Budżet

Sprawozdanie z realizacji budżetu za pierwsze półrocze 2004



Sprawozdanie
z realizacji budżetu
Gminy Bobrowniki
w I półroczu 2004 roku




















Bobrowniki, sierpień 2004









Realizacja budżetu Gminy Bobrowniki za I pół.2004 roku.
Część opisowa.


Budżet Gminy Bobrowniki na 2004 rok po ostatniej nowelizacji zarządzeniem Wójta Gminy Bobrowniki Nr 18/2004 z dnia 21.06.2004 roku wyniósł po stronie dochodów 7 742 158zł i po stronie wydatków 8 771 773zł. Niedobór budżetu sfinansowany miał być przychodami w postaci środków z rozliczeń międzyokresowych oraz kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 1 029 615zł.
Rozchody budżetu (spłaty rat pożyczek i kredytu) w kwocie
162 191zł, miały być sfinansowane wolnymi środkami z lat ubiegłych w kwocie 162 191zł.

Dochody budżetowe

Dział 010-Rolnictwo i łowiectwo
Na dochody w tym dziale składały się wpływy z różnych opłat w kwocie
33 492zł, oraz za pobór wody z wodociągu 100zł.
Razem daje to kwotę 33 592zł.
Łącznie stanowi to 30,82% planu rocznego. Niskie wykonanie planu dochodów wynika z braku wpływów od zainteresowanych wodociągiem.

Dział 700- Gospodarka mieszkaniowa
Wpływy w tym dziale stanowiły:
- opłata za wieczyste użytkowanie nieruchomości – 150zł,
- czynsze dzierżawne i za lokale mieszkalne – 9 575zł.
Razem daje to kwotę 9 725zł.
Stanowi to 46,17% planu rocznego.

Dział 750-Administracja publiczna
Na dochody w tym dziale składały się:
- dotacja celowa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej (U.S.C., ewidencja ludności, sprawy wojskowe i O.C.)
w kwocie 21 600zł.
- grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od ludności w kwocie 100zł,
- prowizje, koszty administracyjne w kwocie 1 273zł,
- wpływy z usług w kwocie 1 001zł,
- wpłaty ze sprzedaży składników majątkowych w kwocie 4 380zł,
- pozostałe odsetki w kwocie 6 233zł,
- wpływy z różnych dochodów w kwocie 3 536zł.

Razem daje to kwotę 38 123zł.
Stanowi to 62,19% planu rocznego.




Dział 751-Urzędy naczelnych organów władzy państw., kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa.
Na dochody w tym dziale składały się dotacje celowe na prowadzenie rejestru wyborców w kwocie 424zł, oraz na przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego w kwocie 6 759zł.
Łącznie daje to kwotę 7 183zł.
Planowane dochody w tym dziale zrealizowano w 92,69%.
Całkowicie zrealizowano dochody związane z wyborami do Parlamentu Europejskiego.

Dział 756-Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.
Na dochody w tym dziale składały się następujące wpływy:
- wpływy z podatków od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych oraz z podatków i opłat od osób fizycznych: od nieruchomości – 768 914zł, rolnego – 49 534zł, leśnego – 9 062zł, od środków transportowych – 7 259zł, od czynności cywilnoprawnych – 7 024zł, odsetki od tych należności – 855zł, od posiadania psów – 160zł, opłaty targowej – 1 599zł, od spadków i darowizn – 322zł,
- wpływy z Urzędu Skarbowego z opłaty skarbowej w kwocie 2 111zł, opłaty za czynności urzędowe w kwocie 1 294zł i wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu – 14 634zł.
- udziały Gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa w kwocie 119 117zł,
Łącznie w dziale wynosi to 981 885zł i stanowi to 49,88% planu rocznego.

Dział 758-Różne rozliczenia
Na dochody w tym dziale składały się dochody z subwencji ogólnej dla gmin:
- część oświatowa – 1 133 335zł,
- część wyrównawcza – 138 612zł,
- część równoważąca – 108 828zł,
- część rekompensująca – 8 903zł,
Łącznie w dziale osiągnięto dochód w wysokości 1 389 678zł stanowiący 53,49% planu rocznego.

Dział 801-Oświata i wychowanie
Dochód w tym dziale stanowią wpływy z opłat za wyżywienie i stałej w przedszkolu w łącznej kwocie 5 704zł, oraz dotacja celowa na „wyprawkę szkolną” w kwocie 3 008zł.
Łącznie w dziale zrealizowano dochody na sumę 8 712zł.
Plan dochodów w dziale zrealizowano w 1,26%.
Niskie wykonanie planu dochodów wynika z braku wpływów na dotację do inwestycji budowy szkoły.




Dział 852-Opieka społeczna
Na dochody w tym dziale składały się wpływy z dotacji celowych na:
- realizację świadczeń rodzinnych w kwocie 125 000zł,
- zadania zlecone gminom w kwocie 8 735zł.
- składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej w kwocie 6 300zł,
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne podopiecznych GOPS w kwocie 163 905zł,
- zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze w kwocie 2 795zł,
- ośrodek pomocy społecznej (łącznie z opiekunkami) w kwocie
61 100zł,
- na pomoc dla kombatantów dotacji nie uzyskano,
- usuwanie skutków klęsk żywiołowych w kwocie 44 882zł,
Stanowi to łącznie 412 717zł i jest to 39,52% planu rocznego. Planowane wpływy z dotacji na świadczenia rodzinne realizowane są sukcesywnie w miesięcznych ratach od miesiąca maja, stąd ich niskie wykonanie w I półroczu.

Dział 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W tym dziale uzyskano następujące wpływy:
- dotacja celowa na oświetlenie dróg powiatowych w kwocie 18 741zł,
- dochody z opłaty produktywnej w kwocie 568zł.
Łącznie stanowi to 19 309zł i jest to 86,82% planu rocznego.
Wysokie wykonanie planu dochodów wynika z całkowitego otrzymania dotacji na oświetlenie dróg powiatowych.


Łącznie uzyskano dochody na kwotę 2 900 924zł, która stanowi 37,47% planu rocznego. Ponadto do dyspozycji Gmina posiadała wolne środki z rozliczeń z lat ubiegłych w kwocie 229 686zł.
















Wydatki budżetowe

Dział 010-Rolnictwo i łowiectwo
Wydatki w tym dziale to:
- materiały niezbędne do remontu wodociągów i stacji uzdatniania wody w kwocie 3 360zł,
- koszt energii elektrycznej na stacjach uzdatniania wody 8 794zł,
- zakup usług pozostałych w kwocie 2 748zł,
- różne opłaty i składki 4 425zł,
- odpis w wysokości 2% podatku rolnego przekazywany na rzecz izby rolniczej w kwocie 1 031zł,
- wydatki związane z inwestycją wodociągowania wsi Gnojno 69 000zł.
Wydatki łącznie wyniosły 89 358zł i stanowiły 56,38% planu rocznego.

Dział 600-Transport i łączność
Wydatki w tym dziale to koszt remontów i zimowego utrzymania dróg. Ogółem wydano 23 872zł, co stanowi 1,54% planu rocznego.
Niskie wykonanie wydatków spowodowane jest małym zaangażowaniem środków na finansowanie inwestycji budowy drogi asfaltowej przy szkole.

Dział 710-Działalność usługowa
Wydatki w tym dziale dotyczą kosztów związanych z planowaniem przestrzennym i decyzjami o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, kwota wydatków 800zł, stanowi to 8% planu rocznego. Większe wydatki planowane są w II półroczu, a związane będą z wykonaniem oceny studium zagospodarowania przestrzennego.

Dział 750-Administracja publiczna
Na wydatki w tym dziale składały się:
- realizacja zadań z zakresu administracji rządowej (U.S.C., ewidencja ludności, sprawy wojskowe i O.C.) na kwotę 40 430zł.
- wydatki związane z obsługą rady gminy (diety radnych, wydatki materiałowe, telefon służbowy przewodnicz. RG, podróże służbowe) na kwotę 11 753zł,
- wydatki związane z funkcjonowaniem urzędu, tj. płace i pochodne pracowników biurowych, gospodarczych i pracowników robót publicznych, podróże służbowe, szkolenia, materiały biurowe, energia, telefony, poczta, ogrzewanie, utrzymanie samochodu służbowego itp. na łączną kwotę 356 495zł,
Razem daje to kwotę 408 678zł.
Stanowi to 50,60% planu rocznego.

Dział 751-Urzędy naczelnych organów władzy państw., kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
Na wydatki w tym dziale składały się wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego – kwota
7 175zł.
Kwota ta stanowi 92,59%.

Dział 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Na wydatki w tym dziale składały się koszty utrzymania gotowości bojowej jednostek OSP, w tym głównie wynagrodzenie naczelnika i kierowcy, zakup paliwa i energii elektrycznej, ubezpieczenia strażaków.
Łączna kwota wydatków wyniosła 12 621zł, co stanowi 63,10% planu rocznego.

Dział 756 – Dochody od os. praw., od os. fiz. i od innych jedn. nie posiad. osobow. prawn. oraz wydatki związane z ich poborem
Wydatki w tym dziale to wynagrodzenie sołtysów. Kwota wydatków wyniosła 979zł i stanowi to 24,48% planu rocznego.

Dział 757-Obsługa długu publicznego
Wydatki w tym dziale to odsetki od pożyczki i kredytu bankowego.
W sumie zapłacono 17 121zł, co stanowi 65,88% planu rocznego. Na wyższe od zakładanego wykonanie wpływ miało podjęcie nowego kredytu w trakcie roku.

Dział 801-Oświata i wychowanie
Na wydatki w tym dziale składały się koszty utrzymania:
- szkół podstawowych (wynagrodzenia i pochodne, podróże służbowe, remonty budynków, ogrzewanie, energia elektryczna, ubezpieczenia, wyposażenie, itp. oraz 313 973zł. na inwestycji budowy szkoły) – kwota łączna 1 410 886zł, co stanowi 39,41% planu,
- oddziałów klas zerowych (wynagrodzenia i pochodne, materiały i wyposażenie ) – kwota 78 805zł,co stanowi 54,77% planu rocznego,
- gimnazjum (wynagrodzenia i pochodne, podróże służbowe, wyposażenie, ubezpieczenie sprzętu itp.) – kwota 395 243zł, co stanowi 58,00%, planu rocznego,
- Gminnego Zespołu Oświaty (wynagrodzenia i pochodne, podróże służbowe, materiały i wyposażenie itp.) – kwota 48 861zł, co stanowi 39,50%,
- dowozu dzieci do szkół (wynagrodzenia, pochodne i odprawy, paliwo, remonty pojazdów, ubezpieczenia itp. ) – kwota 52 575zł,co stanowi 55,25% planu rocznego,
- dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli - kwota 11 642zł, co stanowi 62,29% planu rocznego,
Ogółem w dziale wydano 1 998 012zł, co stanowi 43,04%.

Dział 851-Ochrona zdrowia
W dziale tym wydatkowano 6 323zł. na realizację programu profilaktyki antyalkoholowej ( utrzymanie świetlicy integracyjnej, wyposażenie świetlicy, oraz diety członków komisji antyalkoholowej).
Kwota wydatków stanowiła 37,19% planu rocznego.



Dział 852-Opieka społeczna
Na wydatki w tym dziale składały się:
- świadczenia rodzinne w łącznej kwocie 122 629 zł,
- składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej w łącznej kwocie 4 497zł,
- zasiłki i pomoc w naturze, składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne podopiecznych GOPS w łącznej kwocie 109 361zł,
- dodatki mieszkaniowe w kwocie 10 328zł,
- zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze w łącznej kwocie
2 507zł,
- wydatki związane z utrzymaniem ośrodka pomocy społecznej (wynagrodzenia i pochodne, materiały i wyposażenie, szkolenia, podróże służbowe, opieka autorska nad programem komputerowym „POMOST” itp.), oraz płace opiekunek w kwocie 72 113zł,
- usuwanie skutków klęsk żywiołowych w kwocie 44 155zł,
- pomoc celowa, w tym dożywianie uczniów w kwocie 19 915zł.
Razem w dziale wydatkowano 385 505zł.
Stanowi to 34,27% planu rocznego. Niskie wykonanie planu wydatków związane jest z wypłatą świadczeń rodzinnych począwszy od miesiąca maja.

Dział 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W tym dziale wydatki dotyczyły:
- kosztów utrzymania oczyszczalni ścieków (energia, usługi) – 44 219zł,
- utrzymania wysypiska komunalnego – 8 111zł,
- utrzymanie zieleni – 220zł,
- oświetlenie dróg (energia i konserwacja) – 46 268zł,
- wydatki związane z pozostałą działalnością (wynagrodzenie i pochodne, materiały i wyposażenie) – 49 258zł.
Łącznie wydatki wyniosły 148 076zł i stanowi to 42,55% planu rocznego.

Dział 921-Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Na wydatki w tym dziale złożyły się koszty utrzymania biblioteki publicznej (wynagrodzenia i pochodne, zakup książek, prasy, opłaty, organizację konkursu dla dzieci) w kwocie 22 186zł.
Stanowi to 47,88% planu rocznego.

Dział 926-Kultura fizyczna i sport
Wydatki w tym dziale dotyczyły pomocy dla klubu sportowego „Wiślanin” (delegacje sędziowskie, zakup sprzętu sportowego, utrzymanie boiska sportowego, ubezpieczenia zawodników, opłaty regulaminowe) w kwocie 6 129zł, co stanowi 59,81% planu rocznego.

Łącznie wydatki budżetowe w I półroczu 2004 roku wyniosły
3 126 835zł, co stanowi 35,65% planu rocznego.
Deficyt dochodów nad wydatkami wyniósł 225 911zł.


Gmina po stronie rozchodów spłaciła raty pożyczek i kredytów w kwocie 86 131zł. Zaciągnęła kredyt w kwocie 250 000zł.



Zadłużenie budżetu na koniec I półrocza 2004 wynosiło 402 120zł.



W zakresie inwestycji zrealizowano:

- zapłacono 69 000,00zł jako dopłata do rury zasilającej sieć wodociągową na Gnojnie z terenu Lipna,

- wykonano dokumentację na budowę drogi asfaltowej przy szkole w kwocie 10 295,00zł,

- zakupiono ksero 5 297,24zł,

- kontynuowano budowę szkoły w Bobrownikach, w pierwszym półroczu wydatkowano na ten cel 313 973,12zł,

- wykonano dokumentację na sieć kanalizacyjną w Bobrownikach za kwotę 28 706,00zł,

- dokonano zakup inwestycyjny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej związany z organizacją stanowiska ds. świadczeń rodzinnych (w tym zestaw komputerowy) za kwotę 4 517,16zł.



















WYKRESY

Dochody i wydatki roczne oraz zadłużenie na 30.06 roku sprawozdawczego, budżetu Gminy Bobrowniki w okresie od 1999r. do 2003r. (zł)




Struktura dochodów od 1999r. do 2003r. (zł)
Struktura wydatków od 1999r. do 2003r. (zł)


Porównanie subwencji oświatowej i wydatków związanych z edukacją i wychowaniem (zł).

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 października 2004 13:20
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1499
14 października 2004 13:20 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu