O.C.) na kwotę 42 319,31zł.

  • wydatki związane z obsługą rady gminy na kwotę 15 540,58zł,

  • wydatki związane z funkcjonowaniem urzędu, tj. płace i pochodne, podróże służbowe, szkolenia, materiały biurowe, energia, telefony, poczta, ogrzewanie, utrzymanie samochodu służbowego itp. na łączną kwotę

404 562,02zł,

Razem dało to kwotę 462 421,91zł.

Stanowi ona 48,73% planu rocznego.

 

 

Dział 751-Urzędy naczelnych organów władzy państw., kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

W dziale tym wydatkowano kwotę 2 137,00zł na obsługę wyborów uzupełniajacych do Rady Gminy. Koszty wyborów zostały w całości sfinansowane, nie wydatkowano środków na prowadzenie rejestru wyborców.

Kwota wydatków stanowi 75,33% planu rocznego.

 

Dział 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Na wydatki w tym dziale składały się koszty utrzymania gotowości bojowej jednostek OSP, w tym wynagrodzenie komendanta, szkolenia członków OSP, zakup paliwa i energii elektrycznej, remonty sprzętu, ubezpieczenia, zakup węży, mundurów, łącznie na kwotę kwotę 17 197,82zł, co stanowi 57,33% planu rocznego.

 

Dział 756-Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.

Wydatki w tym dziale to inkaso sołtysów. Kwota wydatków 2 107,50zł stanowiła 60,21% planu rocznego. Wysokość wypłaconego inkasa zależy od kwot wpłaconych podatków bezpośrednio do inkasentów. W II półroczu wpłaty podatków są mniejsze.

 

Dział 757-Obsługa długu publicznego

Wydatki w tym dziale to odsetki od pożyczek i kredytów bankowych.

W sumie zapłacono 28 580,60zł, co stanowiło 30,08% planu rocznego. Na niższe wykonanie planu wydatków wpływ miało to, że w I półroczu Gmina nie płaciła jeszcze odsetek od pożyczki z WFOŚiGW zaciągniętej na dofinansowanie zakupu samochodu dla OSP w Bobrownikach.

 

Dział 801-Oświata i wychowanie

Na wydatki w tym dziale składały się koszty utrzymania:

  • szkół podstawowych (wynagrodzenia i pochodne, podróże służbowe, , ogrzewanie, energia elektryczna, wyposażenie, naprawy, itp.) – kwota

1 060 059,90zł, co stanowi 50,93% planu wydatków bieżących. W rozdziale zaplanowano również wydatki inwestycyjne w kwocie 1 490 000,00zł na budowę sali gimnasycznej i boisk sportowych przy Szkole Podstawowej w Bobrownikach, ale wydatki te nie były realizowane w związku z nie uzyskaniem w I półroczu dofinansowania ze źródeł zewnętrznych do tych inwestycji,

  • przedszkola (wynagrodzenia i pochodne, materiały i wyposażenie, energia, opał, wyżywienie, itp.) – kwota 84 001,58zł,co stanowi 49,05% planu rocznego,

  • gimnazjum (wynagrodzenia i pochodne, remonty budynków, podróże służbowe, wyposażenie, ogrzewanie, itp.) – kwota 523 848,66zł, co stanowi 56,09%, planu rocznego,

  • dowozu dzieci do szkół (wynagrodzenia i pochodne, paliwo, remonty i ubezpieczenia pojazdów, itp. ) – kwota 78 677,36zł,co stanowi 52,82% planu rocznego wydatków bieżących.

  • Gminnego Zespołu Oświaty (wynagrodzenia i pochodne, podróże służbowe, obsługa programów komputerowych, itp.) – kwota 79 749,68zł, co stanowi 52,47% planu rocznego,

  • dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli - kwota 3 985,00zł, co stanowi 19,55% planu rocznego. Wydatki realizowano na podstawie skierowań na szkolenia wystawionych przez dyrektorów szkół,

  • w I półroczu nie dofinansowywano pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników.

Ogółem w dziale oświata i wychowanie wydano 1 830 322,18zł, co stanowi 36,52% planu rocznego. Niskie wykonanie planu wydatków w dziale wynika z nie realizowania w I półroczu wydatków inwestycyjnych.

 

Dział 851-Ochrona zdrowia

W dziale tym wydatkowano 15 725,02zł. na realizację programu profilaktyki antyalkoholowej ( utrzymanie świetlicy integracyjnej, spektakle, wyjazdy, konkursy, remont pomieszczeń, a także diety członków komisji antyalkoholowej).

Kwota wydatków stanowiła 71,48% planu rocznego. Wysokie wykonanie planu wydatków związane jest z prowadzonymi remontami pomieszczeń.

