Protokoły z Sesji Rady - archiwum

Protokoł Nr 10 Sesji Rady Gminy

P R O T O K O Ł Nr 10
Z X Sesji Rady Gminy Bobrowniki z dnia 29 stycznia 2004 roku
Początek Sesji – godzina 10,00.
Obrady X Sesji Rady Gminy otworzył Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Parol.
Przywitał wszystkich zebranych. Stwierdził quorum. Na Sesji obecnych 13 radnych Nieobecni na sesji: radna Pani Kazimiera Dankowska - Zwolińska i radny Pan Odo Pawletta. Rada może podejmować prawomocne uchwały. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do niniejszego protokołu.
Na Sesji obecni byli sołtysi . Lista obecności sołtysów stanowi zał. Nr 2 do niniejszego protokołu. Nieobecny sołtys Pan Waldemar Gutowski.
W części obrad X Sesji Rady Gminy uczestniczyli zaproszeni goście: Pan Stanisław Banaszkiewicz Komendant Powiatowy Policji w Lipnie oraz przedstawiciele firmy dokonującej wywozu i utylizacji padłych zwierząt.
Pan Sławomir Kraziński zaproponował uzupełnienie porządku obrad o : przedstawienie protokołów z posiedzeń komisji Rady Gminy natomiast Pan Jan Suski przedstawienie protokołu z kontroli dokonanej przez Komisję Rewizyjną jak również dokonanie zmiany w składzie komisji Rewizyjnej .
- za przyjęciem powyższych zmian głosowało 13 radnych.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przyjęcie następującego porządku obrad:
Porządek obrad :
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
2. Wybór sekretarza obrad.
3. Przyjęcie protokołu z ostatniej Sesji Rady Gminy.
4. Wystąpienie zaproszonych gości.
5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Gminy.
6. Podjęcie uchwały w sprawie budżetu Gminy Bobrowniki na 2004 r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia wskaźników procentowych przy naliczaniu dodatku mieszkaniowego
8. Przedstawienie protokołów z posiedzeń komisji (Rolnictwa, Budżetu i Finansów oraz Komisji Rewizyjnej)
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Rewizyjnej.
10. Sprawozdanie Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami.
11. Informacja o realizacji uchwał i wniosków z ostatniej Sesji Rady Gminy.
12. Wolne wnioski i zapytania.
13. Zakończenie obrad.
- za przyjęciem powyższego porządku obrad głosowało 13 radnych.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie - zał. Nr 3 do niniejszego protokołu.


Ad. 2
Wybór sekretarza obrad.

Na sekretarza obrad zgodnie z zasadą wg kolejności na liście obecności, jednogłośnie wybrano Pana Longina Pietrusińskiego.

Ad. 3
Przyjęcie protokołu z ostatniej Sesji Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przyjęcie protokołu z IX Sesji Rady Gminy bez czytania (protokoł znajduje się do wglądu codziennie w godzinach pracy urzędu – pokój Nr 21).
- za przyjęciem protokołu z IX Sesji Rady Gminy głosowało 13 radnych. Protokoł został przyjęty jednogłośnie.

