Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na
„Modernizację drogi gminnej w Bobrownikach”
Znak sprawy UG 341/4/2006
Postępowanie będzie prowadzone w oparciu o przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych zwanej w dalszej części „PZP” ( Dz.U. z 2004 r. Nr 19, poz.177 z późn, zm. ).
Wykonawca winien zapoznać się ze wszystkimi informacjami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w celu prawidłowego przygotowania oferty.
Oferty, które zostaną sporządzone niezgodnie z niniejszą specyfikacją bądź nie będą zawierały wszystkich wymaganych w specyfikacji dokumentów lub oświadczeń zastaną odrzucone zgodnie z art.89 ust. 1 pkt 2 ustawy prawo zamówień publicznych.
1.Zamawiający
Gmina Bobrowniki ul. Nieszawska 10; 87 – 617 Bobrowniki
tel. 054 2514903 do godz. 15,00 tel. Fax. 054 2514901
Godziny pracy urzędu : od 7:15 – do 15:15; wtorki 8,00 – 16,00
2.Tryb udzielenia zamówienia
Zamówienie zostanie udzielone w trybie przetargu nieograniczonego poniżej 60 000 Euro.
3. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia objętego niniejszym postępowaniem jest: „Modernizacja drogi gminnej Bobrowniki – Bobrownickie Pole” – ul. Wyzwolenia I etap na odcinku od 0+000 do 0+500km. Nr działki 127 Zamówienie obejmuje roboty w zakresie nawierzchni drogowych.
Kod PCV- 45-23-32-20-7
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: kosztorys ofertowy i SIWZ.
W celu prawidłowego sporządzenia oferty Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie wykonawca.
4. Termin wykonania zamówienia
Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zadanie do 15 października 2006r.
5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
Do udziału w postępowaniu dopuszczeni będą wyłącznie wykonawcy , którzy złożą ważną ofertę ze wszystkimi załącznikami wymienionymi w punkcie 6 SIWZ oraz spełniają wszystkie wymagane przez ustawę prawo zamówień publicznych warunki:
5.1 Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy PZP.
5.2 Spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy PZP tj.
1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności , jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania.
5.3 wykażą, że osoby , które będą wykonywać zamówienie posiadają odpowiednie
kwalifikacje do wykonania zamówienia i posiadają uprawnienia wymagane prawem
budowlanym oraz wykażą przynależność kierownika budowy do okręgowej izby
samorządu zawodowego;
5.4 przedstawiają aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia
o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej , wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo składania ofert;
5.5 przedstawia aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego , że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków , opłat lub zaświadczeń , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
5.6 przedstawią aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających , że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne , lub zaświadczeń , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub odroczenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub składania ofert.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów wymaganych postanowieniami specyfikacji.
6. Wykaz oświadczeń i dokumentów , jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu ;
Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:
1. podpisany formularz oferty stanowiący załącznik Nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy PZP – wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej , wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
4. oryginał pełnomocnictwa ( pełnomocnictw ) jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika ( jeżeli ofertę i załączone do niej dokumenty podpisują osoby nieujawnione w rejestrze lub ewidencji , do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa udzielone przez osobę/osoby ujawnioną w rejestrze lub ewidencji ), pełnomocnictwo musi zawierać stwierdzenie , że upełnomocnieni są uprawnieni do
zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy lub podmiotów występujących wspólnie;
5. aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie , odroczenia lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub składania ofert.
6. przedstawią aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających , że wykonawca nie zalega z opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne , lub zaświadczeń , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub odroczenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub składania ofert
7. kopia stosownych dokumentów (oryginał do wglądu) potwierdzających uprawnienia budowlane osób ze strony oferenta kierujących pracami budowlanymi -w zakresie zamówienia.
8. kopia zaświadczenia stwierdzającego przynależność osoby (osób) ,która kierować będzie przedmiotowymi robotami budowlanymi do właściwej dla niego Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
9. kosztorys ofertowy;
10.W przypadku zatrudnienia podwykonawców określenie powierzonych im części robót,
nazwę podwykonawcy oraz dokumenty stwierdzające uprawnienia podwykonawcy do
wykonania przedmiotowego zakresu robót w tym:
- nazwę podwykonawcy i zakres powierzonych prac – na załączniku nr 5;
- oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy PZP – na załączniku nr 7;
- oryginał lub potwierdzony przez podwykonawcę dokument dopuszczają
podwykonawcę do obrotu prawnego ( wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
- uprawnieniami wymagane prawem budowlanym oraz wykażą przynależność kierownika budowy do okręgowej izby samorządu zawodowego;
- zobowiązanie podwykonawcy do współpracy z wykonawcą przy realizacji
zamówienia – na załączniku nr 7;
- oświadczenie podwykonawcy , iż zna i akceptuje wszystkie postanowienia
specyfikacji – na załączniku nr 8.
11. wykaz dokumentów , które wykonawca zastrzega jako niejawne dla innych uczestników postępowania i osób trzecich (poza członkami komisji przetargowej), stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji , jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu ,zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane.
Wykonawca nie może zastrzec informacji , o których mowa w art. 86 ust. 4.
15. polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.( dowód opłaty polisy )
16. oświadczenie o zobowiązaniu się do wpłacenia /wniesienia/ zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia o równowartości 5 % ceny ofertowej brutto, w przypadku wybrania oferty przez zamawiającego, oraz wstępne określenie formy w jakiej to zabezpieczenie zostanie wniesione (podać formę)
W przypadku , gdy jako podwykonawca wskazanych jest kilka podmiotów wspólnie dotyczy to każdego z nich
Podmioty występujące wspólnie mają obowiązek dołączenia do oferty wszystkich dokumentów i oświadczeń.
6.1 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w 6 ppkt 4,6 i 7 – składa dokument lub dokumenty , wystawione w kraju , w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości ,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków ,opłat, składek na ubezpieczenie zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu o ubieganie się o zamówienie , oraz:
d) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby,
której dokumenty dotyczą , w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy PZP.
Dokumenty o których mowa pkt 6.1 lit. a,c i d, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub składania ofert.
Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju W którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem , właściwym organem sądowym , administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub krajun , w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Forma złożenia dokumentów
Dokumenty mają być składane w formie oryginału lub kopii ( za wyjątkiem pełnomocnictwa ) poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.]
Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej poprawności.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski , poświadczonym przez wykonawcę.
Zamawiający wezwie wykonawców , którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP.
7.Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów , a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
Oświadczenia , wnioski, zawiadomienia, oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem.
Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami jest:
- Pan Leszek Poliwko Urząd Gminy Bobrowniki , pok. 21, tel. 054 2515903; tel/fax 054 2514901
W godzinach pracy urzędu : 7:15 do 15.15; wtorki 8:00 do 16:00.
1) Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia .
2) Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień.
3) Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający przekaże wykonawcą , którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia , bez ujawniania źródeł zapytania , oraz zamieści na stronie internetowej.
4) Zamawiający nie przewiduje zwoływania zebrania wykonawców.
5) W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu Składania ofert zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonana w ten sposób modyfikację zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim wykonawcom , którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, oraz zamieści na stronie internetowej.
6) Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie może dotyczyć kryteriów oceny ofert, Warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny ich spełniania.
7) Zamawiający przedłuży termin składania ofert, jeżeli w wyniku modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach.
8) O przedłużeniu terminu składania ofert zamawiający niezwłocznie zawiadomi wszystkich wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, oraz zamieści na stronie internetowej.
8. Wymagania dotyczące wadium;
Zamawiający nie pobiera wadium.
9. Termin związania ofertą;
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu do składania ofert.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do jednokrotnego przedłużenia powyższego terminu o oznaczony okres , nie dłuższy jednak niż 60 dni za zgodą Wykonawców.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania z ofertą.
10. Opis sposobu przygotowania ofert;
1) Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji.
2) Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione do składania cywilnoprawnych oświadczeń woli ze skutkiem zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy.
3) Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4) Dla uznania ważności oferta musi zawierać wszystkie wymagane w SIWZ dokumenty. Kserokopie muszą Zawierać adnotację „ za zgodność z oryginałem” i muszą być opatrzone podpisem i imienną pieczątką osoby upoważnionej do reprezentowania firmy na zewnątrz oraz datą.
5) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert zawierających propozycję rozwiązań alternatywnych lub wariantowych – oferty takie, jako sprzeczne z niniejszą specyfikacją zostaną odrzucone.
6) Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
7) Do oferty, wykonawca winien dołączyć wszystkie dokumenty i oświadczenia wymagane w niniejszej specyfikacji Istotnych warunków zamówienia.
8) Ofertę oraz wszystkie załączniki należy sporządzić pod rygorem nieważności w języku polskim w formie pisemnej, tj. na maszynie do pisania, komputerze lub nieścieralnym atramentem oraz podpisania przez uprawnionego przedstawiciela wykonawcy. Oferta musi być czytelna.