 

Dział 852-Pomoc społeczna

Na wydatki w tym dziale składały się:

  • świadczenia rodzinne, alimentacyjne, z tyt. urodzenia dziecka, składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, oraz wynagrodzenie wraz z pochodnymi pracownika - razem 630 534,09zł,

  • składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre

świadczenia z pomocy społecznej w kwocie 4 700,90zł,

  • zasiłki i pomoc w naturze, składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne podopiecznych GOPS w łacznej kwocie 348 615,76zł,

  • dodatki mieszkaniowe w kwocie 6 763,37zł,

  • wydatki związane z utrzymaniem ośrodka pomocy społecznej (wynagrodzenia i pochodne, materiały i wyposażenie, szkolenia, podróże służbowe, opieka autorska nad programem komputerowym „POMOST” itp.), oraz płace opiekunek w kwocie 71 926,45zł,

  • dożywianie uczniów i zasiłki celowe w przypadkach losowych w kwocie

58 882,98zł.

Razem w dziale wydatkowano 1 121 423,55zł.

Stanowiło to 57,24% planu rocznego. Wysokie wykonanie planu wydatków wynika z tego, że dotacje celowe na zasiłki zwiększane są sukcesywnie zgodnie z zapotrzebowaniem.

 

Dział 853-Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Na wydatki w tym dziale złożyły się wynagrodzenie i pochodne pracownika zatrudnionego do obsługi działań związanych z realizacją programu operacyjnego kapitał ludzki w kwocie 1 216,21zł, która stanowi 13,12% planu.Niskie wykonanie planu wynika z tego, że wydatki zaczeto realizować

w miesiącu czerwcu 2008r.

 

Dział 854-Edukacyjna opieka wychowawcza

Na wydatki w tym dziale złożyły się stypendia i zasiłki szkolne na łączną kwotą 128 640,00zł i stanowiło to 98,68% planu rocznego. Stypendia i zasiłki wypłacano zgodnie z przyznaną pierwszą transzą dotacji na ten cel.

 

Dział 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

W tym dziale wydatki dotyczyły:

  • kosztów utrzymania oczyszczalni ścieków (energia, usługi, opłaty, materiały eksploatacyjne) – 27 176,06zł,

  • utrzymania wysypiska komunalnego – 16 276,16zł,

  • utrzymania zieleni – 749,01zł,

  • oświetlenia dróg (energia i konserwacja) – 30 755,62zł,

  • kosztów referatu komunalnego (płace i pochodne, materiały biurowe, paliwo do ciągnika i koparki, materiałowe zabezpieczenie robót publicznych)

76 200,63zł.

Łącznie wydatki wyniosły 151 157,48zł i stanowiły 51,51% planu rocznego.

 

Dział 921-Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Na wydatki w tym dziale złożyły się dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2007 rok oraz dotacja dla Gminnej Biblioteki Publicznej w Bobrownikach. Łączna kwota wydatków wyniosła 24 738,36zł.

Stanowiło to 56,14% planu rocznego.

 

Dział 926-Kultura fizyczna i sport

Wydatki w tym dziale dotyczyły pomocy dla klubu sportowego „Wiślanin” (delegacje sędziowskie, zakup sprzętu sportowego, utrzymanie boiska sportowego, ubezpieczenia zawodników) w kwocie 3 509,40zł, było to 33,26% planu rocznego. W I półroczu nie ponoszono kosztów opłat regulaminowych.

 

Łącznie wydatki budżetowe w I półroczu 2008 roku wyniosły

3 898 545,50zł, co stanowi 40,20% planu rocznego, z tym, że w zakresie wydatków bieżących zrealizowano 53,61% planu rocznego,

a w zakresie inwestycji zrealizowano 0,95% planu rocznego.

W I półroczu 2008 Gmina osiągnęła nadwyżkę w wysokości

537 171,15zł, przy planowanym deficycie rocznym 1 172 546,00zł.

Gmina po stronie rozchodów spłaciła raty kredytów i pożyczek

w kwocie 151 731,76zł.

W I półroczu kredytów i pożyczek nie zaciągano.

Suma środków z rozliczeń międzyokresowych do dyspozycji w 2008 roku wyniosła 319 760,00zł.

Zadłużenie budżetu na koniec I półrocza 2008 wynosi 1 354 943,28zł.

 

 

 

 

 

 

W zakresie inwestycji zrealizowano:

 

  1. Budowa wodociągu gminnego kwota 23 566,46zł.

Wydatki dotyczyły projektu i uzdodnienia lokalizacji dla sieci wodociagowej we wsiach Stare Rybitwy i Białe Błota.