Ad. 4
Wystąpienie zaproszonych gości.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o zabranie głosu Pana Stanisława Banaszkiewicza – Komendanta Powiatowego Policji w Lipnie.
Komendant Powiatowy Policji poinformował radnych o zagrożeniach przestępczością na terenie gminy Bobrowniki:
- w 2003 roku na terenie gminy zanotowano 58 czynów przestępczych z tego, wykryto 38 tj. 65,7%; 29 przypadków kradzieży (wykryto 31%); 1 wypadek drogowy; 22 wykroczenia (skierowano wnioski do Sądu ). Najbardziej zagrożone miejscowości to Bobrowniki, Rachcin, Gnojno, Bobrownickie Pole.
Wyniki nie są dobre ale wpływają na to częściowo sprawy kadrowe. Na 5 etatów w chwili obecnej pracują tylko 3 osoby. Komenda Powiatowa zatrudniła nowe osoby (w tym 1 osoba z terenu Gminy Bobrowniki), ale przebywają oni obecnie na przeszkoleniu.
Zaapelował do radnych o wsparcie finansowe na zakup np. alkotestu, kamizelek kuloodpornych itp.
Poinformował, że będą odbywały się spotkania policjantów z mieszkańcami, dziećmi w szkołach, będzie więcej służby patrolowej.
Pan Jan Suski stwierdził, że kierownik posterunku powinien być miejscowy.
Pan Marian Gajewski stwierdził, że nie zauważył zmniejszenia liczby kontroli, policjantów widać na drogach.
Pan Tadeusz Dankowski zwrócił uwagę, że najwięcej problemów jest w porze nocnej i wtedy powinny być służby. Patrole policyjne z Lipna karzą za drobiazgi np. brak dzwonka lub światła przy rowerze. Zaproponował ewentualne dofinansowanie zakupu paliwa.
Pan Sławomir Kraziński stwierdził, że zwiększenie liczby patroli w porze nocnej zmniejszy liczbę kradzieży. Zapytał, jaki jest koszt zakupu alkotestu.
Pan Komendant odpowiedział, że cena alkotestu wynosi 7.800zł. W sytuacji, kiedy gmina zakupi alkotest będą podejmowane inne działania w komendzie wojewódzkiej (np. zakup drobnego sprzętu, kamizelek itp.). Tam, gdzie jest pomoc samorządów kieruje najwięcej patroli – prewencja z Torunia, Bydgoszczy i Lipna.
Poinformował, że z każdej formy pomocy będzie zadowolony. Natomiast jeżeli nie będzie współpracy z samorządem, będzie rozważał możliwość likwidacji posterunku.
Pan Andrzej Parol zapytał, czy w chwili obecnej są limity paliwa dla radiowozów natomiast Pan Sławomir Kraziński poprosił o interwencję w sprawie utrzymania dróg powiatowych oraz większy nadzór nad punktami skupu złomu.
Pan Komendant odpowiedział, że na dzień dzisiejszy nie ma limitów paliwa, interweniował w Zarządzie Dróg Powiatowych w sprawie utrzymania dróg powiatowych, będzie również na ten temat rozmawiał ze Starostą natomiast punkty skupu złomu są kontrolowane, ale są z tym problemy.
Pani Jolanta Parzniewska podziękowała Panu Komendantowi za udział w Sesji Rady Gminy. Poinformowała, że Rada rozważy omawianą kwestię.

Przedstawiciel firmy dokonującej przewozu i utylizacji padłych zwierząt Pan. Adamowicz poinformował radnych, że utylizacja padłych zwierząt jest obowiązkiem gminy. Firma oferuje usługi związane z odbiorem padłych zwierząt przystosowanymi do tego celu środkami transportu, posiada również podpisaną umowę na utylizację tych zwierząt. Utylizacja może odbywać się tylko w 7 zakładach na terenie kraju.
Przedstawiciele firmy zaproponowali następujące rozwiązanie:
Gmina ponosi koszty transportu – około 600zł. miesięcznie +7% VAT natomiast rolnik koszty utylizacji w wysokoścdi 37gr/kg + 7%VAT, niektóre gminy częściowo dofinansowują również koszty utylizacji.
Pani Barbara Prylińska zapytała, gdzie znajduje się najbliższy zakład utylizacji.
- przedstawiciel firmy odpowiedział, że w Olszówce w pobliżu Dobrzynia.
Pan Andrzej Parol zapytał, czy proponowana kwota 600zł. jest kwotą stałą, czy podlega negocjacji.
- przedstawiciel firmy odpowiedział, że jest to kwota minimalna, a do kalkulacji ujęto dotację Agencji Rynku Rolnego, jeżeli dotacji nie będzie to kwota wzrosłaby o około 60%.
Pan Sławomir Kraziński zaproponował, aby przedstawiciele firmy pozostawili projekt umowy. Sprawę pozostawić do rozpatrzenia Pani Wójt.
Przewodniczący Rady Gminy podziękował przedstawicielom firmy za przedstawienie oferty . Poinformował, że sprawa zostanie rozpatrzona na następnej Sesji.

Ad. 5
Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Gminy.