9) Oferty nieczytelne zostaną odrzucone
10) Wszystkie dokumenty i oświadczenia składane w oryginale w językach obcych należy dostarczyć przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
11) Wszystkie strony oferty, w tym strony wszystkich załączników oraz wszelkie miejsca, w których wykonawca naniósł poprawki, muszą by podpisane przez osobę (osoby) upoważnioną w dokumentach rejestracyjnych firmy lub posiadającą pełnomocnictwo do wykonywania określonych czynności prawnych. W tym przypadku pełnomocnictwo w oryginale winno być dołączone do oferty.
12) Poprawki mogą być dokonane jedynie poprzez wyraźne przekreślenie błędnego zapisu i umieszczenie obok niego poprawnego. Oferta nie powinna zawierać żadnych dopisków między wierszami, fragmentów wymazanych ani nadpisanych poza niezbędnymi do poprawy. W przypadku naniesienia poprawki powinna ona zostać parafowana przez osobę lub osoby podpisujące ofertę.
13) Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub o wycofaniu oferty przed upływem terminu składania ofert.
14) Zaleca się ponumerowanie wszystkich stron oferty wraz z wymaganymi załącznikami. W przypadku składania ofert w więcej niż jednym tomie winna zostać zachowana ciągłość numeracji stron.
15) Wykonawca zobowiązany jest umieścić ofertę w zapieczętowanej kopercie opatrzoną nazwą i adresem Wykonawcy.
Koperta winna być oznaczona:
URZĄD Gminy Bobrowniki ul. Nieszawska 10; 87 – 617 Bobrowniki
Oferta Na przetarg nieograniczony na : „Modernizację drogi gminnej w Bobrownikach” – Nie otwierać przed dniem 12.09 .2006 przed 10,00 godz.
W przypadku braku tej informacji Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z tego braku np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem otwarcia a w przypadku przesłania jej pocztą lub pocztą kurierską za jej brak otwarcia w trakcie sesji otwarcia ofert.
11. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert;
Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego : sekretariat Urzędu Gminy Bobrowniki ul . Nieszawska 10 pokój nr 25
Termin składania ofert upływa dnia 12. 09.2006 r. o godz.10 :00
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Bobrowniki pok.24 w dniu 12. 09 .2006 r. o godz.10:10
Bezpośrednio przed otwarciem zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Ofertę złożoną po terminie zamawiający zwraca wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
12. Opis sposobu obliczenia ceny;
1) Cenę oferty należy wyliczyć zgodnie z kosztorysem ofertowym wykonanym na podstawie przedmiaru robót będącym załącznikiem do specyfikacji, który jest tylko materiałem pomocniczym.
2) Tak wyliczona cena musi być wpisana do formularza oferty. Wszystkie wartości należy podpisać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3) Wykonawca nie może samodzielnie wprowadzać zmian do kosztorysu. Wszystkie błędy ujawnione w kosztorysach wykonawca winien zgłosić zamawiającemu przed terminem składania ofert.
4) Przy kalkulacji ceny oferty wykonawca nie może pominąć jakiejkolwiek pozycji kosztorysu. Jeżeli wykonawca robotę z danej pozycji wyceni w innej pozycji, to przy pozycji nie wycenionej musi wskazać pozycję, w której dane prace zostały wycenione.
5) Cena oferty winna obejmować całkowity koszt wykonania zamówienia.
6) Ceny i stawki określone przez wykonawcę nie będą zmieniane w toku realizacji zamówienia i nie będą podlegały waloryzacji.
7) Ocenie podlega łączna oferowana cena ryczałtowa brutto.
13. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert;
Przy ocenie ofert, zamawiający będzie się kierował kryteriami przedstawionymi w poniższej tabeli, określającej
Równocześnie ich znaczenie. Ocena ofert zostanie dokonana w sposób następujący:
* Wyliczona wartość punktowa kryterium zostanie pomnożona przez znaczenie kryterium podane w poniższej tabeli.
l.p. Kryterium Znaczenie w %
1. Cena 100 %
OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT:
1. Kryterium oceny – najniższa cena oferty brutto na podstawie kosztorysu ofertowego – max 100 pkt.
Powstanie poprzez podzielenie najniższej ceny spośród ważnych ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100 i znaczenie kryterium 100 %
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta , która w sumie uzyskała największą ilość w oparciu o podane kryteria. Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
14. Informacje o formalnościach, jakie powinny zastać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14.1. Z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejsza ofertę zostanie podpisana umowa , której wzór stanowi Załącznik do niniejszej specyfikacji.