  1. Budowa kompleksu boisk sportowych „Orlik 2012” - podpisano umowę na dofinansowanie inwestycji ze środków Urzędu Marszałkowskiego, oraz uzyskano zapewnienie dofinansowania z budżetu Wojewody.

  2. Sala gimnastyczna – ponowiony został wniosek do Wojewody Kuj.-Pom. o dofinansowanie budowy sali.

  3. Podpisano umowę na dofinansowanie ze srodków FOGR modernizacji drogi gminnej Stary Bógpomóż – Polichnowo.

  4. Złożono wniosek o dofinansowanie ze środków PROW wykonania nawierzchni asfaltowej na odcinku 2,88km drogi Polichnowo-Gnojno.

 

 

Realizacja zadań zleconych i powierzonych

W zakresie zadań zleconych realizowano następujące zadania:

  1. U.S.C., ewidencja ludności, sprawy wojskowe i obrony cywilnej.

- dochód planowany 55 600,00zł wykonano w 53,06%

- wydatki dotyczyły wynagrodzeń pracowników i wykonano je

w wysokości uzyskanej dotacji, tj. 29 500,00zł.

  1. Prowadzenie rejestru wyborców.

- dochód planowany 800,00zł wykonano w 51,14%,

- wydatków nie realizowano.

  1. Zwrot podatku akcyzowgo od paliwa rolniczego.

- dochód wykonano w kwocie 40 566,84zł i jest to 100,00% planu,

- wydatki wykonano w kwocie 39 771,36zł, co stanowi 98,04% planu.

W pełni zrealizowano wnioski rolników.

  1. Świadczenia rodzinne.

- zrealizowano dochód w kwocie 634 800,00zł przy planowanym dochodzie rocznym 1 197 000,00zł,

- wypłacono świadczenia na kwotę 610 388,42zł oraz wydatki administracyjne 17 489,52zł. Łącznie jest to 627 877,94zł. Świadczenia realizowano zgodnie z obowiązującymi przepisami, odpis na wydatki administracyjne w wysokości 3% kwoty dotacji.

  1. Składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre

świadczenia z pomocy społecznej.

- dochód w kwocie 4 850,00zł przy planowanym rocznym 9 000,00zł,

- wydatki w kwocie 4 700,90zł.

  1. Zasiłki stałe, składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od tych zasiłków.

- zrealizowano dochody w kwocie 37 827,00zł przy planie rocznym

92 000,00zł,

- wypłacono świadczenia w wysokości 36 647,02zł.

  1. Wybory uzupełniajace do Rady Gminy:

- uzyskano dotację w planowanej wysokości tj. 2 137,00zł,

- wypłacono diety komisji i pokryto pozostałe wydatki związane

z organizacją wyborów w wysokości uzyskanej dotacji, tj. 2 137,00.

W zakresie zadań powierzonych na podstawie porozumień działalności nie prowadzono.

 

 

Gminny Fundusz Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej

 

Stan środków na początku roku – 6 450,20zł

Dochody ( odpisy za opłaty za gospodarcze korzystanie środowiska i kary)

6 965,63zł

Wydatki (dofinansowanie wyjazdu dzieci na "Zielona Szkołę" – 1 000,00zł

Stan środków na koniec I półrocza 2008 – 12 415,83zł.

 

Zadania zlecone w zakresie uzyskanych dochodów na rzecz budżetu wojewody:

 

Dz.750, Rozdz.75011, Parag.2350

Plan 6 300,00zł,

Uzyskano dochody w kwocie 3 720,00zł (opłaty za dowody osobiste), z czego przekazano na r-k dochodów budżetu gminy kwotę 186,00zł, do budżetu wojewody kwotę 3 534,00zł,

Dz.852, Rozdz.85212, Parag.0970

Plan 3 000,00zł,

Uzyskano dochody w wysokości 7 287,60zł (zwrot zaliczki alimentacyjnej)świadczeń rodzinnych i wychowawczych), z czego przekazano na r-k dochodów budżetu gminy kwotę 3 643,80zł, pozostała kwota 3 643,80zł stanowi należność budżetu wojewody.

Dz.852, Rozdz.85212 Parag.2910

Plan 0zł

Uzyskano dochody w wysokości 334,8zł (zwrot świadczeń ZUS), całość przekazano do budżetu wojewody.

Zaległości w przekazywaniu środków nie występują.

 

 

 

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 30.07.2008r.
Dokument wytworzony przez: Referat finansowy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: P. Grudowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 sierpnia 2008 09:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Grudowska
Ilość wyświetleń: 2323
06 sierpnia 2008 09:41 (Małgorzata Grudowska) - Zmiana treści dokumnetu.
06 sierpnia 2008 09:30 (Małgorzata Grudowska) - Utworzenie dokumnetu.