Kompetencje Burmistrza i Rady Miejskiej

Kompetencje Przewodniczącego Rady Miejskiej

Zadaniem przewodniczącego rady jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady. Przewodniczący może wyznaczać do wykonania swoich zadań wiceprzewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego i nie wyznaczenia wiceprzewodniczącego, zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.

Do obowiązków przewodniczącego rady należy:
1. reprezentowanie rady gminy,
2. zwoływanie sesji rady,
3. przewodniczenie obradom rady gminy,
4. ustalenie porządku obrad i przyjmowanie do niego poprawek przed sesją,
5. nadzorowanie obsługi kancelaryjnej posiedzeń rady,
6. przeprowadzanie głosowania jawnego nad projektami uchwał,
7. podpisywanie protokołów z sesji i podjętych uchwał,
8. zarządzanie przerw w obradach,
9. zarządzanie wyboru komisji skrutacyjnej
10. zapewnienie realizacji uprawnień rady,
11. kontrolowanie prac komisji rady.






Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Paweł Grudowski
Ilość wyświetleń: 1553
02 stycznia 2024 13:23 (Dawid Prykowski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 marca 2008 23:04 (Paweł Grudowski) - Utworzenie dokumentu