Budżet

Sprawozdanie opisowe z realizacji budżetu za I półrocze 2006 roku



Sprawozdanie
z realizacji budżetu
Gminy Bobrowniki
w I półroczu 2006 roku

























Bobrowniki, sierpień 2006








Realizacja budżetu Gminy Bobrowniki za I pół.2006 roku.
Część opisowa.

Budżet Gminy Bobrowniki na 2006 rok po ostatniej nowelizacji Zarzadzeniem Wójta Gminy Bobrowniki Nr 8/2006 z dnia 29.06.2006 roku wyniósł po stronie dochodów 8 789 512zł i po stronie wydatków
9 505 162zł. Niedobór budżetu sfinansowany miał być pożyczką z WFOŚiGW w kwocie 715 650zł.
Rozchody budżetu (spłaty rat kredytów) w kwocie
248 582zł, miały być sfinansowane wolnymi środkami z rozliczeń lat ubiegłych w kwocie 171 012zł. I kredytem bankowym w kwocie
77 570zł.

Dochody budżetowe

Dział 010-Rolnictwo i łowiectwo
Na dochody w tym dziale składały się wpływy za korzystanie z wodociągu w kwocie 28 316zł.
Łącznie stanowi to 1,27% planu rocznego.
Niskie wykonanie planu spowodowane jest tym , że w dziale zaplanowane są środki z funduszy unijnych i budżetu państwa na inwestycje dotyczące wodociągowania i zagospodarowania centrum Bobrownik, które jeszcze nie wpłynęły.

Dział 600- Transport i łączność
W dziale tym zaplanowano dotacje na przebudowę drogi gminnej. Wpływów w I półroczu nie odnotowano.

Dział 700- Gospodarka mieszkaniowa
Wpływy w tym dziale stanowiły:
opłata za wieczyste użytkowanie nieruchomości – 150zł,
czynsze dzierżawne i za lokale mieszkalne – 12 225zł.
Razem daje to kwotę 12 375zł.
Stanowi to 58,04% planu rocznego.

Dział 750-Administracja publiczna
Na dochody w tym dziale składały się:
dotacja celowa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej (U.S.C., ewidencja ludności, sprawy wojskowe i O.C.)
w kwocie 22 500zł,
- grzywny i kary pieniężne 600zł,
- zwroty za korzystanie z telefonów urzędu w kwocie 122zł,
prowizje, koszty administracyjne w kwocie 2 766zł,
wpływy z odsetek na r-ku bankowym i od należności w kwocie 4 897zł,
- wpłaty banku za sprzedane w latach 90-tych grunty Państwowego Funduszu Ziemi w kwocie 466zł.
Razem daje to kwotę 31 351zł.
Stanowi to 56,49% planu rocznego.

Dział 751-Urzędy naczelnych organów władzy państw., kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa.
Na dochody w tym dziale składały się dotacje celowe na prowadzenie rejestru wyborców w kwocie 398zł.
Planowane dochody w tym dziale zrealizowano w 49,75%.

Dział 756-Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.
Na dochody w tym dziale składały się następujące wpływy:
wpływy z podatków od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych: od nieruchomości – 797 416zł, rolnego – 315zł, leśnego – 6 873zł,
wpływy z podatków i opłat od osób fizycznych: od nieruchomości
23 686zł, rolnego – 26 727zł, leśnego – 9 300zł, od środków transportowych – 4 769zł,od spadków i darowizn – 221zł, od posiadania psów – 20zł, opłaty targowej – 1 165zł, od czynności cywilnoprawnych
– 8 376zł, odsetki od tych należności – 2 243zł,
wpływy z Urzędu Skarbowego z opłaty skarbowej w kwocie 2 836zł, opłaty za czynności urzędowe w kwocie 1 550zł i wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu – 18 357zł.
udziały Gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa
w kwocie 132 687zł,
Łącznie w dziale wynosi to 1 036 542zł i stanowi to 50,89% planu rocznego.