14.2. Zamawiający zawrze umowę w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania
zawiadomienia o wyborze oferty wykonawcom, jednak nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. Termin ten może ulec zmianie w przypadku złożenia przez któregoś z wykonawców protestu. O nowym terminie zawarcia umowy wykonawca zostanie poinformowany po zakończeniu postępowania Protestacyjnego.
14.3. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy lub
nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający wybierze najkorzystniejsza ofertę spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zajdą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 PZP.
15. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
Oferent, który zostanie wybrany na wykonawcę robót przed podpisaniem umowy wniesie, na konto zamawiającego, na poczet należytego wykonania umowy zabezpieczenie w wysokości 5 % ceny ofertowej brutto.
Zabezpieczenie prawidłowego wykonania umowy zgodnie z art. 148 Ustawy Prawo o zamówieniach publicznych może być wnoszone według wyboru w:
pieniądzu,
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust,.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
70 % kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostanie zwrócone w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane (protokół bezusterkowego odbioru robót)
Zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości wynosi 30 % wysokości wniesionego zabezpieczenia i zostanie zwrócone nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości
16. Istotne dla stron postanowienia , które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego ,ogólne warunki umowy lub wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy ,
aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach ;
W przypadku wyboru oferty Wykonawców występujących wspólnie , przed zawarciem umowy, Zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych wykonawców ( umowę spółki cywilnej lub umowy konsorcjum ) z Wykonawcą, który złoży najkorzystniejsza ofertę zostanie zawarta umowa, której wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji. Rozpoczęcie prac nastąpi, po protokolarnym przekazaniu Wykonawcy przez Zamawiającego terenu budowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wstrzymania wypłaty wynagrodzenia w przypadku jeżeli wykonawca nie przedstawi rachunku potwierdzającego wypłatę wynagrodzenia podwykonawcy.
18. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających , o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Prawo Zamówień Publicznych;
19. Opis Sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakimi muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie;
Zamawiający nie dopuszcza składnia ofert wariantowych.
20 . Opis części zamówienia;
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
21. Informacje dotyczące walut obcych w jakich mogą być prowadzone rozliczenia pomiędzy zamawiającym a wykonawcą;
Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.
22. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
Pouczenie:
Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ( DZ. U. Nr 19 poz 177 z poźn. Zm. ), na zasadach i w trybie tam przewidzianym.
Załączniki:
1. Formularz oferty.
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy
3. Wzór umowy
4. Oświadczenie o powierzeniu prac podwykonawcom
6. Oświadczenie podwykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy
7. Zobowiązanie podwykonawców do współpracy
8. Oświadczenie podwykonawców o zapoznaniu się z treścią SIWZ.
9. Kwalifikacje Techniczne
10.Kosztorys ofertowy
13. Oświadczenie o zabezpieczeniu należytego wykonania umowy
Zatwierdzam:
Bobrowniki, dnia 30.08.2006r.
Załącznik nr 1
do Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia
........................................
/Pieczęć wykonawcy/
OFERTA
W związku z ogłoszeniem o postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego na:
„ Modernizację drogi gminnej w Bobrownikach” ul. Wyzwolenia – I etap.
Zamieszczonym na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych dnia 31.08.2006r.
1) oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia w pełnym rzeczowym zakresie objętym
Specyfikacją istotnych warunków zamówienia za cenę :
Netto.............................. zł, słownie.........................................................................zł.
Brutto..............................zł, słownie..........................................................................zł.
Oferta obejmuje wykonanie:.........................................................................................................
2) Oświadczamy , że zapoznaliśmy się ze Specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie
wnosimy zastrzeżeń .
3) Oświadczamy ,że udzielamy gwarancji na okres 3 lat.
4) Oświadczamy, że projekt umowy, stanowiący załącznik nr 3 do Specyfikacji istotnych warunków
zamówienia został przez nas zaakceptowany.
5) Zobowiązujemy się, w przypadku wyboru naszej oferty, do zawarcia umowy na określony w nim
warunkach, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
6) Oświadczamy, że czujemy się związani niniejsza ofertą przez was wskazany w Specyfikacji
istotnych warunków zamówienia, tj. przez okres 30 dni, licząc od terminu składania ofert.
7) Oświadczamy, że firma nasza spełnia warunki określone w specyfikacji istotnych warunków
zamówienia oraz złożyliśmy wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające spełnianie tych
warunków.
8) Oświadczam/y, że podwykonawcom zamierzamy powierzyć wykonanie następujących części
zmówienia:
a) Wykonanie.......................................................................firma o nazwie....................................
z siedzibą.........................................................................reprezentowana przez........................
..........................................................................................
b) Wykonanie ......................................................................firma o nazwie..................................
z siedzibą.........................................................................reprezentowana przez......................
..........................................................................................
Miejscowość, data ................ ......................................................
Podpis (podpisy) osób uprawnionych
do reprezentowania wykonawcy
Załącznik nr 2
do Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia
........................................
/Pieczęć wykonawcy/
OŚWIADCZENIE WYKONAWCY
Działając w imieniu firmy ....................................................................................................
.......................................................................................................................................................
w związku z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:
„Modernizację drogi gminnej w Bobrownikach”
Oświadczam/y, że firma
.................................................................................................................................
spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj.
1) posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień;
2) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia;
3) znajduje się sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 z 09.02.2004r. , poz. 177) z późn. zmianami.
...........................................dnia.....................................
.........................................................................................
Podpis osób/ y uprawnionych do składania oświadczeń woli
Załącznik nr 3 do specyfikacji
UMOWA O ROBOTY BUDOWLANE Nr……/2006
zawarta w dniu………………pomiędzy:
Gminą Bobrowniki reprezentowaną przez:
1. Annę Charzewską – Wójta Gminy Bobrowniki
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Pawła Grudowskiego
zwaną w dalszej części umowy „Zamawiającym”
a…………………………………………………………………reprezentowanym przez:
……………………………………………….
……………………………………………….
zwanym dalej „Wykonawcą”
na podstawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego (protokół z dnia ……………...…) została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania:
„Modernizację drogi gminnej w Bobrownikach” , w zakresie określonym w kosztorysie ofertowym.
§ 2
Integralne części składowe niniejszej umowy stanowią:
1) oferta wykonawcy
2) specyfikacja istotnych warunków zamówienia
3) kosztorys ofertowy
§ 3
Zamawiający przekaże wykonawcy teren budowy w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy.
§ 4
1. Wykonawca zobowiązuje się strzec mienia znajdującego się na terenie budowy oraz wykonać zabezpieczenie budowy, a także zapewnić warunki bezpieczeństwa.
2. W czasie realizacji robót Wykonawca będzie utrzymywał teren budowy w stanie wolnym do przeszkód komunikacyjnych oraz będzie usuwał zbędne materiały, odpady i śmieci.
3. Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia wstępu na teren budowy pracowników organów państwowego nadzoru budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawą - Prawo budowlane oraz do udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą.
4. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu w terminie na odbiór końcowy robót.
§ 5
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót stanowiących przedmiot umowy zgodnie z projektem budowlanym oraz z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami państwowymi i obowiązującymi tym w zakresie przepisami.
§ 6
1. Przedmiot umowy zostanie wykonany z materiałów i przy użyciu urządzeń dostarczonych przez wykonawcę.
2. Materiały i urządzenia, o których mowa w ust.1 powinny odpowiadać: wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w drogownictwie określonych w art. 10 ustawy Prawo budowlane, wymaganiom specyfikacji istotnych warunków zamówienia, projektem, co do jakości oraz po zaopiniowaniu przez Inspektora nadzoru i zaakceptowanych przez Zamawiającego.
3. Na każde żądanie Zamawiającego (Inspektora nadzoru) Wykonawca obowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną.
4. Wykonawca zapewni potrzebne oprzyrządowanie, potencjał ludzki oraz materiały wymagane do zbadania na żądanie Zamawiającego jakość robót wykonanych z materiałów Wykonawcy na terenie budowy.
5. Jeśli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, że zastosowane materiały, bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, to koszty badań obciążą Wykonawcę, zaś gdy wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z umową, to koszty tych badań obciążają Zamawiającego.
§ 7
1.Termin rozpoczęcia przedmiotu umowy ustala się na dzień przekazania placu budowy.
2. Termin zakończenia przedmiotu umowy ustala się na 30.09.2006r..
3. W przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych lub innych przypadków siły wyższej, a także wystąpienia robot dodatkowych, zwłoki w odbiorach robót stanowiących odrębne przedmioty odbioru z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, strony mogą na podstawie aneksu przesunąć termin przekazania przedmiotu umowy.
§ 8
1. Wykonawca przed podpisaniem umowy wniesie, zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% kwoty ofertowej brutto za wykonanie przedmiotu umowy tj. w wysokości .............................. w formie ..........................
2. Strony postanawiają, że 30 % wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy jest przeznaczone na ewentualne zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi, zaś 70 % wniesionego zabezpieczenia przeznacza się jako gwarancję zgodnego z umową wykonania robót.
3. 70 % kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostanie zwrócone w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane (protokół bezusterkowego odbioru robót), 30 % wysokości wniesionego zabezpieczenia zostanie zwrócone nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości.
4.Jeśli w toku realizacji przedmiotu umowy ustalona w ust. 1 wysokość zabezpieczenia z jakichkolwiek przyczyn ulegnie zmniejszeniu poniżej ustalonej wartości robot wysokości wynagrodzenia lub jeżeli z powodu zwiększenia się wartości robót należałoby zabezpieczenie zwiększyć, Wykonawca zobowiązany jest uzupełnić wniesione zabezpieczenie w terminie 14 dni od daty wezwania go o to przez Zamawiającego.
§ 9
1. Strony ustalają, że obowiązująca ich formą wynagrodzenia zgodnie ze SIWZ oraz wybraną w trybie przetargu ofertą Wykonawcy będzie wynagrodzenie w formie ryczałtu.
2. Ustalone w tej formie niezmienne wynagrodzenie Wykonawcy wyraża się kwotą: ............................zł netto + ......% VAT, tj. ........................ zł brutto
(słownie brutto: .........................................................................................................)
3. Za zwłokę w zapłacie faktur Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki ustawowe.
4. Rozliczenie końcowe nastąpi fakturą końcową po zakończeniu robót i ich odbiorze
i przekazaniu obiektu do eksploatacji.
§ 10
1. Wykonawca będzie zgłaszał Zamawiającemu gotowość do odbioru na piśmie.
2. Zamawiający wyznaczy termin i rozpocznie odbiór końcowy przedmiotu umowy w ciągu 14 dni od daty zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru zawiadamiając o tym Wykonawcę.
3. Jeśli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady to Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia:
a) jeśli wady nadają się do usunięcia może odmówić odbioru do czasu usunięcia wad.
b) jeśli wady nie nadają się do usunięcia to:
jeśli nie uniemożliwiają one użytkowania przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem Zamawiający może obniżyć odpowiednio wynagrodzenie
jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem Zamawiający może odstąpić od umowy lub żądać wykonania przedmiotu odbioru po raz drugi.
4. Do zgłoszenia o zakończeniu budowy i gotowości do odbioru końcowego
Wykonawca załączy:
a)oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budowlanego zgodnie z projektem, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami (w przypadku zmian, dokonanych w toku wykonywania robót, w stosunku do projektu, oświadczenie powinno być potwierdzone przez Inspektora nadzoru)
b) oświadczenie o doprowadzeniu do należytego stanu i uporządkowaniu terenu budowy
c) protokoły badań i sprawdzeń
d) inwentaryzację geodezyjną powykonawczą
Wykonawca jest zobowiązany uzupełnić ww. dokumenty, jeśli w wyniku ich sprawdzenia przez właściwy organ, okaże się, że są one niekompletne lub posiadają braki i nieścisłości.
5. Odbiór końcowy nastąpi na podstawie protokołu odbioru, spisanego w obecności przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy.
6. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego (Inspektora nadzoru) o usunięciu wad oraz do żądania wyznaczenia odbioru zakwestionowanych uprzednio robót jako wadliwych.
7. Zamawiający wyznacza także ostateczny, pogwarancyjny odbiór robót po upływie terminu gwarancji oraz terminu na protokolarne stwierdzenie usunięcia wad po upływie okresu rękojmi.
8. Po protokolarnym stwierdzeniu usunięcia wad stwierdzonych przy odbiorze oraz w okresie gwarancji rozpoczynają swój bieg terminy na zwrot / zwolnienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o których mowa w § 9 niniejszej umowy.
9. Zamawiający może podjąć decyzję o przerwaniu czynności, jeśli ujawniono istnienie takich wad, które uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z ich przeznaczeniem, aż do czasu usunięcia tych wad.
§11
1. Strony postanawiają, że odpowiedzialność wykonawcy z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy zostanie rozszerzona poprzez udzielenie pisemnej gwarancji.
2. Termin gwarancji wynosi 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego.
§12
1. W przypadku wystąpienia wad w przedmiocie umowy, Zamawiający prześle Wykonawcy reklamację; Wykonawca jest zobowiązany usunąć wady w terminie 30 dni.
2. Brak podjęcia działań w w/w terminie powoduje uruchomienie procedury reklamacyjnej.
§ 13
1. W razie niewykonania lub nie należytego wykonania przedmiotu umowy strony są zobowiązane do zapłaty kary umownej ustalonej zgodnie z ust. 2
2. Ustala się kary umowne w następujących wypadkach i wysokościach:
1) Zamawiający płaci Wykonawcy karę umowną:
a) za odstąpienie od umowy z winy Zamawiającego w wysokości 10 % ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego za przedmiot umowy .
b) za zwłokę wynikającą z winy Zamawiającego w przekazaniu terenu budowy lub jego umówionej części oraz uniemożliwienie rozpoczęcia robót w wysokości 0,03 % ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego za przedmiot umowy za każdy dzień zwłoki w przekazaniu terenu budowy.
c) za spowodowanie z winy Zamawiającego przerwy w wykonaniu robót w wysokości 0,03 % ustalonego ryczałtowego za umówione przedmioty odbioru , które zostały rozpoczęte , ze każdy dzień przerwy.
d) za zwłokę w zapłacie faktury – odsetki ustawowe.
2). Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:
a) w wysokości 10 % wynagrodzenia ryczałtowego za przedmiot umowy w przypadku odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy; niezależnie od ewentualnych kar naliczonych jak w punkt b i c.
b) za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1 % ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego za przedmiot umowy za każdy dzień zwłoki , licząc od umownego terminu jego oddania;
c) za nieterminowe wykonanie prac poszczególnych zadań wymienionych
w harmonogramie rzeczowo-terminowo -finansowym w wysokości 0,1 %
za każdy dzień zwłoki licząc od umownego terminu jego oddania.
d) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi w wysokości 0,1 % umownego wynagrodzenia ryczałtowego za przedmiot umowy, za każdy dzień zwłoki , licząc od dnia wyznaczonego przez Zamawiającego na usunięcie wad, niezależnie od kar określonych w pakt. b
3. Roszczenia o zapłatę kar umownych z tytułu zwłoki , ustalonych za każdy dzień zwłoki , staje się wymagane:
1) za pierwszy rozpoczęty dzień zwłoki – w tym dniu
2) za każdy następny rozpoczęty dzień zwłoki – odpowiednio w każdym z tych dni.
§ 14
Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego karę umowną na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie Cywilnym.
§ 15
Zamawiający powierza obowiązki Inspektora nadzoru koordynatora robót ......................................................
§ 16
Wykonawca powierza obowiązki kierownika budowy .....................................................
posiada uprawnienia budowlane nr...................wydane przez..........................................
§ 17
1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
2. Niedopuszczalna jest pod rygorem nieważności taka zmiana niniejszej umowy oraz wprowadzanie do niej takich postanowień, które byłoby niekorzystne dla zamawiającego, jeśli przy ich uwzględnieniu należałoby zmianie treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy; nie dotyczy to sytuacji, gdy konieczność wprowadzania takich zmian wyniknie w rezultacie okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
§ 18
1. Oprócz przypadków określonych w księdze trzeciej tytułu XV Kodeksu Cywilnego stronom przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach:
1.1 Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy
a) w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej , że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym , czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
b) zostanie ogłoszona upadłość lub rozwiązanie firmy.
c) zostanie wydany nakaz zajęcia majątku wykonawcy .
d) wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje ich pomimo wezwania przez Zamawiającego złożonego na piśmie.
e) wykonawca przerwał realizację robót i przerwa ta trwa dłużej niż 1 miesiąc.
1.2 Odstąpienie od umowy może nastąpić w terminie jednego miesiąca licząc od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach.
2. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy:
a) Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur mimo dodatkowego wezwania w terminie 1 miesiąca od upływu terminu na zapłatę faktur określonego w niniejszej umowie.
b) Zamawiający odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia podpisania protokółu odbioru.
c) Zamawiający zawiadomi Wykonawcę , że wobec zaistnienia uprzednio nie przewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.
3. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności
takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.
4.W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają
następujące obowiązki szczegółowe:
a) w terminie 10 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządza szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku według stany na dzień odstąpienia.
b) Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, która odstąpiła od umowy .
c) Wykonawca sporządza wykaz tych materiałów, konstrukcji lub urządzeń , które nie mogą być wykorzystywane przez niego do realizacji innych robót nieobjętych niniejszą umową , jeśli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od Wykonawcy , a Zamawiający w takim przypadku jest zobowiązany do ich odkupienia.
d) Wykonawca zgłosi do dokonania przez Zamawiającego odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających , a najpóźniej w terminie 30 dni usunie z terenu budowy urządzenia zaplecza przez niego dostarczone lub wzniesione.
e) w przypadku odstąpienia od umowy , za które Wykonawca nie odpowiada Zamawiający zobowiązany jest do dokonania odbioru robót przerwanych , zapłaty wynagrodzenia należnego za roboty , które zostały wykonane , a nie rozliczone do dnia odstąpienia od umowy oraz przyjęcia od Wykonawcy pod swój dozór terenu budowy.
§ 19
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową będą miały zastosowanie odpowiednio przepisu kodeksu Cywilnego i ustawy Prawo Zamówień Publicznych .
§ 20
Spory wynikłe z realizacji treści umowy rozstrzyga sąd właściwy ze względu na siedzibę zamawiającego.
§ 21
Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach po jednej dla każdej ze stron.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
Załącznik nr 4
do Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia
.........................................
/Pieczęć wykonawcy/
OŚWIADCZENIE
Działając w imieniu firmy................................................................................................
..........................................................................................................................................
w związku z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na :
„Modernizację drogi gminnej w Bobrownikach” ul. Wyzwolenia – I etap, oświadczam/y, że podwykonawcom
Zamierzamy powierzyć wykonanie następujących części zmówienia:
c) Wykonanie ...............................................firma o nazwie.......................
z siedzibą ..................................................reprezentowana przez......................
.........................................................................................................
d) Wykonanie ...............................................firma o nazwie.......................
z siedzibą ..................................................reprezentowana przez......................
.........................................................................................................
.............................dnia.................. .........................................................
Podpis osób/y uprawnionych do składania
oświadczeń woli
Załącznik nr 5
do Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia
........................................
/Pieczęć podwykonawcy/
OŚWIADCZENIE PODWYKONAWCY
Działając w imieniu firmy ....................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Uczestnicząc w charakterze podwykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
Publicznego prowadzonym trybie przetargu nieograniczonego na:
„Modernizację drogi gminnej w Bobrownikach”, oświadczamy, że firma
...............................................................
spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj.
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia;
3) znajdują się sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
...........................................dnia.....................................
.........................................................................................
Podpis osób/ y uprawnionych do składania oświadczeń woli
Załącznik nr 6
do Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia
.............................................
/Pieczęć wykonawcy/
ZOBOWIĄZANIE PODWYKONAWCY
Niniejszy załącznik zawiera zobowiązanie podwykonawcy do współpracy.
Działając w imieniu firmy.......................................................................................
.................................................................................................................................
Zgadzam się ze zgłoszeniem mojej firmy w charakterze podwykonawcy
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na : „Modernizację drogi gminnej w Bobrownikach”
Oświadczam/y, że firma................................................................................................
Zobowiązuje się, w razie uzyskania zamówienia będę współpracować przy realizacji
Zamówienia z wykonawcą w zakresie:
.......................................................................................................................................
.......................................................................................................................................
............................dnia.................
.................................................................................
Podpis osób/y uprawnionych do składania oświadczeń woli
Załącznik nr 7
do Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia
........................................
/Pieczęć podwykonawcy/
OŚWIADCZENIE PODWYKONAWCY
Działając w imieniu firmy ....................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Uczestnicząc w charakterze podwykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
Publicznego prowadzonym trybie przetargu nieograniczonego na:
„Modernizację drogi gminnej w Bobrownikach”, oświadczamy, że firma
...............................................................
Zapoznaliśmy się ze Specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy zastrzeżeń
..................................dnia.......................
..............................................................................
Podpis osób/y uprawnionych do składania oświadczeń woli
.......................................... Załącznik nr 9
Pieczęć wykonawcy
ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Stosownie do art. 147 ust.1 pkt.1 i 148 ust.1 ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. deklaruję zabezpieczenie należytego wykonania umowy na wartość 5% zaoferowanej ceny całkowitej podanej w ofercie (brutto) tj.
........................................ (słownie) ........................................................................................
w jednej z wymienionych form:
Lp. Forma zabezpieczenia Wartość
1. Pieniądz
2. Gwarancja bankowa (banki krajowe)
3. Poręczenie bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze zobowiązane kasy jest zawsze pieniężnym.
4. Gwarancje ubezpieczeniowe
5. Poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 3. pkt. 4 ustawy z dnia 9 listopada 200r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
Wartość zabezpieczenia stanowić będzie 5% wartości podpisanej umowy.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy należy wpłacić/wnieść najpóźniej w dniu podpisania umowy.
.......................................... .............................................................
miejsce i data podpis i pieczęcie osób/osoby uprawnionych/
upoważnionych do reprezentowania wykonawcy