EWIDENCJA LUDNOŚCI
ZAMELDOWANIA, WYMELDOWANIA
Gdzie załatwić sprawę:
Urząd Gminy Bobrowniki, ul. Nieszawska 10, Referat Spraw Obywatelskich
I piętro – pokój nr 22
ZAMELDOWANIA I WYMELDOWANIA OBYWATELI R.P.
Do zameldowania na pobyt stały wymagane są następujące dokumenty:
· druk „zgłoszenia na pobyt stały” wypełniony i podpisany przez stronę,
· potwierdzenie na druku faktu pobytu przez najemcę lub właściciela lokalu,
· przedstawienie do wglądu dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do mieszkania,
· dowód osobisty, książeczka wojskowa (pielęgniarki, mężczyźni do 50 roku życia) lub potwierdzenie pierwszej rejestracji (przedpoborowi),
· zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w przypadku osób meldujących się z innej gminy).
Do zameldowania na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy wymagane są następujące dokumenty:
· druk „zgłoszenia pobytu czasowego ponad 2 miesiące” wypełniony i podpisany przez stronę,
· potwierdzenie na druku faktu pobytu przez najemcę lub właściciela lokalu,
· przedstawienie do wglądu dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do mieszkania,
· dowód osobisty, książeczka wojskowa (pielęgniarki, mężczyźni do 50 roku życia) lub potwierdzenie pierwszej rejestracji (przedpoborowi)
Zameldowania na pobyt czasowy do 2 miesięcy dokonuje się na wniosek zainteresowanej strony.
Do wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego powyżej 2 miesięcy wymagane są następujące dokumenty:
· druk „zgłoszenie wymeldowania...” wypełniony i podpisany przez stronę,
· dowód osobisty, książeczka wojskowa (pielęgniarki, mężczyźni do 50 roku życia) lub potwierdzenie pierwszej rejestracji (przedpoborowi).
ZAMELDOWANIA CUDZOZIEMCÓW
Cudzoziemiec jest obowiązany zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 48 godzin od chwili przybycia do danej miejscowości przedstawiając paszport
· w ruchu bezwizowym czas pobytu cudzoziemca określony jest w umowie międzynarodowej zawartej między RP a rządem kraju, którego cudzoziemiec jest obywatelem,
· w ruchu wizowym czas pobytu cudzoziemca określa wiza.
Uwagi:
· Zameldowania należy dokonać osobiście, a w przypadku osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych czynności zameldowania może dokonać jeden z rodziców lub opiekun ustawowy, albo inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
· Wymeldowania należy dokonać osobiście najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad dwa miesiące
· Noworodek jest zameldowany z urzędu na adres miejsca pobytu stałego matki po otrzymaniu z właściwego urzędu stanu cywilnego odpisu aktu urodzenia.
· W celu otrzymania numeru ewidencyjnego dla nowo narodzonego dziecka należy się zgłosić z aktem urodzenia.
· Dzieci do lat siedmiu są zwolnione z obowiązku zameldowania, na okres nie przekracząjący dwóch miesięcy.
· Z urzędu lub na wniosek Wójt Gminy może wydać decyzję o wymeldowaniu osoby, jeżeli osoba ta opuściła bez wymeldowania dotychczasowe miejsce pobytu stałego i spełnione zostaną dodatkowe przesłanki wynikające z ustawy.
Opłaty
1/ Czynności meldunkowe (z wyjątkiem zameldowania do 2 miesięcy) dokonywane są bezpłatnie.
2/ Przy zameldowaniu na czas nie przekraczający dwóch miesięcy wnosi się opłatę skarbową w wysokości 5,00zł /wniosek/ i 11,00zł /zaświadczenie/
3/Zaświadczenia wydawane na żądanie strony z akt ewidencji ludności podlegają opłacie skarbowej w wysokości 11,00 zł. + podanie 5,00 zł.
4/ Informacja adresowa wydawana jest po uiszczeniu opłaty skarbowej w wysokości 19,00zł + podanie 5,00zł
Znaki opłaty skarbowej można nabyć w kasie Urzędu Gminy –pokój nr 11 / parter/