Dział 758-Różne rozliczenia
Na dochody w tym dziale składały się dochody z subwencji ogólnej dla gmin:
część oświatowa – 1 290 800zł,
część wyrównawcza – 222 576zł,
część równoważąca – 46 956zł,
Łącznie w dziale osiągnięto dochód w wysokości 1 560 332zł stanowiący 59,18% planu rocznego.

Dział 801-Oświata i wychowanie
Dochód w tym dziale stanowi dotacja celowa na „wyprawkę szkolną” w kwocie 2 584zł, oraz opłaty za przedszkole w kwocie 9 855zł.
Łącznie w dziale zrealizowano dochody na sumę 12 439zł.
Plan dochodów w dziale zrealizowano w 85,29%.
Wysokie wykonanie planu dochodów wynika z uzyskania 100% planowanej dotacji na „wyprawkę szkolną” oraz dużą liczbą dzieci uczęszczających do przedszkola.

Dział 852-Opieka społeczna
Na dochody w tym dziale składały się wpływy z dotacji celowych na:
- świadczenia rodzinne w kwocie 526 000zł
składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre
świadczenia z pomocy społecznej w kwocie 4 585zł,
zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne podopiecznych GOPS w kwocie 268 178zł,
ośrodek pomocy społecznej (łącznie z opiekunkami) w kwocie 65 200zł,
dożywianie uczniów w kwocie 37 170zł,
zwrot nienależnie pobranych świadczeń w kwocie 1 426zł.
Stanowi to łącznie 902 559zł i jest to 57,24% planu rocznego.

Dział 854-Edukacyjna opieka wychowawcza
Dochody w tym dziale składały się dotacje na stypendia dla uczniów w kwocie 179 517zł.
Stanowi to 100,00% planu przekazanego przez Urząd Wojewódzki.

Dział 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W dziale tym planowane są wpływy za przyjmowanie na wysypisko odpadów komunalnych od dostawców z zewnątrz. Przypadków takich w I półroczu nie zanotowano.

Łącznie uzyskano dochody na kwotę 3 763 678zł, która stanowi 42,82% planu rocznego. Ponadto do dyspozycji Gmina posiadała wolne środki z rozliczeń z lat ubiegłych w kwocie 171 012zł.

Wydatki budżetowe

Dział 010-Rolnictwo i łowiectwo
Wydatki w tym dziale to:
materiały niezbędne do remontu wodociągów i stacji uzdatniania wody w kwocie 6 881zł,
usługi dotyczące wodociągów 7 592zł,
koszt energii elektrycznej na stacjach uzdatniania wody 14 541zł,
opłaty 1 599zł
wydatki związane z inwestycją „Zagospodarowanie centrum miejscowosci Bobrowniki” 88 280zł.
Wydatki łącznie wyniosły 118 895zł i stanowiły 4,14% planu rocznego co związane jest z nie finansowaniem w I półroczu robót budowlanych na wodociągu.

Dział 600-Transport i łączność
Wydatki w tym dziale to koszt zimowego utrzymania, remontów i modernizacji dróg. Nie realizowano zadania inwestycyjnego, modernizacji drogi gminnej. Ogółem wydano 8 556zł, co stanowi 6,25% planu rocznego, a w zakresie wydatków bieżących jest to 45,16% planu rocznego.

Dział 710-Działalność usługowa
Wydatków w tym dziale (związanych z planowaniem przestrzennym) nie realizowano.

Dział 750-Administracja publiczna
Na wydatki w tym dziale składały się:
realizacja zadań z zakresu administracji rządowej (U.S.C., ewidencja ludności, sprawy wojskowe i O.C.) na kwotę 43 538zł.
wydatki związane z obsługą rady gminy (diety radnych, wydatki materiałowe) na kwotę 13 615zł,
wydatki związane z funkcjonowaniem urzędu, tj. płace i pochodne pracowników biurowych, gospodarczych i pracowników robót publicznych, podróże służbowe, szkolenia, materiały biurowe, energia, telefony, poczta, ogrzewanie, utrzymanie samochodu służbowego itp. na łączną kwotę
363 553zł,
Razem daje to kwotę 420 706zł.
Stanowi to 51,34% planu rocznego.

Dział 751-Urzędy naczelnych organów władzy państw., kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
Na wydatki w tym dziale składały się zwroty niewykorzystanych w 2005 roku części dotacji na przeprowadzenie wyborów prezydenckich i parlamentarnych – kwota 402zł. Nie wydatkowano środków uzyskanych na prowadzenie rejestru wyborców.
Kwota wydatków stanowi 33,44%planowanych wydatków w dziale.

Dział 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Na wydatki w tym dziale składały się koszty utrzymania gotowości bojowej jednostek OSP, w tym głównie wynagrodzenie naczelnika i kierowcy, zakup paliwa, węży i energii elektrycznej, ubezpieczenia strażaków,remont motopompy.
Łączna kwota wydatków wyniosła 17 841zł, co stanowi 68,62% planu rocznego. Wysokie wykonanie planu wydatków związane jest z pokryciem kosztów remontu motopompy.

Dział 756-Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jedn. nie posiadających osobowości prawnej
Wydatki w tym dziale to inkaso sołtysów od zebranych i odprowadzonych do budżetu Gminy podatków.
W sumie zapłacono 1 030zł, co stanowi 34,33% planu rocznego. Kwota wydatków wynika z wielkości zebranych należności.

Dział 757-Obsługa długu publicznego
Wydatki w tym dziale to odsetki od kredytów bankowych.
W sumie zapłacono 15 842zł, co stanowi 28,80% planu rocznego. Niskie wykonanie planu wydatków spowodowane jest tym, że w I półroczy nie były zaciągnięte przewidziane w budżecie pożyczka i kredyt.

Dział 801-Oświata i wychowanie
Na wydatki w tym dziale składały się koszty utrzymania:
szkół podstawowych (wynagrodzenia i pochodne, podróże służbowe, remonty budynków, ogrzewanie, energia elektryczna, ubezpieczenia, wyposażenie, itp.) – kwota łączna 1 081 828zł, co stanowi 53,14% planu,
przedszkola samorządowego (wynagrodzenia i pochodne, materiały i wyposażenie, żywność ) – kwota 79 317zł,co stanowi 51,84% planu rocznego,
gimnazjum (wynagrodzenia i pochodne, podróże służbowe, wyposażenie, ubezpieczenie sprzętu itp.) – kwota 502 126zł, co stanowi 54,17%, planu rocznego,
Gminnego Zespołu Oświaty (wynagrodzenia i pochodne, podróże służbowe, materiały i wyposażenie itp.) – kwota 81 109zł, co stanowi 53,04%,
dowozu dzieci do szkół (wynagrodzenia, pochodne, paliwo, remonty pojazdów, ubezpieczenia itp. ) – kwota 63 454zł,co stanowi 61,14% planu rocznego,
dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli - kwota 12 787zł, co stanowi 61,04% planu rocznego,
Ogółem w dziale wydano 1 820 621zł, co stanowi 53,65%.

Dział 851-Ochrona zdrowia
W dziale tym wydatkowano 9 479zł. na realizację programu profilaktyki antyalkoholowej ( utrzymanie świetlicy integracyjnej, wyposażenie świetlicy, oraz diety członków komisji antyalkoholowej).
Kwota wydatków stanowiła 45,14% planu rocznego.

Dział 852-Opieka społeczna
Na wydatki w tym dziale składały się:
- świadczenia rodzinne (zasiłki rodzinne i świadczenia z funduszu
alimentacyjnego, wynagrodzenie pracownika i wydatki materiałowe oraz usługi) w kwocie 526 035zł,
- składki na ubezpieczenia zdrowotne dla podopiecznych oraz zwrot
niewykorzystanej kwoty dotacji za 2005 rok(10zł) w kwocie 4 596zł
zasiłki i pomoc w naturze, składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne podopiecznych GOPS , oraz zwrot niewykorzystanej kwoty dotacji za 2005 rok (4 846zł) w łącznej kwocie 266 872zł,
dodatki mieszkaniowe w kwocie 8 039zł,
wydatki związane z utrzymaniem ośrodka pomocy społecznej (wynagrodzenia i pochodne, materiały i wyposażenie, szkolenia, podróże służbowe, opieka autorska nad programem komputerowym „POMOST” itp.), oraz płace opiekunek w kwocie 62 191zł,
pomoc celowa, w tym dożywianie uczniów w kwocie 35 570zł.
Razem w dziale wydatkowano 903 303zł.
Stanowi to 54,84% planu rocznego.

Dział 854-Edukacyjna opieka wychowawcza
Na wydatki w tym dziale złożyły się stypendia szkolne i zwrot niewykorzystanej części dotacji (27 950zł), łącznie w kwocie 161 806zł.
Stanowi to 77,99% planu rocznego.
Wysokie wykonanie wiąże się z tym, iż w I półroczu wydatkowano większość środków, które uzyskaliśmy z U.W.
W miarę pozyskania dalszych środków plan zostanie zwiększony i wypłacane będą kolejne stypendia.

Dział 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W tym dziale wydatki dotyczyły:
kosztów utrzymania oczyszczalni ścieków (energia, usługi) – 15 434zł,
utrzymania wysypiska komunalnego – 8 289zł,
utrzymanie zieleni – 365zł,
oświetlenie dróg (energia i konserwacja) – 51 236zł,
pozostałej działalności komunalnej, w tym: wydatków osobowych referatu komunalnego, zakup paliwa do ciągnika i koparki, naprawy sprzętu,materiały w kwocie 66 605zł,
Łącznie wydatki wyniosły 141 929zł i stanowi to 54,34% planu rocznego.

Dział 921-Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Na wydatki w tym dziale złożyły się koszty utrzymania biblioteki publicznej (wynagrodzenia i pochodne, zakup książek, prasy, opłaty) w kwocie 24 898zł.
Stanowi to 58,06% planu rocznego.

Dział 926-Kultura fizyczna i sport
Wydatki w tym dziale dotyczyły pomocy dla klubu sportowego „Wiślanin” (delegacje sędziowskie, zakup sprzętu sportowego, utrzymanie boiska sportowego, ubezpieczenia zawodników, opłaty regulaminowe) w kwocie 5 428zł, co stanowi 52,96% planu rocznego.

Łącznie wydatki budżetowe w I półroczu 2006 roku wyniosły
3 650 735zł, co stanowi 38,41% planu rocznego.
Nadwyżka dochodów nad wydatkami wyniosła 112 943zł.


Gmina po stronie rozchodów spłaciła raty pożyczek i kredytów
w kwocie 124 291zł.

Zadłużenie budżetu na koniec I półrocza 2006 wynosiło 512 349,56zł.

W zakresie inwestycji realizowano zagospodarowanie centrum Bobrownik. Przeprowadzono także przetarg na budowę wodociągu dla wsi Stara Rzeczna i Rachcin, ale w związku z błędami w ofertach postępowanie zostało unieważnione i powtórzone. W trakcie przygotowania jest przetarg na modernizację 0,5km drogi przy szkole podstawowej.

Gminny Fundusz Ochrony Środowiska
Dochody z opłat za korzystanie ze środowiska – 1 394,09zł.
Pozostałość środków z roku poprzedniego – 411,23zł.
Wydatki – dofinansowanie do „Zielonej Szkoły” - 800,00zł.
Środki na r-ku bankowym na koniec I półrocza 2006r. - 1 005,32zł















WYKRESY




Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 grudnia 2006 14:14
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1681
07 grudnia 2006 14:32 (Administrator) - Dodano załącznik
07 grudnia 2006 14:14 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu