Remont kompleksu sportowego wybudowanego w ramach programu „Moje boisko Orlik – 2012 w roku 2009 roku uszkodzonego podczas powodzi w 2010 roku .
PRZETARG NIEOGRANICZONY
o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.- Prawo zamówień publicznych
Zamawiający:
Gmina Bobrowniki,
87-617 Bobrowniki
ul. Nieszawska 10
tel. (54) 2514903, fax (54) 2514903
E-mail: lespol2@wp.pl
Bobrowniki październik - 2010 rok
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
DZIAŁ I
ROZDZIAŁ I
INFORMACJE OGÓLNE
1. Zgodnie z art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity – Dz. .U. z 2010 roku Nr 113, poz. 759 z póź. zm) zwanej dalej ustawą Zamawiający – Gmina Bobrowniki zaprasza do składania ofert w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: Remont kompleksu sportowego wybudowanego w ramach Programu „Moje boisko – Orlik 2012” w roku 2009 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 roku.
2. Opis przedmiotu zamówienia :
- Remont boiska do piłki nożnej (polegający na oczyszczeniu i pielęgnacji nawierzchni z trawy syntetycznej 1860 m² , uzupełnienie ubytków w podbudowie boiska tłuczniem kamiennym 54 m³, rozścielenie granulatu o grubości warstwy do 1 cm luzem – 1860 m².
- Zaplecze socjalne (wyjęcie ościeżnic ze ścian drewnianych wewnątrz budynku w ilości 12 szt, obsadzenie ościeżnic o powierzchni 2 m² w ścianach drewnianych z uszczelnieniem pakułami wewnątrz budynku, zamontowanie skrzydeł drzwiowych, płytowych wewnętrznych pełnych jednoskrzydłowych).
- Kanalizacja (demontaż i zamontowanie zbiorników A-5-ZB-PI-3000 i A-8 TRY1,2-8
3.Wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty Zaleca się, aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty.
4.Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 45 21 22 00 - 8
5.Zamawiający nie dopuszcza złożenia ofert częściowych.
6.Zamawiający nie dopuszcza złożenia ofert wariantowych.
7. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
8. W niniejszym postępowaniu Zamawiający będzie żądał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
9.Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.
ROZDZIAŁ II
Termin wykonania zamówienia/gwarancja.
1.Wymagany termin wykonania zamówienia - do dnia 30 listopada 2010 roku.
2.Wymagany okres gwarancji: 36 miesięcy .
ROZDZIAŁ III
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 pkt 1 -9 oraz art. 24 ust. 2 pkt 1- 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
2. Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia tzn. prowadzoną działalność gospodarczą w w/w zakresie zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym organie ewidencji działalności gospodarczej.
3.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia w tym : osobę, która posiada uprawnienia do kierowania robotami przedmiotowego zadania.Osoby, wymienione wyżej muszą być wpisane na listę członków Izby Inżynierów Budownictwa i ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej, co daje prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Jeśli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie niniejszego zamówienia to:
a) warunek określony w pkt 1) i 2), musi spełniać każdy z Wykonawców,
b) b) warunek określony w pkt 3) i 4) muszą spełnić łącznie wszyscy Wykonawcy.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana w systemie „spełnia)nie spełnia”, na podstawie dokumentów wymienionych w Rozdziale IV SIWZ.
ROZDZIAŁ IV
Wykaz dokumentów, jakie powinna zawierać oferta
I. Do oferty należy załączyć następujące oświadczenia i dokumenty w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1.Wypełniony formularz oferty do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia podający cenę ryczałtową – Załącznik Nr 1 do SIWZ.
2.Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art.22 ust 1 ustawy - zgodnie z załączonym formularzem oświadczenia. Załącznik Nr 2 do SIWZ.
3. Aktualny odpis z właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy.
4. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków , opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6-mcy przed upływem terminu składania ofert.
6.Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6-mcy przed upływem terminu składania ofert.
7.Wykaz osób i podmiotów , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.- Załącznik Nr 3. Należy również załączyć dokumenty, stwierdzające, ze osoby, które będą pełnić funkcje techniczne posiadają wymagane uprawnienia budowlane oraz są wpisane na listę członków Izby Inżynierów Budownictwa i posiadają wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
8. Dowód wniesienia wadium – Dowód wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy
załączyć do oferty w formie oryginału.
9.Polisę lub inne dokumenty ubezpieczenia potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
10.Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z załączonych dokumentów. Załączone do oferty pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
11.Informacje dotyczące podwykonawców – Załącznik nr 4 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca nie przewiduje zatrudnienia podwykonawców wpisuje „nie dotyczy”
13.Kosztorys ofertowy.-Załącznik Nr 5
14.W przypadku złożenia oferty wspólnej:
- przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych – lidera do zaciągania zobowiązań i rozporządzania prawem w sprawach związanych z przedmiotem postępowania, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez pozostałych przedsiębiorców lub ich uprawnionych przedstawicieli .
Dokumenty , o którym mowa w pkt 2-6, 11 winien załączyć każdy z przedsiębiorców składających ofertę wspólną
Dokumenty są składane w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
ROZDZIAŁ V
Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
1.Zgodnie z art. 27 ustawy oświadczenia, wnioski zawiadomienia oraz informacje Zamawiający przekazują pisemnie na adres: Urząd Gminy Bobrowniki, 87-617 Bobrowniki, ul. Nieszawska 10, lub faxem na numer 54 2514903.
2. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są:
Leszek Poliwko – tel.54 2514903 wew. 40 , w godz. pracy Urzędu ,
ROZDZIAŁ VI
1.Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany
wnieść wadium w wysokości : 5000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych zero groszy) przed upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca można wnieść wadium w :
1) pieniądzu
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych
4) gwarancjach ubezpieczeniowych
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 B ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z póżn. zm.).
3. Wadium wniesione w pieniądzu będzie przechowywane na rachunku bankowym .
przelewem na rachunek nr 23 9550 0003 2001 0070 4360 0001 w KDBS O/Włocławek ( ksero przelewu dołączyć do oferty).
5. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym
terminie składania ofert znajduje się na koncie Zamawiającego.
6.1. Gwarancja lub poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 5 Prawa zamówień publicznych.
6.2. Okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
6.3. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia oryginał dokumentu należy załączyć do oferty.
7 Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy –Prawo zamówień publicznych.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na
wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń,
o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika
to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1.odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
2.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
10.. Jeżeli oferta jest zabezpieczona wadium w innej formie niż pieniężna Wykonawca winien uwzględnić zapisy dotyczące zatrzymania wadium w przypadku o którym mowa 46 ust. 4a ustawy Pzp.
1.Wykonawca jest związany ofertą 30 dni.
2.Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu do składania ofert.
3.W uzasadnionych przypadkach co najmniej na 7 dni przed upływem terminu związania ofertą Zamawiający może tylko raz zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Zgoda Wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
ROZDZIAŁ VIII
Opis sposobu przygotowania oferty.
1. Wykonawcy przedstawiają ofertę, której treść musi odpowiadać treści SIWZ.
2.Wykonawca może złożyć jedną ofertę .Jeżeli Wykonawca przedłoży więcej niż jedną ofertę, wówczas wszystkie jego oferty zostaną odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy.
3.Oferta powinna być napisana w języku polskim, w formie pisemnej, w sposób czytelny i trwały oraz podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty.
4. Do oferty winny być załączone wszystkie dokumenty i oświadczenia określone w pkt. VI Instrukcji dla Wykonawcy.
5.Oferta powinna być złożona na kolejno ponumerowanych stronach począwszy od nr 1 na pierwszej stronie oferty. Zamawiający dopuszcza nie stawianie numerów na pustych stronach.
6.Wszystkie miejsca , w których wykonawca naniósł zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę/y podpisującą/e ofertę.
7. Ofertę należy umieścić w dwóch kopertach.
Wykonawca winien zamieścić ofertę w kopercie, która będzie zaadresowana do Zamawiającego, na adres podany na wstępie oraz będzie posiadać oznaczenia.
Oferta na :
Remont kompleksu sportowego wybudowanego w ramach programu Moje boisko-Orlik 2012 w roku 2009 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 roku.
Nie otwierać przed dniem 03 listopada 2010 roku do godz. 10:05
Koperta wewnętrzna oprócz opisu j.w. winna zawierać nazwę i adres Wykonawcy, aby Zamawiający mógł ją odesłać w przypadku stwierdzenia jej opóźnienia.
8. Wykonawca przed upływem terminu do składania ofert, może zmienić lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu.
Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu musi być przygotowane wg takich samych zasad jak składana oferta tj. w dwóch kopertach(zewnętrzna i wewnętrzna) odpowiednio oznakowanych z dopiskiem “ZMIANA" lub “WYCOFANIE ".
Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na złożenie protestu.
9.Wszystkie załączone do oferty kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę : zapis „za zgodność z oryginałem” + podpis.
10.Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
11. Wyjaśnienia do specyfikacji:
1) Wykonawca może zwrócić się na piśmie do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający udzieli niezwłocznie wyjaśnień , chyba że prośba o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert.
2) Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania, oraz udostępnia ją na stronie internetowej.
3) W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dokonaną w ten sposób modyfikację Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz udostępnia ją na stronie internetowej bip.ugbobrowniki.pl
4) Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. O przedłużeniu terminu Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz informację tę zamieści na stronie internetowej bip.ugbobrowniki.pl
5) Nie przewiduje się zebrania Wykonawców.
6).Wszystkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16.04.1993r o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca pragnie zastrzec przed dostępem dla innych uczestników postępowania należy załączyć w osobnym opakowaniu z napisem “informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa - nie udostępniać innym uczestnikom postępowania".
ROZDZIAŁ IX.
Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
1. Ofertę należy złożyć w Urzędzie Gminy Bobrowniki, ul. Nieszawska 10, nr pokoju 21, do dnia 03.11.2010r. roku do godz. 10:00 .
2.Otwarcie ofert nastąpi 03.11.2010 roku o godz. 10.05 w siedzibie Urzędu Gminy Bobrowniki, ul. Nieszawska 10, pokój Nr 21.
3.Zamawiający dokona jawnego otwarcia ofert. W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwieraniu ofert, Zamawiający prześle Wykonawcy informacje z otwarcia ofert na jego pisemny wniosek.
4.Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
5.Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia zawarte w ofertach.
6.Koperty oznaczone ”WYCOFANE” zostaną otwarte i odczytane w pierwszej kolejności. Koperty wewnętrzne nie będą otwierane.
ROZDZIAŁ X
Opis sposobu obliczenia ceny
1. Cena ofertowa jest ceną ryczałtową i powinna uwzględniać wskaźnik inflacji oraz wszystkie roboty niezbędne do prawidłowego, zgodnego ze sztuką budowlaną i dokumentacją projektową zrealizowania zadania.
2.Cena oferty powinna zawierać:
2.1 koszty związane z realizacją zamówienia wynikające wprost z przedmiaru robót,
2.2 koszty robót przygotowawczych (zagospodarowanie placu budowy, utrzymanie zaplecza budowy, dozór budowy i ubezpieczenie budowy, ),
2.3 koszty wszelkich niezbędnych pomiarów i badań laboratoryjnych,
2.4 koszty właściwego oznakowania i zabezpieczenia prowadzonych robót, wszelkie opłaty i odszkodowania za szkody, koszty oraz straty wynikłe w związku z prowadzonymi robotami.
2.5 należny podatek VAT – w przypadku podmiotów będących płatnikami VAT.
2.6 Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty
Należy dokonać wizji lokalnej w terenie gdzie będzie realizowany przedmiot zamówienia oraz zdobyć wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy.
3.Ceny określone przez Wykonawcę powinny uwzględniać upusty, jakie Wykonawca oferuje.
4.Rozliczenie pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym nastąpi w PLN.
5.Cenę kosztorysową oferty należy obliczyć w oparciu o, przedmiar robót wizję lokalną w terenie , gdzie będzie realizowany przedmiot zamówienia.
Załączony do SIWZ przedmiar robót spełnia funkcje informacyjną i stanowi jedynie materiał pomocniczy do kalkulacji ceny ofertowej.
6. Tam, gdzie wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z przepisami prawa budowlanego oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości udowodnienie „równoważności” spoczywa na wykonawcy.
7.Zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
ROZDZIAŁ XI
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu obliczenia ceny ofert.
1.Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium – najniższa cena.
2. Ocena ofert w zakresie przedstawionego kryterium zostanie dokonana w następujący sposób ;
cena oferty badanej
3.Zamawiający przyzna zlecenie Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów.
4.W toku badania ofert Zamawiający dokona badania:
- czy Wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania
- czy oferta złożona w postępowaniu podlega odrzuceniu
5.Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród ofert nie odrzuconych.
ROZDZIAŁ XII
Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Zamawiający zawrze z Wykonawcą umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie określonym w art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych tj. w ciągu 5 dni (w przypadku przekazania faksem lub drogą elektroniczną ) bądź 10 dni (pozostałymi środkami przekazu) od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
2.Warunkiem zawarcia umowy jest wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości i formie określonej w pkt XIII.
3.Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana , uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania. Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
ROZDZIAŁ XIII
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
1. Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie .
2. Zabezpieczenie może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
- pieniądzu ,
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6B ust.5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy :
nr 23 9550 0003 2001 0070 4360 0001 w KDBS O/Włocławek
4. Zamawiający ustala następujący podział zabezpieczenia:
- 70 % zabezpieczenia przeznacza się jako gwarancję należytego wykonania robót.
Zabezpieczenie to zostanie zwrócone w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane ,
– 30 % zabezpieczenia przeznacza się na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi
za wady lub gwarancji jakości. Podlega ono zwrotowi w terminie nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady i gwarancji jakości dla przedmiotu umowy.
ROZDZIAŁ XIV
Informacje dotyczące umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawca, któremu przyznane zostanie wykonanie zamówienia publicznego zobowiązany jest do podpisania umowy wg wzoru umowy stanowiącego załącznik Nr 6 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
ROZDZIAŁ XV
Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej określonej w Dziale VI ustawy prawo Zamówień Publicznych .
ROZDZIAŁ XVI
Postanowienia końcowe.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2010r. – Dz. U. Nr 113. poz. 759 z póź. zm.).
ZATWIERDZIŁ
Spis załączników:
Załącznik nr 1 – Formularz oferty
Załącznik Nr 2- Oświadczenie w trybie art. 22 ust.1 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
Załącznik nr 3 – Potencjał kadrowy
Załącznik nr 4-. Podwykonawcy
Załącznik nr 5-.Kosztorys ofertowy
Załącznik nr 6-. Projekt umowy
Zamówienie w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.: |
„Remont kompleksu sportowego wybudowanego w ramach Programu „Moje boisko – Orlik 2012” w roku 2009 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 roku”
|
Zamawiający
|
Gmina Bobrowniki, ul. Nieszawska 10, 87-617 Bobrowniki |
Wykonawca
|
|
REGON |
|
Cena oferowana w zł
- netto bez podatku VAT (cyfrowo)
(słownie)
- brutto z podatkiem % VAT (cyfrowo)
(słownie)
|
|
Termin wykonania zamówienia
|
|
Okres udzielonej gwarancji
|
36 miesięcy |
Termin związania ofertą
|
30 dni |
Uprawnieni przedstawiciele
Wykonawcy |
1...................................................................
2...................................................................
3.................................................................. |
Podpis:
(upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy)
1.Oferujemy wykonanie zamówienia pn.: „Remont kompleksu sportowego wybudowanego w ramach Programu „Moje boisko – Orlik 2012” w roku 2009 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 roku” zgodnie z wymogami opisu przedmiotu zamówienia (DZIAŁ II Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia ).
2.Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i nie wnosimy do niej zastrzeżeń oraz zdobyliśmy konieczne informacje do przygotowania oferty.
3.Wadium w wysokości ....................................zostało wniesione w formie ........................................
............................................................................................................................................................
4.Deklarujemy wpłacenie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny ofertowej brutto w formie........................................................................................................................
.5Oświadczamy, że uważamy się za związanych ofertą przez czas wskazany w SIWZ tj. 30 dni.
6.Oświadczamy, ze zawarty w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wzór umowy został przez
nas zaakceptowany i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy na wyżej wymienionych warunkach w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
7.Załącznikami do niniejszej oferty są:
1 .....................................................
2......................................................
3.....................................................
4 ..........................................................
5...........................................................
6...........................................................
7..........................................................
8.........................................................
9.........................................................
8. Oferta zawiera ...............stron podpisanych i ponumerowanych od nr.........do nr........
data ................................................. Podpis
(upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy)
Załącznik nr 2
O Ś W I A D C Z E N I E
W TRYBIE ART. 22 UST. 1 USTAWY - PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Nazwa wykonawcy...................................................................................................................
Adres wykonawcy.....................................................................................................................
Numer telefonu ...................................................................
Numer teleksu/ fax .............................................................
Składając ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na:„ Remont kompleksu sportowego wybudowanego w ramach Programu „Moje boisko – Orlik 2012” w roku 2009 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 roku”
oświadczam, że:
1) posiadam uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2) posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuję potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawię pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia
3) znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Data: .....................................................
Podpis:
upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy
Załącznik nr 3
Potencjał kadrowy
Dotyczy realizacji zadania: „Remont kompleksu sportowego wybudowanego w ramach Programu „Moje boisko – Orlik 2012” w roku 2009 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 roku”
Nazwa Wykonawcy ..............................................................................................................
Adres Wykonawcy ......................................................................................................................
Numer telefonu ..........................................................................................................................
Numer (fax) .................................................................................................................................
Lp. |
Nazwisko i imię |
Przewidziana funkcja |
Lata doświadczenia |
Wykształcenie |
Uprawnienia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załączamy wymagane uprawnienia – stwierdzenie przygotowania zawodowego oraz zaświadczenie potwierdzające przynależność do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Data.................................................
Podpis
(upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy)
Załącznik Nr 4
Dotyczy realizacji zadania „Remont kompleksu sportowego wybudowanego w ramach Programu „Moje boisko – Orlik 2012” w roku 2009 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 roku”
Nazwa Wykonawcy ..............................................................................................................
Adres Wykonawcy ......................................................................................................................
Numer telefonu ..........................................................................................................................
Numer telefaksu (fax) ................................................................................................................
Lp. |
Zakres prac ,jakie zostaną powierzone podwykonawcom
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
Podpis
Data: ........................................
(upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy)
Załącznik Nr 5
Kosztorys ofertowy
Załącznik Nr 6
PROJEKT
U M O W A Nr
zawarta w dniu ............r.w Urzędzie Gminy Bobrowniki, pomiędzy Gminą Bobrowniki, ul. Nieszawska 10, 87-617 Bobrowniki, reprezentowanym przez Wójta Gminy – Pana Tadeusza Grzegorzewskiego , zwanym w treści umowy Zamawiającym
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - Pana Pawła Grudowskiego,
a
...................................................................................................................................................... reprezentowanym przez ............................................................................................................................,
zwanym w treści umowy Wykonawcą na podstawie udzielonego zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego z dnia ..................................roku art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 z póź. zm.), została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
1. Przedmiotem umowy jest wykonanie zadania „Remont kompleksu sportowego wybudowanego w ramach Programu „Moje boisko – Orlik 2012” w roku 2009 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 roku”
2.Szczegółowy opis przedmiotu umowy zawierają: specyfikacja istotnych warunków zamówienia, stanowiąca integralną część umowy.
3. Roboty objęte przedmiotem umowy Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie z załączonym przedmiarem wykonania robót, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, zasadami współczesnej wiedzy i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami, normami, warunkami technicznymi oraz na warunkach określonych niniejszą umową.
§ 2
1. Realizację przedmiotu umowy Wykonawca rozpocznie po podpisaniu umowy i przekazaniu terenu robót, a zakończy najpóźniej do dnia 30 listopada 2010r.
2. Za dzień wykonania przedmiotu umowy uważa się dzień podpisania protokółu odbioru końcowego w przypadku odbioru bezusterkowego.
§ 3
1.Wykonawca ma prawo powierzyć część robót, o których mowa w § 1 Podwykonawcom.
2.W stosunku do Zamawiającego, Podwykonawcy świadcząc usługi działają za rachunek i ryzyko
Wykonawcy, który ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego za roboty przez nich wykonane.
3.Wykonawca jest odpowiedzialny za działania i zaniechania osób, z których pomocą wykonuje
przedmiot umowy.
4.Wykonawca zapewnia, że wszystkie osoby wyznaczone do realizacji niniejszej umowy posiadają
odpowiednie kwalifikacje, przeszkolenia, uprawnienia wymagane przepisami prawa.
§ 4
Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
9. Zgłoszenie robót do odbioru, uczestniczeniu w czynnościach odbioru i zapewnieniu usunięcia
stwierdzonych wad, powiadomienie o wykonaniu robót zanikających lub ulegających
zakryciu.
10. Ponoszenie odpowiedzialności za wszelkie szkody jakie mogą powstać na realizowanym
zadaniu od momentu rozpoczęcia robót do czasu ich zakończenia.
11. Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie w terminie ustalonym do
odbioru.
§ 5
Do obowiązków Zamawiającego należy:
1. Zapewnienie nadzoru inwestorskiego.
2. Przekazanie Wykonawcy terenu robót.
3. Odbiór przedmiotu umowy.
§ 6
Od dnia przekazania terenu robót Wykonawca odpowiada za organizację swojego zaplecza, utrzymania ładu i porządku na tym terenie oraz szkody powstałe w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
§ 7
1.Kierownikiem budowy Wykonawca ustanawia .......................... Nr uprawnień ..................................... wydane przez ..................................................................
2.Nadzór inwestorski ze strony Zamawiającego będzie prowadził .................................................................
§ 8
1.Strony ustalają, że obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe, niezmienne
w okresie ważności umowy.
2.Wykonawca określając wynagrodzenie ryczałtowe oświadcza, że na etapie przygotowania oferty ,
zapoznał się z terenem budowy oraz wykorzystał wszelkie środki mające na celu ustalenie wynagrodzenia obejmującego roboty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
3.Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w kwocie nie wyższej niż wynikające ze złożonej oferty
........... zł. brutto ( słownie: ..............................)
4.Na wynagrodzenie brutto, o którym mowa w ust. 3 składa się kwota netto w wysokości .....................zł. i podatek VAT w wysokości ...............................zł.
5.Strony postanawiają, że rozliczenie wykonania przedmiotu umowy odbywać się będzie na podstawie
faktur częściowych wystawionych po wykonaniu etapu robót potwierdzonych przez inspektora
nadzoru.
6.Łączna kwota wynagrodzeń częściowych, o których mowa w ust. 5 nie może być większa niż 75 %
wynagrodzenia całkowitego.
7.Faktura końcowa zostanie wystawiona po zakończeniu i odbiorze robót.
8.Wykonawca oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT i posiada NIP .................................................
§ 9
1.Podstawą do wystawienia faktury i wypłaty wynagrodzenia będzie protokół odbioru robót.
2.Potwierdzenie przez inspektora nadzoru zakończenia robót oraz sprawdzenie prawidłowości ich
wykonania nastąpi w ciągu 7 dni od daty pisemnego zgłoszenia przez Kierownika budowy
gotowości do odbioru wraz z niezbędną dokumentacją odbiorową .
3.Zamawiający w terminie 7 dni licząc od daty potwierdzenia przez inspektora nadzoru
gotowości do odbioru końcowego przedmiotu umowy powoła komisję odbiorową oraz wyznaczy
termin rozpoczęcia odbioru, o czym poinformuje Wykonawcę na piśmie.
4.Odbiór końcowy przedmiotu umowy przez komisję odbiorową nastąpi w ciągu następnych 5 dni od
daty rozpoczęcia czynności odbioru.
§ 10
1.Kierownik budowy, zgłosi inspektorowi nadzoru wykonanie robót zanikających oraz ulegających
zakryciu.
2.Inspektor nadzoru przystąpi do sprawdzenia prawidłowości wykonania i do odbioru robót, o których
mowa w ust. 1 nie później niż w ciągu 3 dni od dnia zgłoszenia.
§ 11
1.Strony ustalają , że zapłata faktury częściowej i końcowej nastąpi po wykonaniu i odbiorze robót
potwierdzonych przez przedstawiciela Zamawiającego w protokóle odbioru w terminie 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu faktury, wystawionej na: Gminę Bobrowniki, ul. Nieszawska 10,
przelewem na konto Wykonawcy w .............................................................................................................
2.W razie wystąpienia wad lub niedoróbek ujawnionych w trakcie odbioru Zamawiający może wstrzymać się z zapłatą, faktura zostanie uregulowana przez Zamawiającego po kompleksowym usunięciu wad. W przypadku nie usunięcia przez Wykonawcę wad w uzgodnionym z Zamawiającym terminie
Zamawiający ma prawo zlecić ich usunięcie innej firmie, a pełnymi kosztami obciążyć Wykonawcę.
3.Zamawiający oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT i posiada NIP 466-03-44-759.
§ 12
1. Wykonawca zapłaci kary umowne z tytułu:
a/ odstąpienia od umowy przez Wykonawcę z przyczyn niezależnych od Zamawiającego –
w wysokości 10 % wartości umowy.
b/ odstąpienia od umowy z przyczyn za które odpowiada Wykonawca w związku z nienależytym
wykonaniem robót objętych niniejszą umową – w wysokości 10 % wartości.
c/ niedotrzymania terminu wykonania przedmiotu umowy w wysokości 200,00 PLN (dwieście
złotych za każdy dzień zwłoki.
d/ zwłoki w usunięciu usterek lub wad stwierdzonych przy odbiorze lub ujawnionych w okresie gwarancji w wysokości 200 PLN (dwieście złotych) za każdy dzień zwłoki.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego
przekraczającego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
§ 13
1.Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy.
2.Okres gwarancji ustala się na 36 miesięcy liczony od daty odbioru końcowego .
§ 14
1.Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny (§ 8 ust. 4) niniejszej umowy tj. kwotę ........................... złotych w formie – ....................................... na konto Zamawiającego w KDBS O/Włocławek Nr 23 9550 0003 2001 0070 4360 0001 lub w kasie Urzędu Gminy Bobrowniki przed podpisaniem umowy.
2.Strony uzgadniają, że 70 % zabezpieczenia gwarantuje wykonanie robót, a 30 % służy do
pokrycia roszczeń wynikających z gwarancji.
3.Część zabezpieczenia gwarantująca zgodne z umową wykonanie robót zostanie zwrócona lub
zwolniona w ciągu 30 dni od przekazania przez Wykonawcę i przyjęcia ich przez Zamawiającego
jako należycie wykonanych.
4.Pozostała część zabezpieczenia zostanie zwrócona lub zwolniona w ciągu 15 dni po upływie okresu
gwarancji zgodnie z § 13 ust.2.
§ 15
1.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności
2.Nie dopuszcza się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z
okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są
korzystne dla Zamawiającego.
§ 16
1. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
1) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w
interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych
okolicznościach.
2) nie rozpoczął robót w ustalonym terminie.
3) nie wykonuje robót zgodnie z ustaleniami, przepisami, zasadami wiedzy technicznej,
dokumentacją projektową lub nienależycie wykonuje swoje obowiązki.
§ 17
§ 18
Wszelkie ewentualne spory wynikłe z realizacji umowy będzie rozstrzygał sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
§ 19
ZAMAWIAJĄCY : WYKONAWCA :
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy Bobrowniki