Pani Jolanta Parzniewska przedstawiła pisma skierowane do Rady Gminy:
5.1. Pana Andrzeja Ośmiałowskiego przedstawiciela WOPR we Włocławku o dofinansowanie zakupu około 300 litrów paliwa na rok bieżący .
Pan Sławomir Kraziński zapytał czy w poprzednich latach gmina dofinansowywała WOPR.
Skarbnik Gminy odpowiedział, że gmina dofinansowywała tylko obsługę imprezy „Dni Bobrownik”.
Pan Sławomir Kraziński postawił wniosek o odrzucenie wniosku w sprawie dofinansowania WOPR, ewentualnie jednorazowo podpisać umowę o zabezpieczenie imprezy „Dni Bobrownik”.
- za przyjęciem wniosku głosowało – 10 radnych
- wstrzymało się – 3 radnych
Wniosek Pana Sławomira Krazińskiego został przyjęty większością głosów.
/pismo drużyny WOPR znajduje się w teczce „Rada Gminy – pisma różne odpowiedzi nie udzielano z uwagi na to, że kierownik drużyny Pan Andrzej Ośmiałowski był obecny na Sesji RG/.
5.2. Klubu Lekkoatletycznego we Włocławku w sprawie dofinansowania pobytu na obozie szkoleniowym mieszkańca gminy Dariusza Szulikowskiego. Koszt całkowity – 900zł.
Pan Sławomir Kraziński przedstawił wniosek komisji Rolnictwa, Budżetu i Finansów o dofinansowanie 1/3 kosztów czyli 300zł.
Pan Paweł Majewski postawił wniosek o dofinansowanie 50% kosztów pobytu na obozie - podobnie jak w latach poprzednich.
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przegłosowanie w pierwszej kolejności wniosku Pana Pawła Majewskiego.
- za przyjęciem wniosku głosowało – 3 radnych
- przeciw – 5 radnych
- wstrzymało się – 5 radnych
Wniosek został odrzucony większością głosów.
W związku z powyższym przewodniczący Rady Gminy zaproponował przegłosowanie wniosku Komisji Rolnictwa, Budżetu i Finansów.
- za przyjęciem wniosku głosowało – 8 radnych
- przeciw – 4 radnych
- wstrzymał się – 1 radny
Wniosek w sprawie dofinansowania w wysokości 300zł. pobytu na obozie Dariusza Szulikowskiego został przyjęty większością głosów.

5.3. Pana mgr Jerzego Kowalskiego w sprawie dofinansowania wydania zbiorku poezji Moniki Kuczyńskiej /całkowity koszt wydania 1400zł./
Pan Marian Gajewski postawił wniosek o odrzucenie wniosku Pana Kowalskiego w sprawie dofinansowania wydania zbiorku poezji.
- za przyjęciem wniosku głosowało – 13 radnych
Wniosek Pana Mariana Gajewskiego został przyjęty jednogłośnie.
/pismo znajduje się w teczce Rady Gminy – odpowiedzi udzieliła Pani Wójt telefonicznie/.
5.4. Organizatorów Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy o dofinansowanie kosztów organizacyjnych w wysokości około 200zł. Pani Jolanta Parzniewska poinformowała, że koszty organizacyjne wyniosły 278zł. Wszystkie wydatki są udokumentowane rachunkami. Na terenie Gminy Bobrowniki zebrano 2 945zł.
Pan Jan Suski potwierdził, że zbiórka była dobrze zorganizowana. Informacja o zbiórce po raz pierwszy pojawiła się w mediach. Postawił wniosek o dofinansowanie kosztów organizacyjnych w kwocie 200zł.
Pani Wójt w imieniu Starosty lipnowskiego poprosiła, aby w przyszłości informacje przekazywać do Lipna, ponieważ powiat organizował podobną zbiórkę.
Innych wniosków nie było w związku z tym Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przegłosowanie wniosku Pana Jana Suskiego.
- za przyjęciem wniosku głosowało 13 radnych. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
Skarbnik Gminy poinformował, że kwota może być inna z uwagi na to, że do wypłaty należy dołączyć rachunki. Zaproponował, aby powyższą kwotę przekazać ze środków Rady. Uwag nie było.
/pismo znajduje się w teczce Rady Gminy /.
5.5. Pana Marka Rutkowskiego skierowane do Pani Wójt i Przewodniczącego Rady Gminy informujące, że ilość wydawanych w GOPS puszek była wpisywana ołówkiem.
Pan Jan Suski postawił wniosek, o przesunięcie tej sprawy do punktu 8 – przedstawienie protokołu z posiedzenia Komisji Rewizyjnej.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie.

Ad. 6
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2004 rok.

Skarbnik Gminy przedstawił projekt budżetu na 2004 rok. Poinformował, że w projekcie budżetu zaplanowano środki na utworzenie 4 osobowej komórki ds. gospodarki komunalnej – 2 etaty urzędnicze + palacz + pracownik obsługujący wodociągi i oczyszczalnię ścieków. Nie są to nowe etaty. Środki zostały przesunięte z administracji. Po zmianie plan wydatków w administracji jest minimalnie mniejszy w porównaniu z 2003 rokiem. Budżet na 2004 rok jest zrównoważony, natomiast z nadwyżki budżetowej ma nastąpić spłata rat kredytów. Na następnej Sesji po wyliczeniu nadwyżki budżetowej trzeba będzie dokonać korekty budżetu.
Wykaz inwestycji gminnych zawiera: budowę wodociągu w Rachcinie, budowę szkoły, rozbudowę kanalizacji oraz zakup kserokopiarki. Inwestycje trzeba będzie zaplanować z kredytów. W chwili obecnej nie wiadomo jeszcze jakie otrzymamy dofinansowania – aby otrzymać dofinansowanie, gmina musi posiadać pełną dokumentację łącznie z pozwoleniem na budowę, złożyć wniosek o dofinansowanie, zorganizować przetarg pod nadzorem Agencji i wtedy ewentualnie uzyska promesę.

- Budowa wodociągu w Rachcinie – w chwili obecnej wykonywana jest dokumentacja, budowa najprawdopodobniej dopiero w przyszłym roku.

- Budowa szkoły :
Kwota zaplanowana w budżecie na budowę szkoły w zasadzie wystarczy tylko na zapłacenie za roboty wykonane w ubiegłym roku. Jest wykonywana dokumentacja na roboty wykończeniowe. Będziemy występowali z wnioskami o dofinansowanie, można również uzyskać dość korzystny kredyt komercyjny.
Pan Tadeusz Dankowski zwrócił uwagę, że na budowę sali gimnastycznej można uzyskać środki z totalizatora sportowego.
Pan Paweł Majewski zapytał, czy otwarcie szkoły planowane jest równocześnie z oddaniem sali gimnastycznej.
Skarbnik Gminy odpowiedział, że projektowane jest dobudowanie łącznika z salą gimnastyczną /w łączniku planowane są pomieszczenia na klasy, kuchnię i stołówkę/.
W przypadku, gdy uzyskamy dofinansowanie realne jest zakończenie budowy w bieżącym roku.
Pani Anna Ciesielska poinformowała, że jest możliwość uzyskania dofinansowania z Ministerstwa Edukacji na wyposażenie, ale dopiero po zakończeniu budowy.

- Rozbudowa kanalizacji – są mapy do celów projektowych, wykonywana jest dokumentacja na całe Bobrowniki, natomiast budowa najprawdopodobniej będzie odbywała się etapami. W bieżącym roku trzeba wydać środki pochodzące z umorzenia pożyczki z WFOŚ – 90.000zł.

- Zakup kserokopiarki – nie był ujęty we wcześniejszej wersji projektu budżetu, ale istnieje konieczność zakupu i środki zostały przesunięte z administracji.
Pan Jan Suski zwrócił uwagę, że są komputery i należałoby zakupić programy.
Skarbnik Gminy poinformował, że programów jest dużo. Jest program obsługujący podatki i kasę, są programy księgowe. Problemem na dzień dzisiejszy jest zepsuta drukarka w kasie – koszt zakupu nowej drukarki wynosi około 1800zł.
Pan Paweł Majewski przypomniał, że składał wniosek o zakup myjki do pojazdów gminnych.
Pani Wójt odpowiedziała, że myśli o wykonaniu wiaty. Nie rozeznano jeszcze kosztów zakupu takiej myjki /czy zda egzamin jeżeli będzie na zimną wodę/.
Pan Andrzej Parol zapytał czy znajdą się środki na dofinansowanie kosztów utylizacji.
Skarbnik Gminy odpowiedział, że środki powinny się znaleźć, ale kwota jest chyba przesadzona. Trzeba sprawdzić jaka jest obsada zwierząt i zaplanować środki.
Pan Sławomir Kraziński stwierdził, że realna będzie kwota 500zł, ale należy przeanalizować umowę i wtedy podjąć decyzję.
Pan Andrzej Parol zapytał, czy wystarczy środków na oświetlenie ulic.
Skarbnik Gminy odpowiedział, że nie będzie dotacji do dodatków mieszkaniowych oraz do oświetlenia ulic, zmniejszyła się dotacja na wykonanie zadań zleconych.
Zwiększyła się subwencja /do tej pory były inne subwencje/, która mniej więcej równoważy stracone dotacje. Ewentualnie trzeba zastanowić się nad umową na konserwację oświetlenia – czy istnieje możliwość zerwania umowy, a naprawy oświetlenia wykonywać na zlecenie.
Innych pytań i uwag do projektu budżetu nie było.
Pani Wójt przedstawiła opinię RIO na temat projektu budżetu gminy na 2004 rok.
Opinia jest pozytywna /kserokopia Uchwały Nr 10/2004 Składu Orzekającego Nr 8 RIO z dnia 05.01.2004r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym projekcie budżetu stanowi Zał. Nr 4 do niniejszego protokołu/.
Pan Sławomir Kraziński Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Budżetu i Finansów
Przedstawił wniosek komisji w sprawie budżetu gminy na 2004 rok /Protokoł z posiedzenia komisji w dniu 18.12.2003r./:
Komisja wnioskuje o przyjęcie budżetu na 2004 rok w układzie przedstawionym przez Wójta Gminy Bobrowniki.
Innych wniosków nie było. W związku z tym Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przegłosowanie uchwały.
- za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych
Uchwała Nr X/51/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 29 stycznia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2004 rok została podjęta jednogłośnie i stanowi Zał. Nr 5 do niniejszego protokołu.

Ad. 7
Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia wskaźników procentowych przy naliczaniu dodatku mieszkaniowego.

Pan Mirosław Majda poinformował, że dodatki mieszkaniowe są zadaniem własnym gminy, w bieżącym roku nie będzie dotacji do dodatków mieszkaniowych. Wiele gmin już wcześniej obniżyło wskaźnik. Wyjaśnił zasady wypłaty dodatków mieszkaniowych.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały. Uwag do projektu uchwały nie było.
- za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych.
W głosowaniu brało udział 12 radnych.
Uchwała Nr X/52/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 29 stycznia 2004 roku w sprawie obniżenia wskaźników procentowych przy naliczaniu dodatku mieszkaniowego została podjęta jednogłośnie i stanowi Zał. Nr 6 do niniejszego protokołu .

Ad. 8
Przedstawienie protokołów z posiedzeń komisji (Rolnictwa, Budżetu i Finansów oraz Komisji Rewizyjnej).

Pan Jan Suski odczytał protokoł z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 09.12.2003r. Protokoł znajduje się w teczce Komisji Rewizyjnej.
Następnie odczytał fragment fax z Ministerstwa Finansów kierowany do Pana Kajetana Zawidzkiego dotyczący urlopów wypoczynkowych.
W oparciu o fax zwrócił uwagę Przewodniczącemu Rady Gminy, aby sporządzić harmonogram urlopu dla Pani Wójt.
Wnioskował również, aby pieniądze pobierane z tytułu opłaty targowej były wpłacane do kasy codziennie.
Skarbnik Gminy odpowiedział, że sprawę tę można uregulować Zarządzeniem Wójta.
Pan Sławomir Kraziński zaproponował aby wpłat dokonywać raz w tygodniu, ponieważ nie są to duże kwoty.
Pan Jan Suski w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości w pracy GOPS polegającej na wpisywaniu ilości wydanych konserw ołówkiem (łączy się to z pismem w powyższej sprawie kierowanym do Przewodniczącego Rady Gminy przez Pana Marka Rutkowskiego), widzi potrzebę dokonania przez Komisję Rewizyjną kontroli kompleksowej GOPS.
Pani Wójt poinformowała, że zobowiązała Panią Kletkiewicz do rozliczenia się z wydawanych konserw do końca stycznia br.
Pani Danuta Kletkiewicz wyjaśniła, że GOPS otrzymał przydział 2990kg konserw tj. 6818 szt. Odbioru można było dokonać jednorazowo całej ilości lub partiami. Ze względu na ograniczenie kosztów podjęto decyzję, że odbioru dokonamy własnym transportem.
Dyrektor Banku Żywnościowego przedstawił schemat list do rozliczenia wydanych konserw. Lista miała zawierać: Nazwisko i imię, PESEL, liczbę osób w rodzinie, ilość wydanych konserw i podpis. Z uwagi na to, że nie było na stanie całego asortymentu (wyjazd po konserwy odbywał się trzykrotnie) podjęła decyzję, że ilość wydanych szt. zostanie wpisana ołówkiem, a na końcu każda z osób zostanie poinformowana o ilości wydanych konserw. Przyznała, że był to błąd i tylko pierwsza partia była wpisywana ołówkiem. Kolejne były wpisane długopisem.
Pan Sławomir Kraziński stwierdził, że technicznie zostało to źle rozwiązane.
Pan Marian Gajewski stwierdził, że jest w tym trochę winy Rady. Nie pracowała Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej. Pani Kletkiewicz kilka razy proponowała spotkanie z Komisją, ale do spotkania nie doszło.
Pani Danuta Kletkiewicz poinformowała, że zgodnie z wcześniejszą decyzją Rady 360 sztuk konserw z Konińskiego Banku Żywności zostało przekazanych Stowarzyszeniu. Wyniknęło wiele nieporozumień i problemów – zrezygnowała z pracy w Stowarzyszeniu, podobnie jak kilka innych osób.
Pan Jan Suski przypomniał, że na poprzedniej sesji był przeciwny łączeniu pomocy GOPS z pomocą udzielaną przez Stowarzyszenie. Są uwagi mieszkańców, że paczki były nierówne.
Pani Anna Ciesielska przyznała, że Pan Suski ma rację. Wniosek w sprawie przekazania żywności z Konińskiego Banku przeszedł niewielką ilością głosów.
Pani Wójt i Pani Ciesielska również zrezygnowały z pracy w Stowarzyszeniu, aby nie łączyć pracy Urzędu ze Stowarzyszeniem.
Pan Tadeusz Dankowski , stwierdził, że komisja powinna działać, ale nikt go nie zawiadamiał o podziale żywności – w komisji są jeszcze 2 osoby (Pan Dankowski i Pan Pietrusiński). Zaproponował, aby Pana Pawlettę wykluczyć z komisji.
Pan Sławomir Kraziński zaproponował, aby sprawę Panna Pawletty rozwiązać na następnej Sesji.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że przeprowadzi rozmowę z Panem Pawlettą i sprawa zostanie wyjaśniona na następnej sesji.
Pan Jan Suski poinformował, że rozmawiał z Panią Wójt na temat wysypiska, a w szczególności chodzi o odcinek wodociągu, są naciski ze strony mieszkańców o podłączenie się do wodociągu. Uważa, że należałoby wysłać pismo do Pana Baranieckiego i wyjaśnić sprawę /dojść do porozumienia lub zobowiązać go do zabrania tych rur/.
Pani Wójt przypomniała, że przedstawiała radnym informację na temat modernizacji wysypiska. Jest instrukcja obsługi wysypiska do 2009 roku. Były prowadzone rozmowy z Panem Baranieckim, w których brał udział Skarbnik Gminy, ale za każdym razem były inne ustalenia – nie można dojść do porozumienia z Panem Baranieckim.
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował, aby wystąpić z pismem do Pana Baranieckiego o zajęcie stanowiska – budowa została rozpoczęta nielegalnie.
Pani Wójt poinformowała, że w chwili obecnej nie podejmie żadnych kroków, ponieważ wystąpiła z pismem do Rzecznika Dyscypliny Finansowej / przedkładając odpowiednie dokumenty/ - działania podejmie po otrzymaniu odpowiedzi – telefonicznie otrzymała informację, że odpowiedź otrzyma do końca przyszłego tygodnia.
Pan Jan Suski na wniosek radnych przedstawił protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 26 września 2003r.- wyjaśnienie skargi Pana Józefa Dudzińskiego /protokół znajduje się w teczce komisji/.
Pan Sławomir Kraziński zapytał, czy dieta jest za posiedzenie, czy za dzień.
Pani Anna Ciesielska odpowiedziała, że zapis w uchwale jest, że dieta przysługuje za udział w posiedzeniu Rady Gminy lub komisji .
Skarbnik Gminy odpowiedział, że trzeba sprawdzić interpretację. Zna interpretację sprzed kilku lat , że dieta stanowi dzienny zwrot kosztów.
Pan Sławomir Kraziński przedstawił wniosek Komisji Rolnictwa, Budżetu i Finansów :
„Rozgraniczeń dróg dokonywać na wniosek osób zainteresowanych obciążając kosztami osoby winne, którym udowodniono wejście w drogę /wezwać strony do polubownego załatwienia sprawy, w przeciwnym wypadku podpisać umowę cywilnoprawną ze stronami – zapis w umowie - koszty rozgraniczenia drogi pokryje osoba, której udowodniono winę i wtedy zlecić rozgraniczenie drogi geodetom”.
- za przyjęciem wniosku głosowało – 11 radnych
- wstrzymało się – 2 radnych
Wniosek został przyjęty większością głosów.
Pan Kazimierz Ostrowski poinformował, że wszyscy rolnicy za wyjątkiem jednego zostawili w Gnojnie pas na poszerzenie drogi. Zaproponował, aby pracownik Urzędu Gminy dotarł tam, przeprowadził rozmowę z rolnikiem i polubownie spróbował ustalić granicę.
Pan Longin Pietrusiński poprosił Panią Jolantę Parzniewską o informację na temat pracy i współpracy ze Stowarzyszeniem.
Pani Jolanta Parzniewska odpowiedziała, że brała udział w przygotowywaniu i podziale paczek na Boże Narodzenie 2002 i Wielkanoc 2003 roku i potwierdza, że wtedy paczki były wartościowe /żywność, chemia/. Nie jest natomiast upoważniona do oceny pracy Stowarzyszenia w ostatnim okresie. Wie, że były pewne nieporozumienia, ale nie będzie się na ten temat wypowiadała.

Ad. 9
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Rewizyjnej.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał wniosek Pani Kazimiery Dankowskiej-Zwolińskiej w sprawie rezygnacji z członka Komisji Rewizyjnej /rezygnacja stanowi zał. Nr 7 do niniejszego protokołu/.
- za przyjęciem rezygnacji Pani Zwolińskiej głosowało – 11 radnych
- wstrzymał się – 1 radny
Rezygnacja została przyjęta większością głosów. W głosowaniu brało udział 12 radnych.
Do składu Komisji Rewizyjnej zaproponowano:
1. Panią Barbarę Prylińską
2. Pana Pawła Majewskiego
Podczas głosowania oboje kandydaci uzyskali po 6 głosów – w głosowaniu brało udział 12 radnych.
Pan Paweł Majewski, aby umożliwić rozstrzygnięcie głosowania zrezygnował z kandydowania na członka Komisji Rewizyjnej.
W tej sytuacji pozostała jedna kandydatura Pani Barbary Prylińskiej.
- za przyjęciem Pani Barbary Prylińskiej na członka Komisji Rewizyjnej głosowało – 10 radnych
- wstrzymało się – 2 radnych
Uchwała Nr X/53/2004 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 29 stycznia 2004 roku w sprawie zmiany uchwały Nr II/8/02 Rady Gminy Bobrowniki z dnia 03 grudnia 2002 roku w sprawie wyboru Komisji Rewizyjnej została podjęta większością głosów i stanowi Zał. Nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 10
Sprawozdanie Wójta Gminy z pracy w okresie między Sesjami.

Pani Wójt przedstawiła informację o pracy w okresie między Sesjami /informacja stanowi Zał. Nr 9 do niniejszego protokołu/.
Pan Sławomir Kraziński zwrócił uwagę, że jest bardzo ślisko – widać różnicę na odcinkach dróg utrzymywanych przez Lipno i Włocławek.
Pani Wójt odpowiedziała, że interweniuje na bieżąco w Zarządzie Dróg.
Następnie odczytała informację Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie dotyczącą zasad zimowego utrzymania dróg powiatowych powiatu lipnowskiego / informacja stanowi Zał. Nr 10 do niniejszego protokołu/.

Ad. 11
Informacja o realizacji uchwał i wniosków z ostatniej Sesji Rady Gminy.

Pani Anna Ciesielska poinformowała, że na ostatniej Sesji Rada, przyjęła 9 uchwał /były to głównie uchwały podatkowe/. Uchwały przesłano do nadzoru Wojewody, RIO oraz przekazano na poszczególne stanowiska pracy.
Wnioski:
1. Założenie krawężników na ul. Włocławskiej – realizacja wniosku nastąpi wiosną
2. Zobowiązać Pana Wieczkiewicza, aby nie wylewał nieczystości na pola – przeprowadzono rozmowę z panem Wieczkiewiczem oraz wysłano pouczenie o zakazie wywozu na piśmie .
3. Naprawa drogi w Polichnowie – Pani Wójt była na drodze i stwierdziła, że droga jest przejezdna. / informacja stanowi Zał. Nr 11 do niniejszego protokołu/.

Ad. 12
Wolne wnioski i zapytania.

12.1. Pan Tadeusz Dankowski zwrócił uwagę, że nowe firmy powstające na terenie gminy miały być zwalniane z podatku.
Pani Wójt odpowiedziała, że firma musi zgłosić się z takim wnioskiem.
Skarbnik Gminy poinformował, że na zwolnienie firmy z płacenia podatku potrzebna jest uchwała Rady Gminy oraz opinia Rzecznika Konkurencji.
12.2. Pan Longin Pietrusiński zwrócił uwagę, że osoby dowożące dzieci do szkoły siedzą w autobusie, a nie pomagają dzieciom przy wsiadaniu.
Pani Jolanta Parzniewska odpowiedziała, że w Polichnowie nie ma takiego problemu. Osoba dowożąca otwiera drzwi, pomaga wsiadać małym dzieciom.
Pan Paweł Majewski zapytał jakie są odległości pomiędzy przystankami w Bógpomóż, czy nie jest ich za dużo – łączy się to z większym zużyciem paliwa oraz czy była analiza kosztów w związku z zakupem drugiego autobusu.
Pani Anna Ciesielska odpowiedziała, że w Bógpomóż jest 6 przystanków, ale lepiej nic nie zmieniać, bo zaczną się problemy natomiast oszczędność kosztów związana z zakupem autobusu wynosi około 18tys.zł..

Pan Andrzej Parol zapytał jak wygląda sprawa zakupu koparki.
Pani Wójt odpowiedziała, że w grudniu odbył się drugi przetarg. Po wyliczeniu nadwyżki budżetowej trzeba będzie nad tym się zastanowić.
Pan Tadeusz Dankowski stwierdził, że koparka będzie przynosiła straty.
Pan Sławomir Kraziński zapytał jak wygląda sprawa OSP w Rachcinie / mieli być na Sesję zaproszeni komendanci/.
Pani Wójt odpowiedziała, że była na Walnym Zgromadzeniu OSP w Bobrownikach.
Był tam również przedstawiciel straży w Lipnie, poruszano sprawę OSP w Rachcinie, ale z Rachcina na Walne Zgromadzenie nikt nie dotarł.
12. 3 Pani Wójt poinformowała, że w poniedziałek - 2 lutego br. w godzinach od 13,00 – 14,00 będzie pełnił dyżur Poseł Chodynicki.
Innych wniosków nie było.
Zakończenie obrad – godzina 15,45.
Na tym protokoł zakończono.


Protokołował : Przewodniczący Rady Gminy :
E. Jankowska
Andrzej Parol
















Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 kwietnia 2004 12:39
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1421
28 kwietnia 2004 12:43 (Administrator) - Zmieniono nazwę dokumentu
28 kwietnia 2004 12:39 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu